Iran Varzeshi

سه مرحله براي ورود به توكيو

-

فدراســيون جهانــي كاراتــه نحوه گزينش قهرمانان و شرايط حضور آنها در بازيهــاي المپيك 2020 توكيو را اعالم كرد.

بر اســاس اعالم فدراسيون جهاني، رقابتهاي المپيك با حضور 80 كاراتهكا در هشــت رده (۶ وزن كوميته و دو رده كاتا) در دو بخش مــردان و زنان برگزار ميشــود كه از اين تعــداد 8۶ نفر (4۳ كاراتــهكا در بخــش بانــوان، 4۳ نفر در بخش آقايان) از طريق كسب سهميه در اين پيكارها حضور خواهند داشت، ضمن اينكه 8 سهميه 4( نفر در بانوان و 4 نفر در آقايان) متعلق به ميزبان است و 4 نفر باقيمانده نيز توسط كميسيون سهگانه از ميان كاراتهكاها­ي كشورهايي كه سهميه نگرفتند، انتخاب ميشوند.

ايــن رقابتهــا در دو رده كاتــای انفــرادي مردان و زنان و ســه وزن ۷۶كيلوگرم، ۵۷- كيلوگرم و ۵۷+ كيلوگرم مــردان و همچنيــن ‪1۶- ۵۵-،‬ و 1۶+ كيلوگرم بانوان برگزار ميشود. بر اساس بخشــنامه اعالم شده از سوي فدراسيون جهاني، كســب ســهميه المپيك در سه مرحله انجام ميشــود و هر كشــور تنها ميتواند يــك نماينده در هر رده معرفي كند.

در مرحله نخســت چهــار نفر برتر ردهبندي انتخاب ميشوند. در مرحله دوم بايد در رقابت كسب سهميه المپيك كه از 19 ارديبهشت سال 2019 در پاريس فرانســه برگزار ميشــود حضور داشته باشند.

در ايــن مرحله ۳ نفــر (نفرات اول تــا ســوم) هر رده ســهميه حضــور در رقابتهاي المپيــك را دريافت خواهند كرد. در مرحله سوم و آخر كسب سهميه برترينهــا­ي قارهاي ميتوانند ســهميه بگيرند.

در ايــن مرحله فدراســيون جهاني براي هر يك از ســه قاره آســيا، اروپا و اقيانوسيه 2 سهميه و براي دو قاره آفريقا و آمريكا هر يك ۳ سهميه در نظر گرفته اســت. تعداد نفراتي كه از طريق رقابت قارهاي ميتوانند سهميه كسب كنند در مجمــوع 12 نفر اســت؛ ۶ نفر در بخش بانــوان و ۶ نفر در بخــش آقايان كه در رقابتهاي قارهاي اولويت نخســت نفرات طاليي هستند اما اگر طالييها از مراحل پيشــين موفق به كسب ســهميه شده باشــند اولويت به دارندگان نقره و يا در مرحله بعد برنز ميرسد.

دبير فدراسيون وزنهبرداري:

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran