Iran Varzeshi

گوارديوال: بعضيها هيچ چيز نميفهمند

قهرماني لیگ برتر از بهترين دستاوردهاي­م خواهد بود

-

پپ گواردیوال ميگویــد قهرماني لیگ برتر یکي از بزرگترین دســتاورده­اي دوران مربیگــري او خواهد بود. او که با بارســلونا قهرماني اروپا و اللیگا و با بایرنمونیخ قهرماني آلمان را به دست آورده، بعد از پیروزي ۳ بر یک برابر تاتنهام گفت: «قهرماني در انگلیس سختتر اســت. فوتبال فیزیکي، شرایط آب و هوایــي و تعداد بازيهــا. لیگ برتر خیلي خیلي سخت است. براي همین است که اگر سوانزي را ببریم، شادياش براي همیشه در دلمان ميماند. بردن هر لیگي مهم اســت، با بارســلونا خاص بود اما لیگ برتر یکي از بهترینها و مهمترینها است.»

ســیتي بعد از یک فصل توفاني در ۰۱ روز گذشته تحت فشار زیادي قرار گرفت و ســه باخت متوالي داشت، گواردیوال درباره انتقادات گفــت: «بعضيها ميگویند حذف از لیــگ قهرمانان یک ناکامــي بزرگ بود، آنها هیــچ چیز نميفهمند. در ۲ بازي لیگ قهرمانان مقابل لیورپــول هم با تصمیمات داوري و قدرت حریف نتوانســتی­م به هدف برسیم. در لیگ قهرمانان هفت بازي حذفي برگزار ميشود و لیگ ۹ ماه است، آنچه در لیگ انجام ميشــود، خیلي مهمتر است. به آنها احترام کامل ميگذارم، آنها فوقالعاده بودند. آنچه در شــهرآورد پیــش آمد واقعا غیرمنصفانـ­ـه بــود و حاال مقابل ســوانزي شانس دوباره داریم. وقتي تیمي از ماههاي نوامبر و دســامبر شــانس قطعي قهرماني تلقي ميشــود، حفظ تمرکزش واقعا سخت ميشــود. ما تمام فصل خــوب بودیم حتي در بــازي با ویگان با یک یــار کمتر. خیلي خوشــحالم که اینجا و بخشــي از این تیم هستم.»

گواردیــوا­ل به طــور خــاص از رحیم استرلینگ تعریف کرد که در بازيهاي اخیر فرصتهــاي گلزني زیادي را از دســت داد: «وقتي بتواند از موقعیتهایش بهتر استفاده کند یکــي از بهترین بازیکنان جهان خواهد بود. او همه چیز دارد، یک مبارز است و واقعا پرتحرک اما باید پیشــرفت کنــد. او جوان است و فرصت الزم براي بهترشدن را دارد.» بازیکن تیم ملــي انگلیس پنالتي گرفت که توســط ایلکاي گوندوغان بــه گل دوم تیم تبدیل شــد البته تصاویر تلویزیوني نشــان ميداد که هوگــو لوریس، دروازهبان تاتنهام بیرون محوطه جریمه روي استرلینگ خطا کرد، او گل سوم را خودش را زد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran