Iran Varzeshi

كمك به ركوردشكني صالح معامله دوسر برد است

-

یورگن کلــوپ، ســرمربي لیورپول ميگوید کــه رکوردشــکن­يهاي محمد صالح دســتاوردي دو ســر برد هم براي خود او و هم براي لیورپوليها است.

صــالح این هفته در بــرد ۳ بر صفر لیورپــول مقابل بورنمــوث در لیگ برتر، چهلمین گل فصلش را در تمامي رقابتها به ثمر رساند و به اولین بازیکن لیورپول از فصل ۷۸-۶۸۹۱ - زماني که یان راش این کار را انجام داد – تبدیل شــد که در یــک فصل این تعــداد گل را به نام خود ثبت کرده است.

کلوپ کــه تیمش با ایــن پیروزي به ســهمیه لیگ قهرمانــان فصل آینده نزدیکتر شــد، با تمجید از ســتاره ۵۲ ســاله تیمش کــه صدرنشــین جدول برترین گلزنان این فصل لیگ برتر اســت و کاندیداي اصلي کســب جایزه بهترین بازیکن فصــل فوتبال جزیره هم شــده اســت، به خبرنگاران گفــت: «بله، این خارقالعاده اســت. او این را ميداند. شما در جریــان بازيها ميبینید که بازیکنان ما شــاید کمي بیــش از انــدازه دنبال صالح ميگردند. انــگار همه ميخواهند توپ را به او برســانند. ما باید کمي روي این موضوع کار کنیــم. این موضوع باید تحلیل شود. شما راه را به بازیکنان نشان ميدهید و آنها ميبینند. در جریان بازي تغییر دادن اوضاع ســخت است اما شما امروز توانستید این موضوع را ببینید.»

کلوپ ادامــه داد: «در هر حال این یک وضعیــت برد – برد اســت. تیم در خدمت صالح اســت و صالح در خدمت تیم. این عالي اســت و صــالح هم امروز طوري بازي نکرد که نميخواهد در چند بازي بعدي تیمش گلزني کند. شما امروز در برخي لحظات بــازي دیدید که او در موقعیتهاي خوبي قرار ميگرفت و یک گل هــم زد. همــه چیز بــه صالح ختم ميشــود و اینکه ما چگونــه این فصل را به پایان برسانیم. اینکه بازیکني با شرایط صالح بخواهد صدرنشــین جدول گلزنان باشــد و در پایان فصل کفش طال یا هر چیز دیگــر را ببرد، طبیعي اســت. این کامال عادي اســت. ما هــم نميخواهیم مانعش شــویم اما از طرفي نميتوانیم به زور کاري کنیــم که او گل بزند و باید به شیوه عاديمان بازي کنیم. آمار گلزني ما در این فصل تحســینبرا­نگیز است. شمار گلهایي که مــا در تمام رقابتها زدهایم دیوانهکنند­ه اســت. در لیــگ قهرمانان حدود ۰۰۱ تاست. مطمئن نیستم چون حســاب و کتاب نميکنم. هر چه هست بسیار خوب است اما مهم این است که به همین روند ادامه دهیم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran