Iran Varzeshi

كوتينيو، حلقه مفقوده بارسا در رم

- بن هیوارد ‪Ben Hayward‬

فوتبال شــنبه شب به نوکمپ برگشت اما عدهاي از هواداران بارسلونا حال آن را نداشتند. ناامیدي حذف از لیــگ قهرمانان بعد از باخت شــرم آور به رم هنوز در ذهن آنها وجود داشت و باران قبل از شــروع بازي هم باعث شــد به ورزشــگاه نیایند. آمار رسمي ۴۴۵۹۶ تماشاگر چندان بد نیســت اما نســبتا کم است اگر در نظر بگیریم تیم اول جدول با تیم ســوم بازي داشت در حالي که بارســلونا به سمت دوگانه داخلي پیش ميرود و همچنان بدون شکســت به کارش ادامه ميدهد.

آخریــن بــار ۰۱ روز پیش هــواداران به نوکمپ آمده بودند براي اینکه شــاهد پیروزي ۴ بر یک تیمشان مقابل رم در دور رفت مرحله یکچهارمنها­یي لیگ قهرمانان باشند و اگرچه این نتیجه براي آبي اناريپوشــ­ان زیاد به نظر ميرسید اما براي تضمین صعود به نیمهنهایي کافي بود ولی ســقوط ورزشگاه المپیکوي شهر رم و باخت ۳ بر صفر و حذف از لیگ قهرمانان، روحیه بســیاري از هواداران را در آســتانه این بــازي لیگ ضعیف کرد. به هــر حال، بازي که تمام شــد و بارســلونا با نتیجه ۲ بــر یک به پیروزي رسید، از عملکرد تیمشان راضي بودند بخصوص فیلیپه کوتینیو که نشان داد بارسا در بازي با رم از نداشتن چه چیزي رنج ميبرد.

کوتینیــو در ژانویه با قیمت ابتدایي ۰۲۱ میلیــون یورو از لیورپول خریداري شــد اما به دلیل آنکه در این فصل در لیگ قهرمانان براي قرمزها بــازي کرده بود، نميتوانســ­ت در این رقابتها بارســا را همراهي کنــد. جالب اینکه ایــن قانون در فصل آینده لیگ قهرمانان جایي نخواهد داشت اما هرچه بود به ضرر بارسا تمام شــد و کوتینیو مقابل والنسیا نشان داد چقدر ميتوانســت مقابل رم مفید باشد. این برزیلي ۵۲ ســاله به خوبي بین خطوط ارتباط برقرار کــرد و پاس دقیــق و دفاع باز کــن او بود که باعث گل اول بازي توســط لوییس سوارس در دقیقه ۵۱ شد.

اوایل نیمــه دوم، کرنر کوتینیو بود که به ساموئل اومتیتي رسید و مدافع تیم ملي فرانسه برتري بارسلونا را دوبرابر کرد بعد از آنکه به نظر ميرسید والنسیا ميتواند گل میزبان را جبران کند. تیم میهمان بــا پنالتي دانیل پارخو یکي از گلها را پاســخ داد اما تیم ارنســتو والورده بــازي را کنترل کرد و بارســا رکورد جدیدي از بازيهاي پیاپي بدون شکســت در اللیگا بر جاي گذاشت؛ بارسلونا ۹۳ بازي متوالي نباخته و رکورد قبلي که در فصل ۰۸۹۱-۹۷۹۱ به نام رئال سوسیداد ثبت شد، شکست.

کوتینیو نقش مهمي در این پیروزي داشت و بــراي همین وقتي در فاصله ۱۱ دقیقه مانده به پایان در حالي که بارســا با ۲ گل جلو بود، جاي خود را به عثمان دمبله داد، مورد تشویق شــدید هواداران قرار گرفت. بازي ترکیبي بین خطوط، دید عالي، پاسهاي فوقالعاده و عرض دادن به بازي ميتوانست خیلي به کار بارسلونا بیاید که در بازي سهشــنبه گذشته مقابل رم ایدههایش ته کشیده بود و بازیکن الهام بخشي نداشت.

بعد از آن همــه ناراحتي به خاطر حذف از لیــگ قهرمانان، یک نکتــه مثبت براي تیم بارســلونا این اســت که والورده فصــل آینده ميتوانــد هر جایــي که خواســت از کوتینیو استفاده کند. منبع: سایت گل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran