Iran Varzeshi

قهرماني ريكياردو در مسابقه بزرگ شانگهاي

-

جــان لوئيجــي بوفــون، كاپيتان يوونتــوس ميگويــد بابــت انتقــاد شديداللحنش از مايكل اوليور داور بازي چهارشنبه شب بانوي پير و رئال مادريد در دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا پشــيمان نيســت. او كــه اوليور را با القابــي همچون قاتل بياحســاس و حيوان توصيــف كرد در برنامــه تلويزيوني «ايهنــه» گفت: «فكر نميكنم الزم باشــد مــن بابت چيزي عذرخواهــي كنــم چون مــن هم يك آدم هستم كه احســاس دارد و حس و خشــمش را در كاري كه انجام ميدهد نشــان ميدهد. شــما بايد راهي براي صحبت كــردن پيدا كنيد. درســت يا غلط، گاهــي اوقــات در حرفهايتان ممكن اســت اغراق شود اما من همينی هســتم كه ميبينيد. من جيجي بوفون هســتم. آن شب، بازي يك ساعت و نيم قبل از آنكه سوت پايانش به صدا درآيد، تمام شــده بود، پس در نتيجه، آنچه كه يك نفر در آن لحظــه ميگويد، چيزي نيست جز يك ابراز احساسات و از برخي جهــات تصميماتي كه گرفته ميشــود ناپخته هستند اما احساسات انساني كه نميخواهــد آن را پشــت نقاب دورويي پنهان كند، هرگــز مخفي نميماند و او در عوض ايــن كار، چيزي كه خونش را به جوش آورده اســت را به همه نشــان ميدهد. ختم كالم.»

بوفــون ادامه داد: «مــن حتي اگر احساســاتم را به فراتر از حد ابراز كرده باشم، باز هم حرفم منطقي بود. من تمام حرفهايــي كه زدهام را دوباره هم تكرار ميكنم، البته شايد با لحني متفاوت اما محتواي حرفهايم باز هم همان چيزي خواهد بود كه گفتــهام و من پاي تمام حرفهايي كــه زدهام ميايســتم. من مطمئنم كه اوليور، در آينده بهعنوان داور حرفهاي فوقالعادها­ي خواهد داشت اما او براي قضاوت مسابقهاي مانند بازي ما و رئال بيش از اندازه جوان و خام بود. من با اوليور هيچ خصومتي ندارم. من حتي از دســت او عصباني نيســتم. همه چيز همان جا تمام شد اما طبيعتا در لحظات حســاس بازي هر كســي ممكن است چنين حرفهايي بزند و مثل من بگويد كه احساس نميكند مجازات شده بلكه احســاس ميكند كه از او كالهبرداري شــده است. نه فقط در مورد نتيجه بلكه در كل آن شب از ما كالهبرداري شد. آن شب، شبي بود كه هرگز نميتواند تكرار شود. من در دوران بازيگريام، بازيهاي مهمتري از بازيمــان برابر رئال مادريد را باختم اما شــيوه باختن اين بازي فرق داشــت چون اين بازي حيرتآورتري­ن و هيجانانگيز­ترين مســابقهاي بود كه من با يوونتوس تجربه كردم. من فكر ميكنم كه در مورد همتيميهايم و هواداران هم همين گونه اســت. وظيفه من حمايت از بازيكنان و هواداران اســت و اين كار را هم كردم حتي به شــيوهاي كه شايد خيلي خونسردانه نبوده نباشد. من بايد ميگذاشــتم همه، آن احساسي كه در آن لحظه داشــتم را ببينند حتي اگر به شهرتم لطمه ميزد.»

ســومين دور از مســابقات فرمول يك با پيــروزي دانيل ريكياردو، راننده استراليايي تيم ردبول در شهر شانگهاي چين به پايان رسيد.

اين گرندپري در حالي آغاز شد كه سباتين فتل، راننده آلماني تيم فراري از جايگاه نخست مسابقه را شروع كرد اما در دور 43 مســابقه در تصادفي كه با ماكس فرســتاپن، راننده بلژيكي تيم ردبول داشــت از جايگاه نخست فاصله گرفت و در نهايت با عنوان هشتمي به كار خود پايان داد. لیگ برتر

در اين گرندپري، پس از ريكياردو كه به مقام نخست رسيد، والتري بوتاس از مرسدس و كيمي رايكونن از فراري، دوم و سوم شدند.

در حال حاضر و در ردهبندي كلي، سباســتين فتل با 54 امتيــاز، لوئيس هميلتــون با 45 و والتري بوتاس با 40 امتياز، اول تا سوم هستند.

در ردهبندي تيمي هم مرســدس، فــراري و ردبول در مكانهــاي اول تا ســوم قرار دارند. گرندپــري بعدي در آذربايجان برگزار خواهد شد. دوشنبه 27 فروردین وستهم............................................................................ استوك سيتی 23:30 بوندسلیگا ماينتس .................................................................................. فرايبورگ 23:00

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran