Iran Varzeshi

پرونده قرارداد شفر همچنان باز است

-

باور اينكه شــفر در استقالل نماند براي مخاطب اين فوتبال ســخت است حتي اگر خواسته مالي اين مربي بيش از تصورات باشــد. در شرايطي كه سرمربي آلماني استقالل توانســته خواستههاي هواداران را بــرآورده كنــد، طرفداران اســتقالل از مديران اين باشــگاه توقع دارند كه شــفر را در اين تيم نگه دارند تا فصل آتي را به اميد قهرماني شــروع كنند امــا آنچه اين روزها باعث ترديد و نگراني مديران شــده، گراني ارز اســت. در هفتههاي اخير و بــا توجه به گراني ارز ابهامات و شــايعات بسيار زيادي در رابطه با پرونده قرارداد شفر مطرح شده و اين مربي و باشگاه هم هنوز به صورت شفاف و صريح درباره جزييات مذاكرات خود صحبتي نداشــتهان­د تا همين اتفاق باعث شــود شــرايط براي شايعهسازي بيشــتر فراهم باشــد. البته كه شفر اين حق را دارد بــا توجه به موفقيتها پول بيشــتري هم در مذاكرات به باشــگاه اســتقالل پيشــنهاد بدهد و در نهايت طرفين بايد بر سر يك مبلغ مشخص به توافق برسند. مساله قابل تامل اينجاست كه شــفر پيشــنهاد 800 هــزار دالري بــراي خــودش و دســتياران­ش را اصال قبول نكرده اســت و به نظر ميرسد اگر واقعا ارادهاي براي تمديد قرارداد شــفر و دســتياران­ش وجود داشــته باشد اين اتفاق بيش از يــك ميليون دالر هزينه روي دست باشــگاه خواهد گذاشت. در ايــن ميان نبايد از ياد برد كه با توجه به ناكاميهاي استقالل در فصول گذشته و ناراحتي هواداران و اهميتي كه اين تيم براي مردم دارد نتايــج خوب آنها روي نشاط عمومي تاثير مستقيم ميگذارد و به همين دليل وزارت ورزش و مديريت باشــگاه به راحتــي نميتوانند عملكرد شفر را ناديده بگيرند. هوادار در شرايط كنوني خواهان ادامه حضور اين مربي در استقالل است و حضور مربي ايراني هم باب رضايت نخواهد بود.

با توجــه به اين اتفاقــات بايد ديد در نهايــت تصميم نهايي كه ســيدرضا افتخاري و مديران باشگاه براي سرمربي اســتقالل در فصل آينده اتخاذ خواهند كرد چــه خواهد بود. به نظر ميرســد كه شفر در اســتقالل ماندني است و در نهايت هــم پول خوبي در قرارداد جديد ثبت خواهد كرد! اتفاقي كه احتمال دارد بعــد از فينال جام حذفي رخ بدهد! چرا كه نتيجه فينال با توجه به طول كشيدن روند مذاكرات مالــي، تاثير زيادي روي مبلغ توافقي خواهد گذاشت.

اما به نظر ميرسد كه مديران باشگاه با توجه به كارنامه شــفر و نتايجي كه به دست آورده تسليم خواستههاي او شوند و با اين مربي قرارداد ببندند كه در اين صورت بحث دستياران شفر هم ميتواند دومين نگراني مسووالن استقالل باشد. بعيد اســت كه سرمربي آلماني استقالل به هيچ صورت كوتاه بيايد و خواستههاي قبلي خود را دوباره تكرار ميكند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran