Iran Varzeshi

قلعهنويي: میخواستم تبريزی را بدهم بيتسعيد و شهباززاده را بگيرم

-

امير قلعهنويي سرمربي ذوبآهن كه تيمش را براي آخرين بازي مرحلــه گروهي ليگ قهرمانان آســيا مقابل لكوموتيو تاشــكند آماده ميكند، در مورد اين بازي حســاس ميگويــد: «ما دو ديدگاه در اين بازي داريم. اول اينكه گل نخوريم و بعد از آن هم به پيروزي برســيم. ما به هيچ عنوان براي مســاوي به زمين نميرويم اما بايد جو ورزشگاه حريــف را هم در نظر بگيريم. تيم ما شــرايط خوبي در نيمفصل دوم داشــته و بازيهاي خوبي هم انجام دادهايــم. در بازي مقابل الدحيل قطــر هم ما بازي خوبــي انجام داديم اما نميدانــم چرا در اين فصل ذوبآهــن اينقدر مظلوم بــوده. ما هم در ليگ برتــر و هم در ليگ قهرمانان ضربههاي زيادي از داوري خوردهايم. در اين بازي خوشحالم كه داور مســابقه از شــرق آسياســت. به نظرم داورهاي شرق آسيا از غرب بهتر هســتند. در هر صورت ما تيم لكوموتيو را آناليز كردهايم و اميدواريم دست پر از ازبكستان برگرديم.»

ســرمربي ذوبآهن درباره حضور تيم ملــي ايران در جام جهاني و برنامههاي كارلوس كيروش هم ميگويد: «اول بايد يك تشكر كنيم بابت نتايج خوبي كه تيم ملي ما در اين مدت كســب كرده. انسان بايد با آمار حرف بزند. آمار كيروش در تيم ملي بســيار عالي است اما من ميخواهم علمي صحبت كنم. يك دســتگاهي وجود دارد به نام »GPS« كه ميزان دوندگي بازيكنان را نشان ميدهد. به طور مثال ما بياييم رامين رضاييان كــه در اروپا بازي ميكند را با همپســت خود يعنــي وريا غفوري كه در ايران بازي ميكند، مقايســه كنيم يا به طور مثال عليرضا جهانبخش را با محمدرضا حســيني مقايســه كنيم. آن موقع به يك جمعبندي نهايي ميرســيم و آن را در اختيار مردم قرار دهيم. اين را هم بايد بگويم همه تيمهايي كه به جــام جهاني ميآيند برنامه دارند. اســپانيا و آلمان يك نــوع برنامه و ما هم يــك نوع برنامه ديگر اما حقيقــت فوتبال در زمين اجرا ميشــود. كسي فكر نميكرد برزيل هفت گل از آلمان بخورد اما اين اتفاق افتاد. مربيان ايراني هم براي اين فوتبال زحمت كشــيدند. ايرادمان زيرساختهاي فوتبال ماســت. همه فوتبال را يك تهديد ميدانستند. ما بايــد نگاهمان را به فوتبال تغيير دهيم. ما در گذشــته آقاي گل جهان را داشتيم و بازيكناني از ايران در ليگ آلمان بازي ميكردند. شما نگاه كنيد علي كريمي، علي دايي و مهدويكيــا در چه ليگهايي بازي ميكردند، پس مربيان ايراني هم زحمت كشــيدهاند. همين سردار آزمون و عليرضا جهانبخش را هم مربيان ايراني به اينجا رســاندند. نبايد در مورد مربيان ايراني اينطور صحبت كنيم، البته بايد يك تعاملي وجود داشته باشد.»

امير قلعهنويي درباره ايــن موضوع كه امكان دارد تيم او در مرحلــه بعدي ليگ قهرمانان با اســتقالل مصاف كند، اينچنين توضيح ميدهد: «بهتر است اين اتفاق نيفتد چون در آن صورت يكي از تيمهاي ايران حذف خواهد شــد اما در هر صورت اگر ما به اســتقالل برخورد كنيم اتفاقي است كه افتاده و كاري نميشــود كرد.» قلعهنويي درباره اينكه گفته ميشود باشگاه استقالل قصد دارد مرتضي تبريزي را به خدمت بگيرد، ميگويد: «نيمفصل هم ما به استقالل گفتيم دو الي ســه بازيكني را كه در فهرســت اصلي آنها نيستند به ما بدهند تا ما هم تبريزي را به استقالل بدهيم. ما هدفمان كمــك كردن به آن تيم بــود در هر صورت همانطــور كه گفتم هر بازيكني دوســت دارد در استقالل و پرسپوليس بازي كند. اين انتقــال بايد در صورتي انجام شــود كه هم منافع باشــگاه در نظر گرفته شود و هم منافع بازيكــن. به طور كلي من با اينكه بازيكني دوســت دارد برود در باشــگاه ديگري، مخالفت نميكنم چــون بازيكن بايد با قلبــش در يك تيم بازي كند. از مسي پرسيدند از اين همه تمرين و بازي خسته نشــدهايد، گفت من با قلبم فوتبال را دوست دارم. من حتي حاضر بودم در نيمفصل اين انتقال انجام شود و در مقابل بيتسعيد و شهباززاده را جذب كنيم كه دوستان موافقت نكردند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran