Iran Varzeshi

بازگشت ابومسلم با انحالل پديده

مشهد بدون تیم نميماند

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

با توجه به اینکه مسووالن شركت پدیده مشهد قصد ندارد از فصل بعد به تیمداري خود در فوتبال ادامه دهند، به تازگي ‪4 3،‬ متقاضي خرید سهام مالکیت این باشگاه، درخواست خود را به مسووالن استاني دادهاند تا در مورد آن تصمیمگیري شود. گفته ميشود یکي، 2 خریدار قصد دارند در صورت موفقیت براي خرید این باشگاه، نام آن را تغییر دهند و با نام ابومسلم خراسان تیمشان را راهي رقابتها كنند. مسالهاي كه ميتواند هم مشهديها را خوشحال كند و هم اینکه هواداران زیادي را به ورزشگاه بکشاند.

بعد از ســقوط مشكيپوشــا­ن به ليگ يك، همه اميد مشــهديها به پديده بود تا در ليگ برتر بماند و در باالترين ســطح فوتبال باشــگاهي ايران كار خــود را ادامه دهد. اين اميدواري با خبر حضور مسووالن استانداري در تمرين تيم پديده، داشــت بيشتر ميشد كــه ناگهان خبــر عجيبي به گوش رســيد. خبري كه باورش براي هر كســي سخت بود. ظاهرا معاون اســتاندار­ي خراسان رضوي در بازديدي كه از تمرين پديده مشــهد داشت، به صراحت اعالم كرد مســووالن پديده ديگر قصد تيمداري ندارند و سال ديگر فعاليتي در اين زمينه نخواهند داشت.

اين اتفاق، مثل آب ســردي بود بر پيكر بازيكنــان پديده كــه براي مانــدن اين تيم مشهدي در ليگ برتر تالش ميكردند. همه شوكه شده بودند و كسي نميتوانست حرفي بزند كه در نهايت جلســه به پايان رسيد. خبر هم خيلي زود رســانهاي شــد. به اين ترتيب بازيكناني كه يك فصل ديگر قرارداد داشتند و اكثــر بازيكنان مشــهدي، تصميم گرفتند پيگير شــوند تــا ببينند تكليفشــان چه ميشود. شرايط اصال خوب به نظر نميرسيد و بالتكليفي ادامه داشت كه باالخره خبرهاي خوبي از راه رســيد. بعد از اينكه پديده مشهد موفق شــد نفت تهــران را شكســت دهد و ماندنش در ليگ برتر را تا حدود زيادي قطعي كند، ظاهرا مشتريان اين تيم مشهدي دست به كار شــدند تا پيشــنهاد خود را به صورت جدي مطرح كننــد. گفته ميشــود تا االن ‪4 3،‬ خريــدار تقاضاي خود را بــراي خريد سهام باشــگاه پديده مشــهد به دادستاني و استانداري خراسان رضوي دادهاند.

با وجود اينكه خيليها اســترس دارند كه مبادا خريداران ايــن تيم، مثل خريداران باشــگاه نفت تهران ...و شرايط خوبي نداشته باشند اما ظاهرا اينطور نيســت و نفراتي كه درخواســت خريداري ســهام باشگاه پديده مشــهد را دادهاند، از نظر مســووالن استان خراســان رضوي شــرايط خوبــي دارند و ميتوانند تيم پديده مشــهد را ســر و سامان دهند تا از اين وضعيت خارج شود.

نكتــه جالــب در مورد خريــداران اين اســت كه آنها از االن به آينــده بهتر و جذب هواداران بيشــتر هم فكر كردنــد. از آنجا كه خريدار و يا بهتر اســت بگوييم مالك جديد باشــگاه پديده مشــهد، قصد ندارد با نام اين شــركت بزرگ كار خود را ادامه دهند، بدون شــك تغيير نام باشگاه، نخستين كاري است كه خريدار ســهام باشگاه پديده مشهد انجام خواهد داد. گفته ميشــود يكي، 2 نفر از اين خريداران، قصد دارند براي تغيير نام باشــگاه پديده مشهد، از نام ابومسلم خراسان استفاده كنند تا اين تيم محبوب مشهدي در ليگ برتر كار خود را ادامه دهد. پس اگر با اين مســاله موافقت شود كه البته بعيد نيست، فصل بعد ميتوانيم شاهد بازگشت ابومسلم خراسان به ليگ برتر باشــيم. به اين ترتيب مالك جديد هم ميتواند نام شــركت يا اسپانسري كه مد نظر دارد را روي لباس ابومسلم خراسان بزند تا هم تيمش هوادار بيشــتري پيدا كند و هم تبليغ بهتــري براي خــودش و حامي مالي موردنظرش شود. با اين تفاسير و البته شرط مسووالن استاني در مورد خارج نشدن امتياز تيم پديده مشهد از اســتان، به نظر ميرسد به زودي ميتوانيم شــاهد حضور ابومســلم خراسان در ليگ برتر باشــيم. حضور تيمي كه ميتواند هواداران زيادي را به ورزشــگاه بكشاند و حساســيتها­ي اين تيم را بيشتر از هر زماني كند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran