Iran Varzeshi

رييس‌فرمانبردار‌آب ‌يها سه امتياز حالل

-

دوشنبه ،97/1/27 هفته ششم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، گروه D، ورزشگاه الكويت كويت، ساعت: ،20:15 تماشاگر: 3 هزار نفر الهالل صفر استقالل يك گل: وريا غفوري )35( داور: روشن ايرماتوف كمكها: رسول اف و سعيد اف اخطار: عبدالمالك الخيبري و مهند فالته (الهالل) بازيكن برتر: وريا غفوري (استقالل)

الهالل: علي الحبســي، عبدا... الزوري، محمــد جحفلي، محمد البريك، ياسر الشهراني، عبدالمالك الخيبري -56( ناصر الدوساري)، محمد كانو، مهند فالته، اشرف بن شرقي -70( مجاهد المانيا)، فهد الرشيدي، مختار فالته

سرمربي: براون استقالل: سيدمهدي رحمتي، پژمان منتظري، آرمين سهرابيان، خسرو حيدري، وريا غفوري، اميد نورافكن، فرشيد باقري -8( ميالد زكيپور)، سرور جباروف، داريوش شجاعيان، فرشيد اسماعيلي -87( علي قرباني)، مامه تيام -89( بويان نايدنوف)

سرمربي: وينفرد شفر جنــگ صدر و قعر گروه D در آخرين هفته مرحله گروهي ليگ قهرمانان در حقيقت يك بازي تشــريفاتي بود. اســتقالل پيش از اين بازي با 10 امتياز صعود خود را قطعي كرده بود و الهالل كه پيش از آغاز بازيها مدعي قهرماني به شــمار ميرفت، با كســب نتايج ضعيف با 3 امتياز در قعر جدول ايســتاده بود و زودتر از موعد و پايان رقابتها حذف شــده بود. اتفاقي كه شايد يكي از شگفتيهاي بزرگ اين دوره از ليگ قهرمانان به شمار ميرفت.

اســتقالل كه در بازي نخست اين فصل با يك گل الهالل را شكست داده بود و به نوعي آغاز ســقوط رييس ســعودي را رقم زده بود، براي حفظ صدرنشيني و صعود بهعنوان تيم نخست گروه آمده بود تا در زمين بيطرف يك بار ديگر الهالل را شكست داده و به نوعي حريف را دبل كند. از همينرو شفر همان تركيب آشناي چند هفته اخير را به ميدان فرســتاده بود. تركيبي كه بازگشت مامه تيام مهاجم آفريقايی و ستاره گلزن آبيها مهمترين اتفاق آن به شمار ميرفت تا زوج خطرناك جباروف و اسماعيلي در پشت مامه تيام مثلث هجومي آبيها را تشكيل بدهند.

شــفر براي اين بازي البته يك سورپرايز هم داشــت؛ خسرو حيدري مدافع راســت تمام اين ســالهاي اســتقالل، همانند بازي رفت در پست دفاع چپ قرار گرفته بود تا دومين بازي خود را در اين پست نامانوس تجربه كند.

غافلگيري نخست براي استقالل در همان ثانيههاي نخستين رخ داد؛ آنجا كه فرشــيد باقري هافبك دفاعي مورد عالقه شفر در همان دقيقه 2 روي يك برخورد ســاده مصدوم شد و در دقيقه 4 به كادرفني اعالم كرد نميتواند بازي كند. اتفاقي كه ســبب يك تعويض اجباري براي اســتقالل و جابهجايي در ارنج دلخواه شفر را داشت. باقري در بازي با نفت تهران مصدوم شده بود و بازي با الريان، مشكيپوشان و گســترش فوالد را از دســت داده بود و در برابر الهالل هم بيشــتر از 2 دقيقه نتوانست دوام بياورد.

با اين تعويض اجباري در تركيب استقالل، برنامههاي شفر تغيير كرد و همين سبب شد تا مدت زمان نسبتا زيادي از نيمه نخست از دست برود.

اســتقالل تقريبا از اواخر نيمه نخســت آرام آرام راه افتاد و به دروازه حريف نزديك شد و هر چه از جريان بازي ميگذشت، حمالت استقالل برندهتر ميشد و سرانجام اين حمالت به نتيجه رسيد. اتفاقي كه البته اشتباه مرگبار ياسر الشهراني مدافع الهالل بيشترين نقش را در آن داشت.

در دقيقه 35 سانتر زيباي جباروف با اشتباه شهراني در دفع توپ همراه شد و توپ زير پاي وريا افتاد و او با يك ضربه دقيق دروازه الهالل را باز كرد تا استقالل به هدف خود برسد. در مقابل الهالل كه در انتهاي هفته گذشته با اقتدار جام قهرماني ليگ عربســتان را باالي ســر برده بود، به بازي برابر استقالل بهعنوان خامه روي كيك قهرماني مينگريست. برد اين رقيب قديمي آن هم در آخرين بازي الهالل در آسيا ميتوانست يك خداحافظي آبرومند براي آنها باشد. با اين وجود بازي منطقي آبيها در فاز تدافعي اجازه نداد تا الهالل بتواند گزندي به دروازه آبيها وارد كند و استقالل با برتري به رختكن رفت.

اســتقالل كه ميخواست با صدرنشــيني وارد مرحله بعد شود، نيمه دوم را تهاجميتر آغاز كرد و با حركات جباروف و اســماعيلي حريف را به عقب راند. در مقابل الهالل كه نميخواســت بازنده باشد، جلو كشــيد و همين سبب شد تا در نيمه دوم بازي پر افت و خيزي را شــاهد باشيم كه چندين و چند موقعيت جدي خلق شــد اما درخشــش گلرها به ويژه رحمتي و بيدقتي مهاجمان سبب شد تا اين موقعيتهاي پرشــمار به نتيجه نرسد و استقالل با همان يك گل غفوري سه امتياز شــيرين اين بازي را به حساب خود واريز كند تا با دبل كردن الهالل مهياي دور بعد شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran