Iran Varzeshi

چشم از ستارههاي جهاني برندار

- سعید زاهدیان ‪Saeed Zahedian‬

اســترس و اضطراب؛ دلهرهاي كه تا سوت پايان بازي با ما همراه بود. ضربه ايستگاهي دقيقه 90+5 حســابي ما را نگران كرده. يك طرف ژاوي هرناندس پشت ايستگاهي ايستاده، يك طرف ديوار دفاعي، دروازهبان پرســپوليس و هواداران نگران پرسپوليس. ضربه ژاوي اما آنقدر دقيق نبود كه داشــتههای ما را نقش بر آب كند. اين دوئل ما را ياد دوئلهاي بزرگي انداخت كه در جام جهاني مقابل ستارههاي برتر دنيا خواهيم داشت.

بازي پرسپوليس و الســد يك فوق ستاره به نام ژاوي داشت؛ بازيكني در كالس باالي جهاني كه عليرغم ســن بــاال و دور بودن از تمرينهای تيم بزرگي مثل بارســلونا، باز هم فوتبــال خود را در زمين ديكتــه ميكرد و يك كاپيتان فوقالعاده براي الســد بود. در اين بــازي بود كه به تفاوتهاي بازيكنان جهاني و تاپ كالس پي برديم. وقتي ژاوي با پاسهاي فوقالعــاد­هاش براي مهاجمان الســد موقعيت خلق ميكرد، ذهن ما ســر ميخورد به جام جهاني روســيه؛ به دوئلهايي كه ميان اينيستا، ايسكو، آسنسيو، موراتا، ديهگو كاستا، داويد ســيلوا بوسكتس و تياگو آلكانتارا و بازيكنان ايران در بازي با اسپانيا شكل خواهد گرفت. در كنار اين نامها بايد به يوردي آلبا، پيكه و سرخيو راموس هم اشاره كرد كه در حمله حضوري جدي و چشمگير دارند. اين دوئلها وحشتناك است براي مايي كه دل توي دلمان نيست و هر حمله كه شكل ميگيرد، دل ما هري ميريزد كه مبادا دروازه باز شود.

مقابل پرتغال هم در جام جهاني همين قصه تكرار خواهد شد؛ يك ستاره جهاني به نام كريســتيان­و رونالدو كه اين روزها گلهاي قشنگ ليگ قهرمانان را قيچي ميكند قرار دارد و طرف ديگر تيم كيروش كه البته به آن اميدواريم اما نميشــود از فوق ستارههاي جهاني به سادگي گذشت. ضربه ايستگاهي دقيقه 90+5 بازي پرسپوليس و السد را در جام جهاني مقابل پرتغال تجســم كنيد كه پشــت توپ اينبار به جاي ژاوي پا به سن گذاشته، بيشك كريستيانو رونالدويي قرار ميگيرد كه استاد ضربات آزاد است.

تيم ملي زمان زيادي تا جام جهاني پيش رو ندارد و در اين زمان باقيمانده نه فقط بايد به سطح آمادگي جسماني باالتري برسد و خود را به سطح ستارههاي رئال و بارسا نزديك كند، بلكه وظيفه سختتر كيروش آشنا كردن بازيكنان ايراني با ريزهكاري فوق ستارههاي جهاني است تا مراقب باشند كه اطراف محوطه خطر ضربه آزاد به تيم حريف ندهند يا در منطقه جريمه مراقب پا عوض كردن آن ســتارهها باشند كه آماده پنالتي دشت كردن هســتند. همه اينها با هم نشاندهنده كار دشوار كيروش در جام جهاني اســت. تقابل پرســپوليس و الســد -كه بازيكنان جهاني مثل ژاوي و حتي بنجاح- در تركيب داشت بايد براي ما تلنگري جدي باشد كه حرفهاي سرمربي تيم ملي را جدي بگيريم؛ اگر بخت با پرســپوليس همراه نبود، ژاوي زهر خود را ريخته بود و السد برنده از تهران بيرون ميرفت. يك گل الســد به اشــتباه مردود اعالم شد كه محصول پاس فوقالعاده دقيق ژاوي بود و ســيد جالل حســيني با خوشاقبالي از زمين اخراج نشد. تكرار اين صحنهها در جام جهاني ميتواند براي ما گران تمام شــود و شايد ديگر بخت با ما يار نباشــد و اتفاقا حريف به واســطه حمالت و فشار بيشتر، بخت بهتري داشته و اشتباهات داور هم به سود آنها تمام شود.

بازي با الســد براي ما با تمام دردسرهايش به شيريني تمام شد و پرسپوليس بهعنوان تيم نخست صعود خود را قطعي كرد كه همه ما از اين اتفاق خوشحاليم اما بايد از حاال خود را براي مصاف با ستارههاي بزرگ جهاني در روسيه آماده كنيم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran