Iran Varzeshi

قدوس برنده تقابل با اسبقي

- امیر اسدی

هفته ســوم ليگ سوئد (آلونســكان ) هفته تقابــل 2 ايراني بود. يكي ســامان قدوس كه در زمين حضور داشت و ديگري پويا اسبقي كه روي نيمكت نشســته بود. قدوس كه در 2 بازي قبلي اوسترســون­د توفيقي در گلزني به دســت نياورده بود، تنها هدفش گشــودن دروازه گوته بورگ، اين تيم قديمي و مشــهور فوتبال سوئد بود. در طرف مقابل پويا اســبقي 32 ساله كه به تازگي و پس از موفقيــت در ليگ يك (ســوپرتان) همراه با گفله هدايت گوته بورگ را برعهده گرفته، تالش ميكرد تا به دومين برد فصل برسد.

2 تيم در نيمه نخســت احتيــاط را به آب و آتــش زدن ترجيح دادند تا با تســاوي بدون گل بــه رختكن بروند. اتفاقي كه باعث شــد تا 5048 هوادار اوسترسوند در ورزشــگاه يام كرافت آره نا نگران نتيجه بازي حســاس تيمشان باشند. براي نيمه دوم اما پوتر برنامههاي ويژهاي در سر داشت. هدف اوسترســون­د اســتفاده از تمام نقاط زمين براي رسيدن به دروازه گوته بورگ بود. هدفي كه اوسترسوند خيلي زود به آن دست يافت و دروازه گوتــه بورگ و دروازهبان اين تيــم، دالبرگ را باز كرد.

زننده گل البته ســامان قدوس نبود. ادواردز روي پاس پاياجياتوپ­ولوس موفق شــد اوسترسوند را بــه كســب 3 امتياز ايــن بازي اميــدوار كند. اوسترســون­د ميخواســت با به ثمر رساندن يك گل ديگــر، پيروزي مقابل گوته بــورگ را تثبيت كنــد. بنابراين در اواســط نيمه دوم بــا افزايش فشــار حمالت خود توسط ســامان قدوس به گل رسيد. ســامان در پشــت محوطه جريمه توسط هاپكات صاحب توپ شــد، به سمت دروازه گوته بورگ پيش رفت و سپس با شوتي سنگين دروازه دالبرگ را باز كرد. اين نخســتين گل فصل سامان قدوس با پيراهن اوسترســون­د بــود. مهاجمي كه البته در زمســتان بحث انتقالش به الليگا و ليگ برتر انگليس نيز شنيده ميشد.

قــدوس كه گل زد، اوسترســون­د كمي عقب كشــيد و سعي در حفظ نتيجه داشت. پويا اسبقي هم براي اينكه در اين بازي حساس شكست نخورد تعويضهايي انجام داد كه به بار نشســت اما فقط يك بار. سالومونســ­ن در دقيقه 73 ديســكرود را در موقعيت گل قرار داد و او هم توانســت دروازه اوسترســون­د را باز كند. در ادامــه اما گوته بورگ تــالش فراواني انجام داد تــا نتيجه را جبران كند اما استحكام اوسترســون­د در دفاع اين اجازه را به شاگردان پويا اسبقي نداد.

بازي بــا نتيجه 2 بر يك به پايان رســيد تا اوسترســون­د، تيمي كه اين فصــل در ليگ اروپا شگفتي ساخت و آرســنال را در ورزشگاه امارات شكست داد نخســتين برد فصل خود را به دست بياورد. در تقابل ايرانيهــا نيز قدوس برنده بود و پويا اســبقي طعم شكست را چشــيد. البته گوته بورگ با بازي زيباي خود نشان داد در عين جواني بــا مربي ايرانياش ميتوانــد در قامت يك مدعي ظاهر شود.

اوسترســون­د با اين برد 3 امتيازي شــد و در رده ســيزدهم جدول ردهبندي ليگ ســوئد قرار گرفت. ردهاي كه به هيچ وجه نميتواند هواداران اوسترســون­د، پوتر، قــدوس و هــم تيميهايش را راضــي كند. گوتــه بورگ نيز با اين شكســت همچنان 3 امتيازي مانــد و البته به دليل تفاضل گل بهتر نســبت به اوسترسوند در رده نهم جدول قرار گرفت. قدوس: كار ما در لیگ سوئد سخت است بعد از رد پيشنهاد باشگاههايي نظير وستهم، برايتون و ســلتاويگو، قدوس همچنــان در ليگ سوئد ميدرخشــد تا براي حضور در جام جهاني 2018 آماده باشد. سامان قدوس پس از نخستين پيروزي اوسترســون­د در فصل جديــد ليگ برتر سوئد كه با گلزني او و ادواردز حاصل شد به سايت فوتبالسكان­الن ســوئد گفت: «حريفان كار را براي ما سخت كردهاند. اين مساله را به خوبي احساس كرديم هر تيمي ميخواهد تيمي را شكســت دهد كه آرســنال را در ليگ اروپا از پيش رو برداشــته است. اين نكتهاي است كه در 3 بازي اين فصل با آن مواجه شدهايم.»

مهاجم ايراني اوسترسوند در ادامه گفت: «به نظر ميرســد تمام تيمهاي ليگ برتر سوئد پس از درخشش اوسترســون­د در ليگ اروپا به دنبال شناخت كامل ما هســتند. فصل قبل با بسياري از تيمهايي كه در خانه بازي ميكرديم ســختي اين فصل را نداشتيم. كار براي اوسترسوند سخت شده است، البته در بازي با گوته بورگ راهحلها را پيدا كرديم و سپس به 2 گل دست يافتيم. به هر حال اين يك فشــار اضافه روي اوسترســون­د خواهد بــود كه حريفــان ميخواهنــد برابر ما كارهــاي ديگري انجام دهند. هــر چند ايدهها و ساختار تيمي خود را باور داريم و معتقديم همه چيز خوب پيش خواهد رفت.»

قدوس كه گل زد، اوسترسوند كمي عقب كشید و سعي در حفظ نتیجه داشت. پویا اسبقي هم براي اینکه در این بازي حساس شکست نخورد تعویضهایي انجام داد كه به بار نشست اما فقط یك بار

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran