Iran Varzeshi

شرايط عمومي براي كسب افتخار فراهم شده است

-

رييس كميته ملي المپيك ميگويد شــرايط تيمهاي اعزامي به بازيهاي آســيايي جاكارتــا خوب و قابل دفاع اســت و كميته ملي المپيــك و وزارت ورزش بهترين همــكاري و هماهنگي را با يكديگر دارند.

رضا صالحي اميري در حاشيه مراسم اهداي جايزه برترين كماندار جهــان به زهرا نعمتي گفت: «آن چيزي كه به نظر من از همه مهمتر بود، تصويري اســت كه انقالب اسالمي به جهانيان نشان داد. اخيرا با يكي از مقامات جهاني و المپيك ديدار داشتم و او ميگفت آن چيزي كه از تصوير ايران در جهان نشــان داده شــده حضور زنان ايراني با حجاب اسالمي است.

اين نكته بسيار مهمي است كه انقالب اســالمي حجاب را بهعنــوان يك فرصت ايجاد كرده نه محدوديت.

اين نكتهاي اســت كــه كمتر به آن پرداخته شــده اســت و در حالي كه دنيا پذيرفته زنــان ايراني با غيــرت و توانايي باالي خود در عرصههاي بينالمللي شركت كردهانــد و مدالهايــي را هــم گرفتهاند. مطمئنــا در جاكارتا مدالهاي بيشــتري خواهيم گرفت و زنان ما هم بيشتر خواهند درخشيد.»

او در مورد تاثير نظرات كميسيون ورزشكاران بر تصميمات كميته ملي المپيك نيز توضيح داد: «كميسيون ورزشكاران تنها كميسيوني اســت كه تالش كردم در تمام جلســات آن حاضر شوم. كميسيون ورزشكاران بهعنوان مشاور تعريف شــده است. فضاي الزم، بودجه و برنامههاي عملياتي آنها تعريف شده است. ما با كميسيون ورزشكاران بر سر 5 برنامه به توافق رسيديم كه بايد عملياتي شود.

امسال سال شكوفايي اين كميسيون است. هادي ساعي بهعنوان نماينده كميســيون ورزشكاران در هيات اجرايي حضور دارد و تالش ميكنيم كه از ظرفيت اين كميسيون استفاده كنيم.»

صالحي اميري با اشــاره بــه در پيش بودن بازيهاي آســيايي جاكارتا، درباره اين رقابتها نيــز گفت: «مجموعه ورزش ايران براي بازيهاي آســيايي آماده ميشــود. جمعبندي نهايي آماده شــده و روزهاي آينده كيفيت و كميت تيمهاي اعزامي از ســوي ســخنگوي كميته ملي المپيك و سرپرســت كاروان ايران اعالم ميشود. شرايط عمومي براي كسب افتخارات فراهم شده و انشاءا... شاهد يك رويداد بزرگ خواهيم بود.

شــرايط تيمهاي اعزامي خوب و قابل دفاع است و من شرايط را مطلوب ميبينم. ســتاد اعزام نيز در كميتــه ملي المپيك به صورت روزانه فعال اســت و ســتاد عالي بازيها هم به رياست وزير جلسات هفتگي خــود را دارد. كميته ملي المپيــك و وزارت ورزش بهترين همكاري و هماهنگي را با هم دارند.»

او ادامه داد: «شــرايط امروز ما در مجموع مناســب است و مانع خاصي براي جاكارتا در پيش نداريم و شــرايط الزم فراهم است. البته پارالمپيك هم در عرصههاي ملي و جهاني درخشــيده و آنها شهداي زنده ما هستند و به نظرم كه بايد بيشتر ديده شوند.»

رييس كميته ملي المپيك به بازگشت خادم به فدراسيون كشتي نيز اشــاره كرد: «با بازگشــت خادم، در كشتي شرايط جديدي شكل خواهد گرفت و اميدواريم اين رشته در جاكارتا بدرخشد و امسال در كشتي قهرمانيهاي خوبي خواهيم داشت.

ما امروز به همدلي و هماهنگي و پرهيز از حاشــيه احتياج داريم البتــه بايد از نوبخت و دولت هم تشــكر كنيم كه مســاعدت را با ما داشــتهاند و اميدواريم در مرداد و شــهريور، خبرهاي خوبي را براي ملت ايران داشته باشيم.

همچنيــن ما با كميتــه ملي پارالمپيك هــم رابطه صميمانهاي داريــم. از طرفي حضور زنان و دختران مــا در المپيك و پارالمپيك تصوير زيبايي را از جمهوري اســالمي به نمايش ميگذارد و نشــان ميدهد كه ما حضور آنها را يك فرصت تلقي ميكنيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran