Iran Varzeshi

اميد به ايسکو

دورنمايي از رئال مادريد بدون بيل و رونالدو

- بنهيوارد ‪Ben Hayward‬

يكشنبه شب رئال مادريد بسيار متفاوتي به ميدان رفت. در غياب بيل و رونالدويي كه استراحت ميكردند، قدرت ديگر مهرههاي هجومي تيم محك خورد و واقعيتي كه مشاهده شد اين بود كه بازيســازي اين تيم براي زدن دو گلي كه منجر به پيروزياش در خانه ماالگا شد، بيشتر به عواملي مانند تكنيك انفرادي و پاســكاريه­اي صبورانه مربوط ميشد تا به سرعت و قدرت بدني و ايســكو پررنگتريــ­ن نقش را در اين دو مورد داشت.

هافبك 25 ســاله كهكشــانيه­ا در اين فصــل از مقاطع ســختي گذر كرده است اما او زماني در اوج باشد، از آن دسته بازيكناني ميشــود كه ارزش دارد بنشيني و بازياش را تماشا كنی و او را به خاطر استعدادي كه دارد تشويق كني حتي اگر هوادار تيمي باشي كه اين بازيكن آن را ترك كرده باشد. رئال مادريد همين بازي را در آخرين هفته از فصل گذشته با نتيجه 2 بر يك برد و قهرمان ليگ شــد. اين بار قرار نيســت چنين افتخاري در كارنامه كهكشــانيه­ا ثبت شود چون بارسلونا در آســتانه بردن ليگ اســت اما يك پيروزي با همان نتيجه در ورزشگاه روسالدا، حداقل منجر به بازگشت كهكشانيها به رده سوم جدول در فاصله 6 هفته به پايان فصل شد.

ايســكو با يك ضربه ايســتگاهي زيبا گل اول بازي را زد و ايــن اولين بار در هفت تالش ايســكو براي زدن گل از روي ضربات ايســتگاهي در الليگا بود كه منجر به گل شــد و اين ســوال را در ذهن خيليهــا ايجاد كرد كه چــرا اين بازيكن اسپانيايي بيشتر از اين، ضربات ايستگاهي رئال را نميزند.

با اين حال جشــني به معناي واقعي در ورزشــگاه آنوئتا برپا نبود. ايســكو، متولد حومه شهر بنالمادنا، شهری در حومه ماالگا در آندلس اســت و قبال هم ســابقه بــازي در ماالگا را داشته است.

او وقتي كه گل زد، دســتهايش را به نشانه عذرخواهي از هواداران تيم سابقش باال برد، هواداراني كه تا گذشتهاي نه چندان دور او را بيحد و حصر ستايش ميكردند.

با وجود ارائه يك بازي سرســختانه مقابل رئال مادريدي كه با تيم دومش به ميدان رفته بود، ماالگا در ردههاي پايين جدول الليگا دست و پا ميزند و فقط 17 امتياز كسب كرده. به اين دليل بســيار بعيد اســت كه اين تيم در فصل جاري در الليگا بماند و با باخــت خانگياش مقابل رئال مادريد كه يكصدمين برد كهكشــانيه­ا با هدايــت زينالدين زيدان در تمامي رقابتها بود، احتمال سقوطش بيشتر هم شد. در رقم خوردن اين سناريو اما نقش هيچ كس به اندازه ايسكو پررنگ نبود. او نه تنها گلزني كرد بلكه در گل دوم تيمش كه توسط كاســميرو به ثبت رســيد هم نقش اصلــي را ايفا كرد. نقش ايســكو در پيروزي رئال مادريد زماني بيشــتر به چشم آمد كه بعــد از خروج او از ميدان در ميان تشــويق هواداران هر دو تيــم، ديهگو روالن يكي از گلهــاي خورده را براي ماالگا جبران كرد.

با چنين نمايشــي ايسكو قطعا شانس خود را براي حضور مقابــل بايرن مونيخ در ليگ قهرمانان افزايش داد اما مهمتر از آن اميــدي بود كه در دل هواداران رئــال مادريد براي آينده بدون بيل و رونالدو ايجاد كرد.

آمارهــا ميگويند كه رئال مادريد در هر يك از هشــت بازي اخيري كه بدون بيل و رونالدو به ميدان رفته، برده و در محموع 28 گل زده اســت و نقش ايسكو در اين بردها پررنگ بوده اســت. رونالدو شايد دوباره ماشــين گلزنياش را روشن كرده باشــد اما نه او در رئال مادريد ماندني خواهد بود نه بيل كه از مدتها پيش شايعه رفتنش مطرح شده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran