Iran Varzeshi

بازيكن نداريــم!

-

اگــر يك ســال پيش بود، بــراي ناكاميهاي تراكتورســ­ازي هزاران بهانه در دســتمان بــود. حداقل ميگفتيــم محروميت دســت و پايشــان را بســته امــا ناكاميهاي اين فصــل را چطور ميتــوان توجيه كــرد؟ آن هم بــراي تيمي كــه نه تنها دســتش بــراي جذب بازيكــن باز بــود، بلكه به اميــد حضور موفــق در ليــگ قهرمانان، مربــي خارجــي آورد اما حتي حضــور ارطغرل ســاغالم هم مانــع رقم خــوردن ضعيفتريــن نتايــج تراكتورســ­ازي در ليگ قهرمانان آســيا نشــد.

اين تيم با مربي تركيــهايا­ش در 5 بازي آسيايي تنها يك گل زد و پيروزي را هرگز تجربه نكرد و جالب اينكه ساغالم براي چنين فاجعهاي هم توجيــه دارد: «مــا االن دو بازيكن مصدوم داريم، احســان پهلوان و دانيال اسماعيليفر كه هر دوي آنها در جريان مسابقات مصدوم شدند. پهلوان مقابل الجزيره و اسماعيليفر هم در بازي با ســپاهان. من علت ايــن مصدوميتها را قبال گفته بودم. متأسفانه نميتوانيم به بازيكنانما­ن استراحت كافي بدهيم و مجبور ميشويم با 31، 14 بازيكن در ليگ قهرمانان آسيا شركت كنيم. ما در اين دوره پرفشــار يك بازي هم نتوانستيم به بازيكنان استراحت دهيم. شما اگر نگاه كنيد يك مورد از مصدوميتهــ­ا در تمرينات نبوده و همگي در مسابقات رخ داده است. اگر با دقت به مســابقات نگاه كنيم ميبينيم بازيكنان ديگري مثل رضا شــربتي در همين مســابقات آسيايي مصدوم شدهاند. در اين مدت يك تمرين درست و حســابي انجام ندادهايم و مــدام يا ريكاوري كردهايم يا عرقگيــري. تمامي مصدوميتها به دليل بازيهاي پرفشــاري بود كه ما پشــت سر گذاشتيم.» و بعد بازيهاي خودش را يكي يكي ميشمارد: «ما 13 بازي انجام دادهايم و در اين 13 بازي ســه مسابقه به نفع ما تمام شده است. در ايــن مدت بازيهايي بــود كه خوب بوديم و موقعيتهاي زيادي خلق كرديم اما نتوانستهاي­م از آنها اســتفاده كنيم. در ارتباط با خط دفاعي هم خيلي اشتباهات ابتدايي انجام دادهايم. تمام بدشانســيه­اي ممكن را ما در طول يك فصل تجربه كردهايم. معموال حريفــان نميتوانند به دروازه ما نزديك شــوند امــا ديديد كه در بازي قبل (برابر سپيدرود) خودمان يك گل را به آنها تقديم كرديم.»

ســرمربي تراكتورســ­ازي در حالــي از بازيهــاي ليگ برتر مثال آورده كه تيمش آنجا هم قابل دفاع نيســت. تيمي كه با 30 امتياز در رده دهم جدول ايســتاده و در خوشبينانهت­رين حالت، فصل را با نهمي تمام ميكند. ساغالم اما با يادآوري اشــتباهات مدافعانش سعي دارد اين ناكامي را هم توجيه كند: «در اين باره ميتوانم هفت هشــت گزينه ديگر را برايتان مثال بزنم كه با اشــتباهات ســاده در خط دفاعي رخ داده اســت. توپها را به حريف تقديــم ميكنيم اما در اين موضوع خيلي مســائل دخيل هســتند. در طول فصل در خيلــي از بازيها بيتجربه به ميدان رفتهايم. در ليگ قهرمانان آسيا هم برخي بازيكنانــ­ي كه حتي در ليگ ايــران بازي نكرده بودند، براي تراكتورســ­ازي به ميدان رفتند اما متاســفانه آنها آمادگي ما را پايين ميآورند. تيم ما واقعا بازيكن كم دارد و اين بدشانســي ماست كه در طول اين دو سه ماه در مشكالت بسياري به سر بردهايم.» او در پايان، فصل آينده را وعده داده و دست ياري به سوي هواداران تبريزي دراز كرده است: «مجموعه تراكتورساز­ي نياز دارد كه دوباره تمــام طرفدارانش به ورزشــگاه بيايند و تشويقش كنند. طرفداران، مديريت و كادر فني اگر در كنار يكديگر باشند و دست به دست هم دهند ميتوانيم قدرتمان را نشان دهيم. وقتي اتحــاد، همدلي و كنار هم بودن وجود داشــته باشــد، ميتوانيم روزهاي خوبي را تجربه كنيم و بايد ايــن كار را انجام دهيم. بنابراين هر كس بايد مســووليته­اي خودش را به درستي انجام دهد. مردم، رســانهها، مديريت و بازيكنان بايد در كنار هم باشند و فضاي همدلي را با يكديگر تجربه كنند.»

توپها را به حريف تقديم ميكنيم اما در اين موضوع خيلي مسائل دخيل هستند. در طول فصل در خيلي از بازيها بيتجربه به ميدان رفتهايم. در ليگ قهرمانان آسيا هم برخي بازيكناني كه حتي در ليگ ايران بازي نكرده بودند، براي تراكتورساز­ي به ميدان رفتند

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran