Iran Varzeshi

سرنوشت قلعهنويي در گرو بازي امروز

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

با نتايجي كه ذوبآهن در نيم فصل دوم به دست آورد و اين تيم به روزهاي اوجش نزديك شده، مسووالن باشگاه اصفهاني ظاهرا تمايل دارند قرارداد امير قلعهنويي را تمديد كنند اما ظاهرا اين سرمربي اين مساله را به پايان فصل موكول كرد. گفته ميشود قلعهنويي براي تمديد قراردادش چند مساله را مد نظر قرار داده كه با توجه به آن در مورد آيندهاش تصميم خواهد گرفت. مهمترين آن هم بحث صعود ذوبآهن از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا است. مسالهاي كه براي قلعهنويي اهميت زيادي دارد و در بازي امروز مقابل لكوموتيو تاشكند مشخص خواهد شد.

خيلي وقت است بحث تمديد قرارداد امير قلعهنويي با ذوبآهن اصفهان به گوش ميرســد. مسالهاي كه اصال عجيب و دور از ذهن نبود چراكه قلعهنويي در ذوبآهن نتايج خوبي گرفت كه هر مديري را مجاب ميكند كه قرارداد اين سرمربي باتجربه را تمديد كند. اين بحثها با مصاحبه سعيد آذري مديرعامل باشــگاه ذوبآهن كه در حمايت از امير قلعهنويي انجام شــده بود، جديتر شــد اما شكســت مقابل الوحده در امــارات و البته باخــت خانگي مقابل الدحيل، شــرايط را تا حدودي تغيير داد. به اين ترتيــب قلعهنويي در مصاحبههاي اخير خود بارها گفت ممكن است باشگاه ذوبآهن او را نخواهد. اگرچه اين مســاله كمي عجيب بود اما شايعه مذاكره باشگاه سپاهان با اين ســرمربي، باعث شد بحث جدايي احتمالي قلعهنويــي از ذوبآهن هم شــكل جديدي به خود بگيرد. اين در حالي بود كــه قلعهنويي با صراحت اعالم كرد هيچ مذاكرهاي با مســووالن باشگاه ســپاهان نداشــته و چنين بحثي در حد شايعه است.

بــه هر حــال شــرايط بــه گونهاي پيش رفت كه بحــث تمديد قرارداد امير قلعهنويي با باشــگاه ذوبآهــن به پايان فصل موكول شــد. در واقع اين خواسته خود قلعهنويي اســت تا شــرايط را براي تمديد قرارداد بيشــتر بررسي كند. ظاهرا چند مســاله براي امير قلعهنويي اهميت زيادي دارد كــه يكي از آنها بحث بودجه باشگاه است. باشگاه ذوبآهن در يكي، 2 فصل اخير با كاهش بودجه مواجه شــده كه همين مساله باعث شد بازيكنان اصلي تيم تمايلي به ماندن نداشــته باشند و به دنبال پيشنهادهاي بهتر باشند. اين اتفاق نگرانيهاي زيادي براي امير قلعهنويي به وجود آورد. به همين دليل منتظر است تا ببيند بحث بودجه باشــگاه ذوبآهن چه ميشــود. آيا بودجه افزايش پيدا خواهد كرد يا اينكه روند كاهشــي خود را ادامه ميدهد؟ بــه هر حال با توجــه به اينكه انتظارات از ذوبآهن باال رفته، قلعهنويي براي تمديد قراردادش منتظر جواب اين سوال است.

مســاله مهم ديگــر هم ظاهــرا به وضعيت ذوبآهن در آســيا بستگي دارد. سبزپوشان اصفهاني كه در ليگ قهرمانان آســيا 2018 جايگزين نفت تهران شدند، عملكرد نســبتا خوبي داشتند و حاال جزو مدعيان صعود از گروه هســتند. در واقع ذوبآهن اگر بتواند امروز مقابل لكوموتيو تاشكند حتي يك امتياز به دست بياورد، ميتواند بــه دور بعد صعود كنــد. البته ذوبآهن در اين بازي خارج از خانه، كار خيلي سختي دارد اما با توجه به اينكه در بازي دور رفت توانست اين تيم را شكست دهد، اميد دارد كه ميتواند اين كار را بار ديگر تكرار كند. به هر حال اگر ذوبآهن به دور بعدي ليگ قهرمانان آســيا صعود كنــد، قلعهنويي اميدوار خواهد شــد كه ميتواند اين تيــم را به مراحل باالتر اين رقابتها هم برســاند. سرمربي ذوبآهن اگرچه ميداند در دور بعدي كار ســختي پيــش رو خواهد داشــت اما بــه همان اندازه هــم اميدوار به صعــود به مراحل باالتر است. به همين دليل اگر ذوبآهن بتواند از گروه خود صعود كند، قلعهنويي بدون شك تمايل بيشــتري به ماندن در ذوبآهــن دارد، تــا جدايــي از اين تيم. چراكه او به دنبال اين است تا تواناييهاي خود را بار ديگر در آسيا به نمايش بگذارد و نشان دهد با ذوبآهن هم ميتواند جزو مدعيان رســيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا قرار گيرد.

اگر ذوبآهن از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آســيا صعود كند، بدون شــك مسووالن باشــگاه هم تالش خواهند كرد تــا بودجه تيم را افزايــش دهند و تيم را تقويت كنند. چراكه مســووالن ذوبآهن هم دوســت دارند اين تيم بــه روزهاي اوجش برگردد و نشــان دهــد همچنان ميتواند در آســيا هم جزو مدعيان باشد. پس با اين شــرايط ظاهرا آينده ذوبآهن و قلعهنويي به همين بازي امروز بســتگي دارد. يعني اگر ذوبآهــن بتواند از گروه خود صعود كند و راهي مرحله بعد شود، احتماال هم بودجه باشگاه افزايش خواهد يافــت و هم اينكه اميــر قلعهنويي تمايل بيشتري به تمديد قراردادش پيدا خواهد كرد. حاال بايد منتظر ماند و ديد ذوبآهن در بازي امروز مقابل لكوموتيو تاشكند كه ساعت 18:30 در ازبكستان انجام خواهد شد به چه نتيجهاي دست خواهد يافت.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran