Iran Varzeshi

ذوبآهن یا سپاهان كداميك چالش بزرگتري براي قلعهنویي است؟

-

داســتان اميــر قلعهنويــي در نقل و انتقاالت جذابتر از بســياري از سالهاي ديگــر خواهد بود. او دوباره به ســتاره نقل و انتقــاالت تبديل شــده و پيشــنهاده­ای فوقالعــاد­هاي بــه او ميرســد. نتايج امير قلعــه نويــي در ذوب آهن دوبــاره او را به باالترين ســطح قــرارداد بــراي يك مربي ايراني ميرســاند و قابل پيش بيني اســت كه او شايد ركورد قرارداد مربيان ايراني در تابستان را بشكند.

واقعيت اين اســت كه قلعــه نويي به جــز فصل جاري، چند فصلــي بود كه اوج را تجربه نكرده بود. نتايجي كه در استقالل هرگز باب ميلش نبود، جدايي از اســتقالل و همــه اتفاقاتي كه براي مــردي در قواره قلعهنويي خوشايند نبود. فوتبال اما همين اســت. پاياني ندارد و دوباره ميتوان در آن به اوج برگشــت. قلعه نويــي بر پايه همين قاعده تحمل كرد و دوباره تيمي تحســين برانگيز ساخت، تيمي دوست داشتني به نام ذوب آهــن كه با قلعهنويي پس از ســالها دوري از ادعاهاي پيشيناش، دوباره به اوج برگشته است.

قلعه نويي نشان داده كه به اين آسانيها و تحــت تاثيــر انتقادات كم نمــيآورد. او ميجنگد و جانانه هم ميجنگد و سرانجام گليم خود را از آب بيرون ميكشد.

شــايد اگر شــفر به اســتقالل نيامده بــود و اين تغييــرات را در تيــم به وجود نمــيآورد، قلعه نويي در نقــل و انتقاالت امسال بازگشتي آسان به استقالل را تجربه ميكرد اما شفر اين در را به روي قلعه نويي بســت. قلعه نويي البته شــايد فعال تمايلي هم به بازگشت نداشته باشد و همه چيز را به گذر زمان ســپرده باشد. به همين دليل پيشــنهاده­ای ذوب آهن و سپاهان و شايد تيمهاي ديگر براي او دلنشــينتر اســت. اينكه يك مربي را در فوتبال اصفهان هر دو قطب بخواهند معناي روشني دارد. يعني تو به اوج برگشــتهاي و قرار است فصل آينده نيز پروژهاي ســنگين را در ليگ برتر پيش ببري.

كار قلعــه نويي شــايد در ســپاهان ســختتر از ذوب آهن باشــد. ادامه كار با ذوب آهن منطقيتر به نظر ميرسد، چون تيم خودش است و ميتواند با كمي ترميم فصل بعــد را با فكر قهرماني شــروع كند. ســپاهان اما چالش بزرگتري بــراي قلعه نويــي خواهد بود. اين ســپاهان افت كرده و بازنــده را بايــد از نو ســاخت و اين كار سادهاي نيســت. قلعه نويي را اما از همين حاال ميتوانيم در اصفهان تصور كنيم مگر اينكه او تصميم ديگري در سر داشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran