Iran Varzeshi

آقاي پاس گل با 14 هفته نيمكت نشيني

طي دو ماه گذشته در ورزشگاههاي­ي که پرسپوليس بازي داشته بخصوص ورزشگاه آزادي محل ديدارهاي خانگي اين تيم بيشتر از هر کس نام محسن مسلمان فرياد زده شده. چه از آن روزي که پرسپوليس مقابل استقالل عقب افتاده و توانايي بازگشت نداشت چه زماني که تيم برانكو بد بازي نمي

- محمد قراگزلو ‪Mohammad Gharagozlo­u‬

هفتههاست محسن مسلمان را در صدر جدول سازندگان گل ليگ ميبينيم. بازيكني كه مدتهاست از نهمين پاس گلش در ليگ ميگذرد و هنوز بازيكني نتوانسته به او برسد. حاال علي قليزاده پديده اين فصل سايپا با 7 پاس گل نزديك ترين تعقيب كننده اوست و اگر اين بازيكن تكنيكي و ملي پوش بتواند در بازي آخر مقابل پيكان كه فوقالعاده حساس خواهد بود سه پاس گل بدهد از مسلمان عبور خواهد كرد اما اگر اين اتفاق خاص يا اتفاقاتي عجيب در بازيهاي بياهميت هفته آخر رخ ندهد عنوان برترين گلســاز فصل به محسن مســلمان مهره ثابت نيمكت پرسپوليس در نيم فصل دوم خواهد رسيد.

شايد اينطور به نظر برسد كه مسلمان در نيم فصل دوم از چشــم برانكو افتاد اما او در نيم فصل نخســت نيز چند بازي را از دست داد. مســلمان در نيم فصل اول هم در شش مسابقه از جمله شــهرآورد در تركيب اصلي قــرار نگرفت كه البته يك بــار با مصدوميت رسن مقابل پديده در دقيقه 6 به بازي رفت.

جالب اســت كه بخشــي از اين نيمكت نشــينيها مربوط به زماني ســت كه مهدي طارمــي زوج و همــراه مســلمان هــم در پرســپوليس حضــور داشــت و برانكو هنوز تغيير سيســتم نداده بود اما وقتي به سيستم خطي روي آورد مســلمان بايــد در هافبك راســت يا چپ بازي ميكرد كه در رقابت با بازيكنان آماده اين دو پست از جمله اميري و احمدزاده قافيه را باخت و از آنجايي كه حس مبارزه طلبي ندارد يا با تصوري غلط احساس ميكند با مبارزه هم به جايي نخواهد رســيد هرگز نتوانست به تركيب اصلي برگردد.

مســلمان در چهار مسابقه ابتدايي فصل بازيكن اصلي تيمش بود و اتفاقا فقط در بازي هفته دوم تعويض شد.

او در همين بازي كه مقابل تراكتورساز­ي انجام شد پاس گل داد و از آنجايي كه در بازي نخست مقابل فوالد هم اين مهم را انجام داده بود شــروعي توفاني داشت. مسلمان در بازي با گســترش در تبريز كه برانكو مليپوشــان خســتهاش را نيمكت نشــين كرده بود براي نخستين بار روي نيمكت نشست و وقتي همراه با طارمي به بازي رفت درخشيد و دو پاس گل داد.

بــا اين حــال عجيب بــود كــه در بازي هفته ششــم هم نيمكت نشــين بود. مسلمان در هفتههاي هفتم و هشــتم به تركيب اصلي برگشــت اما در هر مســابقه تعويض ميشد. او در بازي هفته نهم مقابل اســتقالل خوزستان پاس گل داد و تعويض شد اما در شهرآورد روي نيمكت نشســت و از دقيقه 65 به زمين رفت. نيمكت نشينيهاي او مقابل سايپا و پديده هم ادامه داشت كه البته مقابل پديده با مصدوميت رسن خيلي زود به زمين رفت.

مســلمان از بازي هفته سيزدهم دوباره به تركيب اصلي رســيد و با اينكه در آن مســابقه هم تعويض شــد اما مقابــل ذوب آهن دوباره پاس گل داد. شماره 77 سرخها در بازي سخت با ســپيدرود در رشــت تك گل تيمش را پايه گذاري كرد تا با شــش پاس گل در نيم فصل نخست كارش را به پايان برساند.

او در شروع نيم فصل دوم هم بازيكن ثابت برانكو بود. مسلمان مثل دور رفت باز هم مقابل فوالد و تراكتورساز­ي ســازي درخشيد و پاس گل داد. او مقابــل نفت تهــران نمايش خوبي نداشــت و در بازي هفته نوزدهم مقابل مشكي پوشان اصال بازي نكرد.

مسلمان در دو بازي بعدي مقابل گسترش فوالد و پيكان به تركيب اصلي برگشت و اتفاقا تعويض هم نشــد اما انگار كيفيت او در اين دو مســابقه آنطور نبود كــه برانكو را راضي كند و بعد از آن بود كه مســلمان نيمكت نشين ثابت ســرخها بود و تنها در بازي 9 فروردين و هفته بيســت و ششــم به خاطر غيبت 5-6 بازيكن اصلي و يكي دو مهره ديگر از جمله رســن در تركيب اصلي قرار گرفت كه كاري از پيش نبرد. او در ليــگ قهرمانان هم فقط يك بار در بازي رفت با الوصل در تهران بهعنوان بازيكن ذخيره به ميدان رفت.

به طــور كلي مســلمان در نيم فصل دوم هشــت بار طعم گس نيمكت نشيني را چشيد و احتمــاال تعــداد نيمكــت نشــينيهاي نود دقيقهاياش فــردا و در هفته آخر به 9 خواهد رسيد. اين را بگذاريد كنار نيمكت نشينيهاي او در نيم فصل اول كه ثابت ميكند 14 مسابقه بازيكن ذخيره بوده (با احتساب نيمكت نشيني بازي آخــر) و با توجه به بازيهايي كه تعويض شــده در كمتر از نصف مســابقات پرسپوليس شركت كرده و نيم فصل را از دست داده است.

از آخريــن پــاس گل او در اين فصل كه مقابل تراكتورساز­ي در هفته هفدهم رخ داد 8( دي مــاه) چهار ماه ميگذرد و با توجه به اينكه به احتمال زياد امروز هم بازي نخواهد كرد اين پاس گل آخرين پاس گل او در ليگ و شــايد پرسپوليس باشد.

بــا اين حال و بــا تمام حاشــيههاي دو مــاه اخير 9 پاس گل مســلمان طي نيم فصل ميتواند او را بهترين گلســاز ليگ هفدهم كند كه اين افتخار در نهايت به پرســپوليس خواهد رسيد و البته كليت فوتبال ايران و ليگ برتر را زير ســوال ميبرد كه چقدر تعداد هافبكهاي خالق، پاســور و طراح در آن كم شده كه يك بازيكن نيمكت نشــين طي نيم فصل بازي در ليگ به چنين عنواني ميرسد؟

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran