Iran Varzeshi

شعار المپيك ارزان و امكانات حداقلي آرژانتين

-

بــه گفتــه سرپرســت كاروان بازيهاي المپيــك جوانان آرژانتيــن، برگزاركنند­گان بازيها در زمينه مهيا كردن شــرايط ميزباني عقب هســتند و خيلي از امكانات هم اســتاندار­د الزم را ندارد.

اصغر رحيمي كــه بهعنوان سرپرســت كاروان ورزشهاي ايــران در بازيهاي المپيك جوانــان آرژانتين به بوينوس آيرس سفر كرده اســت، در خصوص نتايج نخستين نشست هماهنگي سرپرســتان كاروانهاي اعزامي به اين بازيهــا و وضعيت كلي آرژانتين براي ميزباني اين رويداد بزرگ توضيح داد.

او با اشــاره به اينكه نشستهاي ابتدايي به صورت انفرادي با نمايندگان كميته ملي المپيك هر يك از كشــورها برگزار شد، گفت: «در اين نشستها در مورد تعداد سهميهها و مسائل مربوط به كاروان مثل تأييد پرچم و سرود ملي بحث و بررسي شد.»

رحيمــي با يــادآوري اينكه موضوعــات مفصلي به صورت اختصاصي براي هر يك از كشــورها مطرح بود كه در جريان اين نشستها روي آنها بحث شد ادامه داد: «من هم بهعنوان نماينده كميته ملي المپيك در اين نشستهاي انفرادي شركت كرده و تا جاي ممكن موضوعــات مربوط به وضعيت كاروان را پيش بردم، نواقصي بود كه بررسي شد تا رسيدگي الزم به آنها انجام شود. از روز گذشته هم جلسات عمومي و مشترك با سرپرستان كاروانها آغاز شده است.»

او همچنيــن در ادامه بــا انتقاد از شــرايط موجود گفت: «اتاقهاي ساخته شــده اســتاندار­هاي الزم براي ورزشكاران را ندارد، شــايد برگزار كنندگان تصور ميكردند كه واقعا قرار است تعدادي بچه در اين اتاقها اسكان داشته باشند اما اين فكر اشتباه اســت. اتاقهاي ساخته شــده خيلي كوچك است. ظرفيت اين اتاقها براي دو تخت است اما 4 تخت در آنها قرار دادهاند. فاصله تختهــا به هم خيلي نزديك اســت و حتي براي ورود به اتاقها وقتي در را باز كنيم در به نخستين تخت برخورد ميكند.»

رحيمي با اشــاره به اينكه «المپيك ارزان» شــعار كميته بينالمللــ­ي المپيك بــراي بازيهاي المپيك اســت، ادامه داد: «المپيك ارزان اين نيســت كه حداقل اســتاندار­دها هم رعايت نشود. شــيوه المپيك نوجوانان به گونهاي است كه همه اعضاي يــك كاروان با هم به محل برگزاري بازيها ميآيند و برگشــت آنها هم همزمان انجام ميشود اما مشخص نيست ورزشكاري كه مثال يكي دو روز رقابت دارد، بعــد از اتمام ديدارهايش چه بايد بكند! به نظر ميرسد برگزار كنندگان برنامه ريزي جامعي در اين زمينه نداشتهاند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran