Iran Varzeshi

ركوردشكنيه­اي صالح

-

محمد صالح ركوردي را در ليورپول جابهجا كرد كه بيش از ســه دهه پابرجا مانــده بود. ايــن مليپــوش مصري در نخستين فصل حضور در آنفيلد فوقالعاده كار كرده اســت. او در ديدار با رم دو گل اول تيمش را بهزيبايي به ثمر رســاند و نامش را در كتاب ركوردها ثبت كرد.

او در نيمه دوم هم دو گل ســاخت و كمك كرد تيمش 5 بر 2 پيروز شــود. صــالح به اين ترتيب در 32 بازي در اين فصل گل زده كه بيشــترين تعداد بازي اســت كه يك بازيكــن ليورپول در يك فصل در آنها گل زده است.

اين ركورد پيشتــر در اختيار يان راش، بازيكــن محبوب طرفداران بود كه در فصل 1983-84 توانســته بود در 31 بازي مختلف گلزني كند.

البته راش همچنان ركورد بيشترين گل در يــك فصل براي ليورپول را با 47 گل در اختيــار دارد، هرچنــد كه صالح با 43 گلي كه به ثمر رســانده همچنان فرصت رسيدن به اسطوره ولزي ليورپول را دارد. صالح در اين فصل ليگ قهرمانان 10 گل زده است كه بيشترين تعداد گلي اســت كه يك بازيكــن ليورپول در يك فصل رقابتهاي اروپايي به ثمر رســانده اســت. البته ركورد او براي ليورپول تنها دقايقي متعلق به خــودش بود. در نيمه دوم، روبرتو فيرمينــو هم دو گل زد و او هم به اين ترتيب بــه ركورد 10 گل در يك فصل ليگ قهرمانان رسيد و ركورد را با صالح شريك شد.

صالح همچنين در پنج بازي اخيري كــه در ليگ قهرمانــان در تركيب ثابت ليورپول بازي كرده، گل زده اســت. هيچ بازيكــن ديگري به جز اســتيون جرارد نتوانســته بود چنيــن آمــاري را براي ليورپول از خود به جا بگذارد.

از ســوي ديگر، ســالها بــود كه ساموئل اتوئو گلزنترين بازيكن آفريقايي در يك فصل ليگ قهرمانان بود اما اكنون صالح نخســتين بازيكن اهل آفريقا شده كه در يك فصــل ليگ قهرمانان 10 گل ميزند. ركورد اتوئوی كامروني با اينتر 9 گل در فصل 2010-11 بود.

همچنين بهترين فصل كريســتيان­و رونالدو در انگليس، فصل 2007-08 بود كــه او در تمامي رقابتها 42 گل به ثمر رساند و سپس توپ طال را هم از آن خود كرد. صالح توانســت با 43 گل از رونالدو هم عبور كند.

رود فاننيستلرو­ي هم در فصل -03 2002 براي منچســتريو­نايتد 44 گل به ثمر رســاند. صالح تنها دو گل نياز دارد كــه از اين بازيكن منچســتريو­نايتد هم عبور كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran