Iran Varzeshi

ارزش كار سپيدرود كمتر از قهرماني نبود

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

علــي كریمي كــه در نیم فصل دوم به ســپیدرود آمد، محمــد غالمي را هم با خــود آورد اما هیچکس حتــي تصورش را هم نميكرد كه درســت در آخرین هفتههاي فصل كه ســپیدرود براي بقا ميجنگد، با یك گل ارزشمند ســند بقاي تیمش را امضا كند. بعد از پیروزي ســپیدرود مقابل تراكتورســ­ازي با گل غالمي بود كه تیم علي كریمي در هفته قبــل تنها با یك امتیازي كه از تســاوي مقابل فوالد به دســت آورد، توانســت در لیگ برتر بماند. محمد غالمي حاال در آســتانه بازي تشــریفاتي تیمش مقابل پرســپولیس، حرفهاي زیــادي درباره ســختيهایي دارد كه در طول مــدت حضورش در این تیم تحمل كرده اســت.

ســپیدرود با همه مشــکالت و شرایط سختي كه داشت در لیگ برتر ماند.

بلــه، از نيــم فصــل كه بــا علي آقا(كريمي) به ســپيدرود آمــدم، اين تيم روند رو به رشــدي پيدا كرد و خوشــحالم كه توانســتيم تيم پرطرفدار گيالني را در ليــگ برتر حفــظ كنيم. آن هــم با وجود مشــكالت فراواني كــه اين تيــم در اين فصل داشت.

چرا مالك باشــگاه هیچ تالشي براي حفظ تیم در لیگ برتر نميكرد؟

راســتش به نظر من مالك باشگاه فكر ميكــرد تيم نميتواند بماند. به همين خاطــر به بازيكنان 2 درصــد و 3 درصد و 5 درصد پول ميداد. گفتنش هم خندهدار اســت، شــب بازي فقط 3 درصد از مبلغ قراردادهاي­مــان را بــه ما دادنــد. ضمن اينكه قولهايي كه در جلسات به بازيكنان ميدهنــد، هيچ كدام عملي نميشــود. تا كنون هيچ يك از قولهاي مسووالن عملي نشده است.

شــما در این رابطه به مسووالن چیزي گفتهاید؟

اتفاقــا بــراي اينكه هيــچ حرف و حديثي در ايــن زمينه باقــي نماند، علي آقا(كريمي) بازيكنان را به باشــگاه فرستاد تا مطابق وعدههاي داده شده، چكهاي 20 درصدي شــان را از باشگاه بگيرند. ما همه به باشــگاه رفتيم اما هيچ خبري از چك و پول نبود.

بعضي بازیکنــان بابت اینکه بعد از بقا مسووالن باشگاه هیچ تبریك و تشکري هم نگفتهاند ناراحت بودند.

بلــه، اين موارد مهم اســت. آقاي تنزاده بهعنوان كســي كــه تحصيلكرده و مديرعامل يك باشگاه است بايد به رختكن میآمد و به بازيكنان تبريك ميگفت. اين براي ما يك دنيا اهميت داشــت اما ايشان حتي اين كار را هم انجام نداد.

با این وضعیت پس بازیکنان واقعا با عشق براي سپیدرود بازي كردهاند.

دم همــه بچههــا گــرم. دم همه هواداران گرم كه هميشه حمايتمان كردند. شما ببينيد كه سپيدرود با چه مشكالتي رو به رو بود اما در نهايت توانســتيم سپيدرود را در ليگ برتر حفظ كنيم. ارزش كاري كه بازيكنان و علي آقاي كريمي در ســپيدرود كرد، كمتر از قهرماني نبود.

با ایــن وضعیت فکر ميكني علي كریمي و بازیکنان براي فصل آینده در سپیدرود بمانند؟

بــودن علي كريمي در ســپيدرود خيلي خوب اســت. مســووالن تيــم اگر ميخواهند ســپيدرود رشد كند، بايد علي آقا را در اين تيم حفظ كنند. او جديدترين روشهــاي روز دنيا را به ســپيدرود آورده بــود و ما در اين تيــم تمرينهايي را انجام ميداديم كــه در تيمهاي بزرگ دنيا انجام ميشود. با توجه به برنامههايي كه علي آقا براي آينده دارد، كارهايي در سپيدرود انجام ميشود كه تا به حال در هيچ باشگاهي در ايران انجام نشده است.

ظاهرا خــود علــي كریمي هم به باشــگاه گفته كه قرارداد اعضاي كادرفني را تمدید كنند.

اگر علي آقا بماند، ســپيدرود حتي ميتواند ســهميه آسيايي بگيرد. من خودم اگر مديرعامل بودم اجازه نميدادم او از تيم برود.

خیليها معتقدند تــو با گلي كه به تراكتورســ­ازي زدي، ســند بقاي سپیدرود را امضا كردي.

مــن خواهش ميكنــم آن گل را فقــط به نام مــن نزنيــد. آن گل را به نام كل بازيكنــان تيم و هــواداران بزنيد چون اين گل متعلــق به آنها بود و حاصل تالش همه بازيكنــان و انرژيهاي مثبتي بود كه هواداران برايمان ميفرستادند. من خودم اين گلم را خيلي دوســت دارم و خوشحالم كه يــك گل حياتي و تأثيرگذار براي تيمم به ثمر رساندم.

با توجه به اینکه بازي پرسپولیس هــم براي شــما و هم بــراي حریف تشریفاتي است، چطور خواهد بود؟

هــر بازيكنــي آرزو دارد كــه مقابل پرســپوليس بازي كنــد. بخصوص جوانترهاي تيم. من خودم هميشــه يك پرسپوليسي بودهام و ‪7 6،‬ بار هم از اين تيم پيشنهاد داشتم اما هر بار نتوانستم پيراهن پرســپوليس را بپوشم. حاال فكر ميكنم ما در اين بازي بايد مقابل پرســپوليس از نام سپيدرود دفاع كنيم.

مالك باشگاه فکر ميكرد تیم نميتواند بماند. به همین خاطر به بازیکنان 2 درصد و 3 درصد و 5 درصد پول ميداد. گفتنش هم خندهدار است، شب بازي فقط 3 درصد از مبلغ قراردادهاي­مان را به ما دادند. ضمن اینکه قولهایي كه در جلسات به بازیکنان ميدهند، هیچ كدام عملي نميشود

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran