Iran Varzeshi

هواداران استقالل به من لطف دارند

معين عباسيان يكي از بازيكناني است كه در يكي، 2 فصل اخير عملكرد خيلي خوبي در پديده مشهد داشت. عباسيان كه با گلهاي زيبايش و البته عملكرد خوبش در خط حمله و ميانه ميدان، مورد توجه تيمهاي زيادي قرار گرفت، ظاهرا با پيشنهاد باشگاه استقالل مواجه شده. هافبك پديده

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

شرايط اين روزهاي پديده مشهد چطور است؟

شرايط تيم به لحاظ مالي اصال خوب نيســت اما به لحاظ فوتبالي خوب است. در واقع با بردي كه مقابل مشكيپوشان آورديم و تا رده دهم بــاال آمديم و باالتر از تيمهايي مثل ســپاهان و تراكتورســ­ازي قرار گرفتيم خوب است.

يعنــي پديــده بــا ســپاهان و تراكتورساز­ي رقابت ميكند؟

نــه، منظورم اين اســت وقتي باالي تيمهاي بزرگي مثل ســپاهان و تراكتور كه هميشه به لحاظ مالي شرايط خوبي داشتند، قــرار ميگيريم يعني عملكرد نســبتا خوبي داشــتيم. به هر حال ما تا 2 هفته قبل خطر سقوط داشــتيم اما خدا را شكر با بردي كه مقابل نفت تهران به دست آورديم نجات پيدا كرديم و بعد از آن هم توانستيم مشكيپوشان را ببريم تا حاال تيم روحيه خوبي داشته باشد.

حاال ديگر شــرايط تيمتان طوري اســت كه اگر 6 امتياز ديگر هم كســر كنند، سقوط نميكنيد؟

مــا اين فصل امتيــازات خوبي جمع كرديم اما متاسفانه به خاطر يكسري اتفاقات آنها را كــم كردند. من در جريان پرونده دوم نيســتم اما خوشــحالم كه تيم در ليگ برتر

ماند.

البته ظاهرا مشــكل پراهيچ حل شده و ديگر شــكايتي در كار نخواهد بود...

خدا را شكر. اميدوارم ديگر اين اتفاق براي هيچ تيمي رخ ندهد چون واقعا شرايط بدي اســت و روحيــه و انگيــزه بازيكنان را ميگيرد.

گفتي اوضاع مالي خوب نيســت. تــا االن چند درصــد از قراردادتان را گرفتيد؟

مــن 8 درصد امــا بازيكناني كه اين فصل وارد تيم شــدند تــا ‪60 05،‬ درصد هم گرفتند. دليل اين مساله هم اين بود كه با ما ابتدا قرارداد فصل قبلمان را تســويه كردند. اين مســاله از يك طرف خوب اســت اما در طرف ديگر انگار اين فصل رايگان بازي كرديم چون تا االن فقط 8 درصد گرفتيم.

به هر حال اين فصل را با شــرايط سختي پشت سر گذاشتيد...

بله، البتــه از لحاظ فوتبالي براي من خوب بود. براي تيم هم اوايل شــرايط خيلي خوب بود اما يكسري اتفاقات به تيم ضربه زد تا از هدفمان دور شــويم. ما خيلي دوســت داشتيم اين فصل آسيايي شويم اما متاسفانه كســر قرارداد و بعد از آن اتفاقات ديگر باعث شد نتوانيم به هدفمان برسيم.

اين فصل قراردادت با پديده مشهد تمام ميشود؟

بله، ايــن آخرين فصل قــراردادم با پديده مشهد است.

و بعد از آن قرار اســت به استقالل بروي؟

واقعيــت ايــن اســت كــه تــا االن هيچ پيشــنهاد رســمي به دســتم نرسيده. صحبتهايي بــوده اما جدي نيســت چون رسما پيشنهادي دريافت نكردم. با اين حال، هــواداران اســتقالل لطف داشــتند و من را شــرمنده كردند. اين در حالي است كه هنوز چيزي قطعي نيست و يك بازي ديگر مانده. اميدوارم اين بازي هم به خير و خوشي تمام شود تا براي فصل بعد تصميم خوبي بگيرم.

بازي پديده مشهد با گسترش فوالد هميشــه جذابيتهاي زيادي داشته اما اين بار 2 تيم در شرايطي مقابل هم قرار ميگيرند كه برد و باخت تاثير چنداني روي شرايط تيم در جدول ندارد...

بله، واقعا همينطور است و بازي ما با گسترش فوالد هميشه قشنگ و حساس بوده. ما در بازي رفت خيلي تحت فشــار بوديم. در كنار آن بيپولي و وعدههاي پوچ باعث شــد شــرايط خوبي نداشــته باشــيم اما تصميم گرفتيم بــراي آبروي خودمان بازي كنيم كه در آن بازي متاسفانه شكست خورديم. اين بار اين بازي هم طبيعتا حساســيت خاصي دارد و مــا تالش ميكنيم ببريم تا باخت دور رفت را جبران كنيم. مــا در نيم فصل اول مدعي اصلي كسب سهميه آسيا بوديم اما متاسفانه اين فصل خيليها دســت به دست هم دادند كه تيم ضربه بخورد. با اين حال بچههاي تيم تصميم گرفتند براي آبرو و حيثيت خودشان بازي كنند كه اين تالش همچنان و در بازي پاياني ليگ هم ادامه دارد.

مشهد اســتعداده­اي خوبي مثل شــما دارد اما يكي از تيمهايش به ليگ يك سقوط كرد و تكليف ديگر تيم هم براي فصل ديگر مشــخص نيست. اين مساله بدون شك به فوتبال مشهد ضربه ميزند. چرا حمايتي از تيمهاي مشهدي نميشود؟

بله، واقعا حيف است كه فوتبال مشهد به اين روز بيفتد اما متاســفانه يكســري به فوتبال مشهد ضربه ميزنند. واقعا زشت است و مســووالن بايد دست به دست هم بدهند و همكاري كنند تا فوتبال مشهد جزو مدعيان باشد اما دســت به دست هم ميدهند كه به تيم ضربه بزنند. فوتبال مشهد چيزي كمتر از خوزستان، تبريز و اصفهان ندارد اما مسووالن حمايــت نميكنند. در واقع مســووالن نگاه ورزشــي ندارند و همين مساله باعث ميشود اين اتفاقات بيفتد و يكي از نمايندگان فوتبال مشهد به ليگ يك ســقوط كند. واقعا حيف اســت به اين تيمها توجه نشود. در حالي كه خيلي از بازيكنان اســم و رسمدار هم دوست دارند در مشــهد به فوتبال خود ادامه دهند. اميدارم بيش از اين به فوتبال مشــهد ضربه زده نشود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran