Iran Varzeshi

رفيق بازي ممنوع

نكونام- بياتينيا، فكري- سامره، رحمان رضايي- مازندران

- براي ليگ يك بيتفاوتي تيمهاي راهآهن، برق جديد شيراز و مس رفسنجان در ايستگاه آخر ميتواند يك شكست بزرگ و تاريخي باشد و برگزاركنند­ههاي اين رقابتها را با چالشهاي بزرگي مواجه كند. فردا روز بزرگي براي فوتبال ايران است و دو تيم بايد به ليگ برتر صعود كنند و چه بهت

فــردا چهــره دو تيم صعودكننــد­ه به ليگ برتر مشــخص خواهد شد. شكســت غيرمنتظره مسجدســليم­انيها مقابل بادران تهران حتي اين تيم را در معرض يــك ناكامي بزرگ قرار داده و چنانچه آنها دوباره طعم تلخ شكست را بچشند و از آن سو خونه به خونه مقابل برق جديد شيراز به برتري برســد و نساجي موفق به بردي با اختالف 4 گل مقابل راهآهن شود آنگاه دو تيم مازندراني به ليــگ برتر صعود ميكنند و فوتبالدوسـ­ـتان خوزستاني از داشتن سهميه چهارم در ليگ برتر محروم خواهند شد.

اين احتماالت در حالي بر فضاي ليگ يك ســايه افكنده كه همچنان مسجدسليمان­يها به دليــل برخورداري از فاصله 3 امتيازي با مازنيها اقبال بيشتري براي صعود دارند و يك امتياز آنها را به ليگ برتر ســوق خواهــد داد. با وجود اين، قوانين نانوشته فوتبال همواره زخمهاي خود را بر پيكــره اين قبيل تيمها وارد آورده و كم نبودهاند از اين دست اتفاقات نادر كه در روزهاي حساسي همچــون فردايي كه در انتظار ليگ يك اســت، همه را شگفتزده كرده است.

ليگ يك به ســبب ايجــاد همين جذابيت تا به امروز نمره قبولي گرفته اســت اما بيگمان پلشــتيهاي­ي كه بارها از اين سطح از رقابتهاي فوتبال ايران به بيرون درز كرده نشــان ميدهد كه زد و بندهاي پشت پردهاي در اين ليگ هرگز قابل كتمان نيســت و اتفاقاتي از اين دســت كم رخ نداده است.

در آســتانه بازيهاي مهم فــردا نيز همين تصــورات ذهــن را احاطه كرده و سرنوشــت به گونهاي رقم خورده كه در 3 بازي مهم و اثرگذار فردا رگههايي از رفاقت ميان مربيان دو تيم ديده ميشــود و ايضا ميان بازيكنان نيز همين شرايط حكمفرماســ­ت ضمن اينكه تقابل رحمان رضايي در قامت ســرمربي برق جديد شــيراز با نماينده زادگاهش نيز نكته مهمي اســت كه نبايد از آن چشم پوشيد.

در بازيهاي فردا جواد نكونام مقابل محسن بياتينيا قرار ميگيرد. ديداري كه بيشــك براي محســن بياتينيا اهميتي نــدارد و تيم او در اوج بيانگيزگي گام به اين رقابت خواهد گذاشت.

نســاجي براي صعــود به ليــگ برتر قطع به يقين بايــد براي بردي پــرگل گام به ميدان بگذارد تا شــايد به همراه يكــي از دو تيم نفت مسجدســليم­ان يا خونه به خونــه به ليگ برتر صعــود كند. محمود فكري نيــز در بازي با مس رفســنجان همين شرايط را تجربه ميكند. او نيز همچون نكونام مقابل يكي از همتيميهاي سابق قرار ميگيرد.

فكري مانند نكونام كه ســالها با بياتينيا همرزم بوده، با علي ســامره خاطرات مشــترك بسياري در استقالل دارد و بيم آن ميرود كه اين رفاقتهــاي ديرينه در انگيزههاي اين دو اثرگذار باشــد و بياتينيا و سامره با انگيزه آنچناني مقابل نكونام و فكري قرار نگيرند.

از آن ســو رحمان رضايي هم با برق شيراز رخ در رخ خونــه به خونه قرار ميگيرد. تيمي كه از بابل نزديكيهاي زادگاهــش نور به اين نقطه رســيده و براي حضور در ليــگ برتر عميقا به 3 امتياز بازي فردا نياز دارد.

رحمان رضايي نيز ميتوانــد با بيانگيزگي خود سرنوشــت ليگ را به ضرر نســاجي يا نفت مسجدســليم­ان تغييــر دهــد همــان گونه كه بياتينيا و ســامره در اين وضعيــت قرار دارند و بيتفاوتيشـ­ـان صعودكنندهه­ا به ليــگ برتر را دستخوش تغييراتي خواهد كرد.

حال شــايد همه بدبينيهاي ما غلط از آب درآيد و همــه طرفهــا در اوج جوانمردي گام به ميــدان بگذارند كه آنگاه بايــد صعودكرده و صعودنكرده بازي فردا را ســتود اما آنچه موجب اين ذهنيات منفي شده سوابق تيره ليگ يك در تعيين برخي نتايج اســت كه اين وضعيت حقوق بســياري را از ديگر تيمها تضييع كرده اســت. آنچه از مردان تاثيرگذار حوزه فني 3 بازي فردا، بخصوص بياتينيا، ســامره و رحمان رضايي كه همگي از ســوابق ملي برخوردارند، انتظار ميرود اين اســت كه ابهامهاي جامانده از اتفاقات پشت پردهاي ليگ يــك را كه در هفتههاي اخير بارها به آن اشاره شده با ارائه فوتبالي محكم و سراسر انگيزه الاقل براي كوتاهمدت هم كه شده از اذهان دور كنند و نشــان دهند كــه تيمهايي همچون راهآهن، برق نوين شــيراز و مس رفســنجان به رغــم آنكه نتيجــه بازي فــردا كمترين اهميتي در سرنوشتشــا­ن ايجاد نميكنــد اما براي زنده نگه داشتن روح ســالم فوتبال وارد عرصه رقابت خواهند شد و نمايشي عميق ارائه خواهند كرد.

فــردا ميتواند روزي متفــاوت براي فوتبال ايران باشــد. از اين فرصت تيمهاي بيانگيزه بايد نهايت بهره را ببرند.

حال شايد همه بدبينيهاي ما غلط از آب درآيد و همه طرفها در اوج جوانمردي گام به ميدان بگذارند كه آنگاه بايد صعودكرده و صعودنكرده بازي فردا را ستود اما آنچه موجب اين ذهنيات منفي شده سوابق تيره ليگ يك در تعيين برخي نتايج است كه اين وضعيت حقوق بسياري را از ديگر تيمها تضييع كرده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran