Iran Varzeshi

گرشاسبي: محروميت هم لغو شود با بازيكنان تمديد ميكنيم

-

انگار نه انگار كه همه اين دست و پا زدنها براي پرسپوليس است، براي برداشتن محروميتي كه سايهاش بدجوري بر سر قرمزها سنگيني ميكند اما كم نيستند كســاني كه نميخواهند اين اتفاق بيفتد و يا به دست سرپرست فعلي باشگاه رقم بخورد. آنها همانهايي هستند كه نقش گرشاسبي از توافق مالي با باشــگاه ريزهاســپو­ر را ناديــده گرفتند و حاال هم بــه جاي تقدير از تالشهاي او، سفرش به سوييس را به سخره گرفتهاند.

حميدرضا گرشاسبي اما بدون توجه به اين گفتههاي نابجا، به جلسهاي كه دادگاه عالي ورزش براي رسيدگي به پرونده محروميت باشگاه پرسپوليس برگزار كرده بود، رفت و اميدوارتر از قبل برگشت. آنقدر اميدوار كه ميگفت: «همه چيز به نفع ما پيش رفت و اميدواريم راي هم به نفع ما صادر شود.» و اما بخوانيد توضيحات گرشاسبي را درباره حضورش در دادگاه: «پس از راي نهايي فيفا مبني بر محكوميت قطعي پرسپوليس از دو پنجــره نقل و انتقــاالت و محروميت چهار ماه و ده روزه مهدي طارمــي و همچنين پرداخت ۰9۷ هزار يورو جريمه به باشــگاه ريزهاســپو­ر تركيه، با پيگيريهاي به عمل آمده فيفا پرونده را جهت رسيدگي به اعتراض ما به دادگاه عالي ورزش انتقــال داد و طبق دعوتنامه اين دادگاه، در تاريخ ســوم ارديبهشت ماه جاري به منظور آخرين دفاع به همراه وكالي معرفي شــده در لوزان سوييس حضور يافتيم و در جلسه شركت كرديم. در اين جلســه نماينده و وكيل باشگاه ريزهاســپو­ر تركيه شركت نكردند كه غيبتشان به معناي انصراف اين باشگاه از شــكواييه خود و به سود پرسپوليس بود. آنها اگر حرفي يا ادعايي داشتند و ميخواســتن­د بر خالف اظهارات ما صحبتي انجام دهند، بايد به اين جلسه ميآمدند اما خوشبختانه نيامدند و صحبتي هم خالف صحبتهاي ما مطرح نشــد. برخورد مســووالن مربوطه هم خيلي خوب بود و مثل گذشته عليه ما گارد نگرفتند و بداخالق نبودند. از طرفي وكيل ما دفاعيه و گزارش خوبي را ارائه كرد و پس از سه ساعت و نيم، جلسه به اتمام رسيد.»

حاال پرســش اين است كه راي نهايي چه زماني صادر خواهد شد كه در پاســخ، سرپرست باشگاه پرسپوليس ميگويد: «اين دادگاه پس از جمعبندي مســتندات ارائه شده، نتيجه آن را به فيفا ارسال خواهد كرد تا پرسپوليس از طريق اين مرجع، پيگير رأي صادره باشد. فكر ميكنم نهايتا تا ۰۲ روز آينده نتيجــه نهايي و قطعي را به ما اعالم كنند. البتــه ما برنامههايم­ان را مختل نكردهايم و به تالش براي رفع محروميت باشگاه ادامه ميدهيم.»

اما آيا واقعا ميتوان به لغو محروميت پرسپوليس اميدوار بود؟ گرشاسبي كه خيلي اميدوار است: «ما به جد اين پرونده را پيگيري كرديم تا بتوانيم نگاه بدبينانه فيفا و دادگاه عالي ورزش را كه از گذشته وجود داشت، برطرف كنيم و سايه ســنگين محروميت از سر پرسپوليس برداشــته شود. تالش ما براي حفظ شان و جايگاه پرسپوليس بهعنوان بزرگترين باشگاه آسيا بود. هواداران عزيــز بدانند امانتي را كه به ما ســپردهاند، با تمام تــوان حفظ و نگهداري خواهيم كرد و دنبال احقاق حق آن خواهيم بود.»

سرپرســت باشگاه پرســپوليس اما حرفهاي مهمتري هم دارد: «اينكه پنجره نقل و انتقاالت باز شــود معنياش اين نيســت كــه بخواهيم در كادر بازيكنان تغييري بدهيم چرا كه ما با همين بازيكنان دو سال متوالي قهرمان ليگ شــديم و به جمع چهار تيم برتر آســيا رفتيم. تالش ما براي باز شدن پنجــره نقل و انتقاالت فقط براي جذب بازيكن نيســت بلكه ميخواهيم اين محروميت را از روي شانههاي پرسپوليس برداريم و بدبينيها را از بين ببريم وگرنه دنبال تغيير بازيكنان نيستيم و اولويتمان حفظ بازيكنان فعلي است.»

در پايان، گرشاســبي آخرين وضعيت محسن مسلمان و صادق محرمي را اينطــور برايمان توضيح ميدهد: «برانكو گفته بــه همه بازيكنان تيم نياز دارد و هدف ما هم حفظ همه بازيكنان است. پرسپوليس اينقدر عظمت دارد كه من اجازه ندارم آن را كوچك كنم و مطمئن باشــيد براي رفع مشكالت، تمام تالشــم را خواهم كرد. حدود ۵ نفــر از بازيكنان باقي ماندهاند كه البته هيچكدام نگفتند در پرسپوليس نميمانيم. همه آنها پرسپوليس و هوادارانش را عاشقانه دوست دارند و انشاءا... قراردادهاي­شان را تمديد ميكنند. وضعيت اين بازيكنان بايد هر چه زودتر مشــخص شــود. ما آماده امضاي قراردادهاي جديد هستيم، مگر اينكه بازيكني بگويد نميخواهم در پرسپوليس بمانم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran