Iran Varzeshi

بازگشت «ميزباني» كه با تهديد رد شده بود

-

قطع حقوق المپيكي ۷۷ ساله اجارهنشين! دارنــده مدال برنــز المپيك 1964 توكيــو و نقره بازيهاي را ندادهاند. ماهي يك ميليون و دويســت هزار تومان اجاره خانهام آســيايي بانكوك با بيان اينكه دو ماه اســت صنــدوق حمايت از را ميدهــم و با توجــه به گراني خانه، مطمئنا براي ســال جديد قهرمانان حقوقش را پرداخــت نكرده از به تعويق افتادن پرداخت چهارصد تا پانصد هزار تومان به اين مبلغ اضافه ميشود. آن وقت حقوقش گايه كرد. ســيدعلياك­بر حيدري پيشكســوت ۷۷ ساله در چنين شــرايط سخت و دشــواري بايد زندگي كنيم و همين كشتی با اشاره به قطع حقوق ماهيانه مدالآوران جهان و المپيك حقوق اندك را هم قطع كردهاند!» حيدری گفت: «چند سال پيش ايران توسط صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزشي در تصويــب كردند به مدالآوران المپيــك ماهيانه 200 دالر حقوق دوره جديد مديريت اين صندوق گفت: «دو ماه اســت حقوق من بدهنــد اما كميته ملي المپيك پــس از مدتي آن را به 200 هزار را پرداخــت نكردهاند و هنوز نميدانــم حقوقم به طور كامل قطع تومان رســاند كه 20 هزار تومان آن را كم ميكردند و فقط ماهي شــده يا وقفه در پرداخت آن پيش آمده اســت. البته سه ماه هم 180 هزار تومان به مدالآوران المپيك ميدادند كه طي ســاليان از گذشــته، عقب افتادگي در پرداخت حقوقم داشتم كه هنوز آن گذشته حتي يك قران هم به آن اضافه نشده است.»

رسول خادم بعد از بازگشتش به فدراسيون كشتي بعد از يك قهر 40 روزه ديداري را با نناد اللوويچ رييس اتحاديه جهاني كشتي برگزار كرد.

هنوز به طور دقيق مشخص نشده كه محور اصلي ايــن گفتوگوها چه بوده اما انتشار خبر بازگشت ميزباني از مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي به ايران نشان ميدهد كه اين مسابقات يكي از محورهاي گفتوگوي خادم با اللوويچ بوده است.

جام جهانــي كشــتي فرنگي از ابتدا قرار بود اواخر فروردين در ايران برگزار شــود اما اتحاديه جهاني زمان اين مســابقات را بــدون اطاع ايران تغييــر داد و به آذر موكول كرد. دليل اين تغيير اعتراض برخي از كشــورها به خاطــر نزديكي اين مســابقات با زمان برگزاري مسابقات قهرماني اروپا عنوان شد.

فدراسيون كشــتي ايران به اين موضوع اعتراض كرد و مدعي شد كه در اعتــراض به ايــن تصميم اتحاديه جهاني در مســابقات جام جهاني آزاد در آمريكا هم شركت نميكند!

فدراسيون كشتي آن موقع زمان جديــدي را اعام كرد و بــه اتحاديه جهاني نامه نوشــت كه قطعا فقط در اين تاريخ ميتواند ميزبان باشد. تاريخ جديــد در فروردين و چند روز بعد از جام جهاني كشتي آزاد در آمريكا بود.

اين تاريــخ با موافقــت اتحاديه جهاني همراه شد اما اين زمان جديد هم با قهر رســول خادم همزمان شد و نايب رييس فدراســيون كشــتي با ارســال نامهاي به اتحاديــه جهاني با شــرح ماجراي قهر رســول خادم و همچنين مطرح كــردن آماده نبودن سالن برگزاري رقابتهاي جام جهاني كشتي فرنگي از ميزباني ايران از اين رقابتهــا انصــراف داد. اتفاقي كه با استقبال اتحاديه جهاني روبهرو شد و بافاصلــه ميزباني از ايران پس گرفته شد. تصميمي كه جنجال زيادي را به وجود آورد.

در نهايــت بعــد از طي شــدن فرآينــدي رســول خادم به كشــتي بازگشــت و در ديــداري حضوري با نناد اللوويچ مسائل را مطرح و بررسي كرد و باالخره قرار شــد بــا توجه به محدوديــت زماني در ســال 2018 ميادي، ايران زمان مشــخصي را بعد از مســابقات جهاني مجارستان و قبل از پايان ســال جــاري ميادي يعني همان آذرماه كه اتحاديه جهاني اعام كرد و ايران مخالف آن بود، براي جام جهاني كشــتي فرنگي در نظر گرفته و به اتحاديــه جهاني اعام كند تا در نهايت زمان مشــترك و مــورد تاييد طرفين اعام شود.

البته اتحاديه جهاني كشــتي از ايران تقاضا كرده در ارتباط با شــهر ميزبان برگزاري مســابقات بررســي مجددي داشته باشد تا اين شهر بدون هيچ مشــكلي ميزباني شايستهاي را داشته باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran