Iran Varzeshi

هفته تعيينكننده بوندسليگا

بازيهاي حساس در دو سر جدول

-

سرنوشــت تيمهاي زيادي در دو ســر جــدول بوندسليگا در بازيهــاي اين هفته مشخص ميشــود در حالي كه سه هفته به پايان فصــل 2017-2018 باقــي مانده. در حالي كــه از مدتها قبل تكليــف قهرماني بايرنمونيخ روشــن شــده، نگاهها به كسب سهميه ليگ قهرمانان است جايي كه شالكه رده دومي ميزبان بوروسيامون­شــن گالدباخ است. آبيهاي ســلطنتي با پيروزي به ليگ قهرمانان بر ميگردند اما با تســاوي و حتي باخت هم ميتوانند به هدف خود برسند اگر نتايج ديگر به نفعشان رقم بخورد.

شــالكه فصل فوقالعادها­ي را ســپري ميكنــد و در 9 بازي آخرش تنها يك باخت داشــته و براي همين 56 امتيازي است با 2 امتياز اختالف نسبت به رقيبش در شهرآورد رور، يعني بوروســياد­ورتموند. مربي 32 ساله شــالكه، دومنيكو تدسكو، در نخستين فصل كار در بوندسليگا عملكردي عالي داشــته و اميد را به ميــان هواداراني كه از ناكاميهاي متوالي دلسرد شده بودند، بازگردانده.

دورتمونــد هم بــا پيــروزي در زمين وردربرمــن از قرارگرفتــ­ن در جمــع 4 تيم برتر فصل و صعود به ليگ قهرمانان مطمئن ميشــود. چهار تيم اول ليگ آلمان به ليگ قهرمانان ميروند و دو تيم بعدي به ليگ اروپا. در آن ســر جدول، هامبورگ، قهرمان سابق بوندسليــگ­ا و تنها تيمي كه از شــكلگيري بوندسليگا در ســال 1963 هرگز در دسته دوم بازي نكرده، با 25 امتياز در رده هفدهم است. هامبورگ، ميهمان ولفسبورگ، قهرمان سال 2009 بوندسليگا است كه با 30 امتياز بــه دنبال بقا اســت. ماينتــس و فرايبورگ هم 30 امتيازي هســتند و ميتوان گفت به طور مشــترك در جايگاه پليآف سقوط-بقا هستند جايي كه تيم ســوم از پايين جدول بوندسليگا با تيم سوم بوندسليگاي 2 براي حضور در دسته اول به مصاف هم ميروند.

شكســت به منزله ســقوط هامبورگ اســت اگر ماينتس و فرايبــورگ به ترتيب بازيهاي خودشــان برابر اليپزيگ و كلن را ببرنــد. كلن ته جدولي هم ممكن اســت از ســقوط مطمئن شــود، اين تيم بايد ببرد و اميدوار باشــد نتايج ديگر به نفعش باشد تا اين هفته سقوط نكند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran