Iran Varzeshi

مارادونا: از فيفا 18 شكايت ميكنم

-

راه يوونتــوس بــراي رســيدن به هفتميــن قهرماني متوالــي ليگ ايتاليا كه به نظر توقف ناپذير ميرسيد، به يك مانع ســخت برخورد كرد. 10 روز قبل، مدافع عنــوان قهرماني با شــش امتياز اختالف در صدر جدول ســري A يكه تازي ميكرد اما بعد از تســاوي يك بر يك در زمين كروتونــه و باخت خانگي يك بر صفر به ناپولي، يوونتوس امشــب در حالي به مصــاف اينترميالن ميرود كه در فاصله چهار بــازي مانده تا پايان فصل فقط يك امتياز از تيم دوم جدول، ناپولي بيشتر دارد.

جانلوييجــ­ي بوفــون، كاپيتــان و دروازهبان يوونتوس ميگويد: «ما در دو بازي اخير پنج امتيــاز خيلي مهم را از دســت داديم اما هنوز در صدر جدوليم هرچند با فاصله بســيار كــم. بايد اين فاصله را تا آخــر فصل حفظ كنيم، اين هدف و وظيفه ما است.»

رســانههاي ايتاليايي گزارش دادند بوفــون بعد از باخت هفته قبل به ناپولي كه با گل دقيقه آخر كاليدو كوليبالي رقم خورد، درگيري شــديدي در رختكن با مهدي بنعطيه، مدافع مراكشي كه روي گل مقصر بوده، داشــته هرچند اسطوره فوتبــال ايتاليا اين اخبار را بياســاس و شايعه دانسته: «تالش ميكنند ثبات تيم را به هم بزنند و اعتماد به نفس و روحيه ما را خراب كنند. هيچ كس، حداقل در 17 سال حضور من در يوونتوس، انگشت اتهام را به سمت همتيميها نشانه نرفته و كسي را مقصر باخت ندانسته و تا وقتي من كاپيتان تيم هستم، اين اتفاق هرگز رخ نميدهد.»

يوونتــوس به پيروزي و نه شــايعه نياز دارد و براي رسيدن به هدف محتاج گلزني مــداوم پائولو ديباال اســت. اين مهاجم 24 ساله آرژانتيني در اين فصل 21 گل زده كه براي خودش بيســابقه اســت اما فصل پرفراز و نشيبي را پشت ســر ميگذارد. او در شش بازي ابتداي فصــل 10 گل زد در حالي كه در تمام فصل قبــل 11 گل زده بــود. بعد افت كــرد و در ابتــداي ســال 2018 دچار مصدوميت شد.

بعد از بازگشــت، گلهاي بيشتري زده هر چنــد در همين دوره هم گاهي مهاجمــي كامال بيخطر بــوده. او هفته پيش بين دو نيمه تعويض شد در حالي كه بــراي دومين بازي متوالي حتي يك شــوت در چارچوب هم نداشــت. او از وقتي به يوونتوس رفتــه، حتي يك بار هم در سنسيرو موفق به گلزني نشده.

آن طــرف، مائورو ايــكاردي عالقه زيــادي به بازي با يوونتــوس دارد. اين يكــي آرژانتينــ­ي در 10 بــازي ليگ با بيانكونري 7 گل زده كه ســه تايش در چهار بازي سنســيرو بوده. او در جدول گلزنــان ليگ ايتاليا با ســه گل اختالف نسبت به چيرو ايموبيله، مهاجم التزيو، در رده دوم قرار دارد.

انگيزههاي اينتر هم براي اين بازي كم نيســت چون تيم لوچانو اسپالتي به دنبال ســهميه ليگ قهرمانان است. در حال حاضر با يك امتياز اختالف نسبت به رم و التزيو، تيمهاي سوم و چهارم، در رده پنجم هستند.

يوونتوس برنامه ســختي در پيش دارد و بوفــون ميگويد: «بــازي با اينتر حســاس و تعيينكننده است اما بازي با بولونيا، رم و ورونا هــم به همين اندازه مهم اســت ضمن اينكــه در فينال جام حذفي بازي سختي با ميالن داريم.»

ماســيميلي­انو آلگــري بــراي بازي امشب با اينترميالن، جورجو كيليني را نــدارد. اين مدافع محكم، در باخت برابر ناپولي دچار مصدوميت شد و جاي خود را در اين بازي به دانيله روگاني يا آندرهآ بارتزالــي ميدهد اما خط حمله يووه در اين بــازي جان تــازهاي ميگيرد چون خوان كوادرادو و ماريو مانجوكيچ از ابتدا ميتوانند در تركيب اصلي قرار بگيرند.

تيم ميزبان ميتواند دقيقا با همان تركيبــي كه به برد 2 بــر يك در زمين كيوو دســت يافت، به ميدان برود. مربي ســابق رم براي اين بازي نگراني خاصي ندارد ضمــن اينكه ميتوانــد روي يان كاراموه حساب خاصي بكند، اين بازيكن جوان انگيزههاي زيادي براي درخشش مقابل پرافتخارتر­ين تيم ايتاليا دارد.

اينتر اگرچه فصل قبل در سنسيرو 2 بر يك يوونتوس را شكســت داده اما ايــن تنها بردش در 7 بازي خانگي اخير برابر يووه بوده، آنها ســه باخت و ســه تساوی در شش بازي ديگر داشتند.

ديهگو مارادونا گفته كه از بازي فيفا 18 پلياستيشن درخواســت غرامت خواهد كرد، چــرا كه در بازي فيفا 81، تصوير او روي يك پالكارد يوونتوس نقش بسته است. طرفداران متوجه اين موضوع شــده و آن را به رسانهها خبر دادهاند. اين پالكارد در ورزشگاه آليانس يوونتوس به چشــم ميخورد كه روي آن در كنار عكس مارادونا، نوشته شده: «من عاشق يوونتوس هســتم!» مارادونا گفته است: «به وكاليــم گفتم ماجرا را بررســي كنند، چون بعضي چيزها اشتباهي و سهوي نيستند. شما نميتوانيــ­د چنين چيزي را در يك بازي قرار دهيــد و افراد زيــادي آن را ببينند. يك نفر خواسته زرنگبازي در بياورد ولي آنها بهايش را ميپردازند!»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran