Iran Varzeshi

قلعه نويي - استقالل؛ در گرو يك قهرماني

چرا امير ميخواهد در ذوب آهن بماند؟

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

پيش از آنكه هواداران سپاهان در بازي تيمشان با صنعت نفت آبادان، امير قلعهنويي را تشويق كنند. حتي پيش از آنكه ابراهيمزاد­ه به طور رســمي جايگزين كرانچار شــود، زمزمههايي درباره تمايل امير قلعهنويي براي بازگشت به سپاهان شنيده ميشد. از همان زمان بود كه برخي قلعهنويي را ســرمربي بيچون و چراي سپاهان در فصل آينده ميدانستند. حاال كه اين زمزمهها جديتر شده و هر هفته تشويق سرمربي ذوب آهن از سوي برخي هواداران سپاهان به گوش ميرسد، امير قلعهنويي رسما اعالم كرده كه ميخواهد در ذوب آهن بماند. آن هم به هزار و يك دليل منطقي كه هركدام براي متقاعد كردن يك سرمربي به ماندن در يك تيم كافي است.

چند ســالي بود كــه اميــر قلعهنويي آنطور كه دلچســب هوادارانش باشد، نتيجه نميگرفت. طوري كه روشهاي ســنتياش، منتقــدان را بــه اين نتيجه رســانده بود كه عمر مربيگرياش رو به پايان است. قلعهنويي اما درســت ســر بزنگاه خودش را گره زد به روشهــاي به روز مربيگري، در به موقعترين زمــان ممكــن روشهاي علمي را چاشــني بدنســازيه­ايش كــرد و كمــك گرفــت از نيروهاي جوانتري كه در اين زمينه ســري ميان سرها بلند كرده بودند. به خاطر همين تغييرات بود كه قلعه نويي در ذوب آهن احيا شد و توانست كامال برنامهريزي شده تيمش را به باالي جدول برساند.

حــاال كه بعد از همه اين تالشها، زمان برداشت كاشــتههاي­ش در ذوب آهن رسيده، شــايد غيرمنطقيتر­يــن كار اين باشــد كه قلعهنويي اين تيم هماهنگ شده را بگذارد و به ســپاهاني برود كه براي رسيدن به جايگاه فعلــي ذوب آهــن، حداقل ســه فصل زمان ميخواهد. واقعيت اين اســت كه سپاهان در بهترين حالت ممكن بايد ‪۶ 5،‬ بازيكن بزرگ را بــه تركيب بازيكنانــ­ش اضافه كند. همين تغييــر در تركيب بازيكنان و ناهماهنگيه­اي احتمالي ايجاد شده بين آنها، مدت زماني را بــراي ايجاد هماهنگــي ميطلبد. آن هم در شــرايطي كه ســپاهان اخيرا حتي در زمينه مديريتي هم قدري بيثبات بوده و بدون شك براي موفقيت در كنار هماهنگي بازيكنان بايد به دنبال ثبات مديريتي باشگاه هم باشد.

اين در حالي است كه همه نداشتههاي سپاهان را در حال حاضر ذوب آهن يكجا دارد و امير قلعهنويي براي ادامه مسير مطلوبي كه در پيش گرفته، دقيقا به همان شرايطي نياز دارد كــه در ذوب آهن برايش فراهم اســت. خودش هم البتــه در مصاحبههايش چيزي جــز اين نگفته و تأكيد داشــته كه تمايل به ماندن دارد.

از طرف ديگر ذوب آهن هم در شــرايط فعلــي گزينهاي بهتر از اميــر قلعهنويي پيدا نميكنــد. او تركيــب دلخواهــش را در تيم شــناخته و با اين تركيب در حساسترين و سختترين هفتهها، خوب نتيجه گرفته است. بازيكنان هم به او خو گرفتهاند و ميدانند از آنها چــه ميخواهد و اين دقيقا همان مدينه فاضلهاي است كه خيلي از تيمها و سرمربيان براي رسيدن به موفقيت به دنبالش هستند.

با همه اينها يك استثنايي هم براي امير قلعهنويــي وجود داشــت و آن هم وقتي بود كه حرف استقالل در ميان باشد. بدون شك در آن صورت، پيشــنهاد باشگاه استقالل هر منطــق و مصلحتي را تحت تأثير قرار ميداد اما حاال كه استقالل هم تصميم خود را براي ادامه همكاري با شــفر گرفته اســت، بحثي هم درباره بازگشــت قلعهنويي به اســتقالل مطرح نشده و اين هم دليل ديگري است كه قلعهنويي را به مانــدن در ذوب آهن ترغيب ميكند. چرا كه رقم زدن يك قهرماني ديگر از سوي قلعهنويي، بدون شك ميتواند دوباره او را به استقالل نزديك كند.

حاال تنها يك موضوع حل نشــده، باقي ميماند و آن هم توافقات مالي بين سرمربي و باشــگاه است. در واقع اگر حرفي هم درباره جدايي قلعهنويي زده شود، بدون شك دليل اصلياش اختالل در توافقات مالي بوده و بس. در صورتي كه اين مشــكل هم وجود نداشته باشــد، بدون شــك امير قلعهنويي در فصل آينده ميتواند با اين تيم، خاطرات سالهاي قهرمانــيا­ش را بار ديگر زنــده كند. در غير اين صورت قلعهنويي در صحبتهايش كامال در لفافه اعالم كرده كه تيمهاي ســپاهان و تراكتورســ­ازي هم براي فصل آينده به جمع تيمهاي خوب ليگ اضافه ميشوند!

حاال تنها يك موضوع حل نشده، باقي ميماند و آن هم توافقات مالي بين سرمربي و باشگاه است. در واقع اگر حرفي هم درباره جدايي قلعهنويي زده شود، بدون شك دليل اصلياش اختالل در توافقات مالي بوده و بس. در صورتي كه اين مشكل هم وجود نداشته باشد، بدون شك امير قلعهنويي در فصل آينده ميتواند با اين تيم، خاطرات سالهاي قهرمانياش را بار ديگر زنده كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran