Iran Varzeshi

ای كاش شفر زودتر می آمد

استقالل در حسرت امتیازهای از دست رفته اول فصل

-

جمعــه 97/2/7 هفتــه ســيام هفدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه نقش جهان، تماشاگر: 35 هزار نفر، ساعت:71 سپاهان: صفر استقالل: یک گل: مامه تیام )12( داور: محمدرضــا اکبریان، کمکها: آرمان اسعدي، اسد حاج محمدي اخطار: امید نورافکن (اســتقالل)، حامــد بحیرایــي، علــي کریمي (سپاهان) بازیکن برتر: مامه تیام (استقالل)

سپاهان: ابراهيم عالمه ،)4( عارف غالمی (صفر)، سياوش يزداني(4)، حسن جعفــري ،)3/۵( حامد بحيرايي ‪(4۶ (۲)‬ - رضــا دهقاني )، علــي كريمي ،)3/۵( حســين پاپــي ،)4( محمدعلي احمدي ،)4( مهــرداد محمــدي ۸۰()3( - رضا ميرزايي)، ساسان انصاري(۵/3)، مهدي شريفي(۵/۲) (۱7 - ادون حسني)

سرمربي: منصور ابراهیم زاده

اســتقالل: مهدي رحمتي (۵/۵)، آرميــن ســهرابيان (۶)، پژمان منتظري (۵/۵)، روزبه چشمي (۶)، اميد ابراهيمي (۶)، وريــا غفــوري (۶)، اميــد نورافكن 7۹()4/۵( - علي قرباني )، مامه تيام )7( (۲+۰۹ - مجيد حسيني)، سرور جباروف (۵/۶)، خســرو حيدري (۵/۵)، فرشيد اسماعيلي (۵)(۵۶ - ميالدزكي پور)

سرمربي: وینفرد شفر

اســتقالل براي رســيدن به مقام نايب قهرماني به هر سه امتياز اين بازي نياز داشت اما سپاهان كه خيالش از بابت سقوط راحت شده بود چندان امتياز اين بازي برايش اهميت نداشت. استقالليها بــا اينكه تيم ميهمــان بودند اما بازي را خيلي خوب شروع كردند.

در دقايق ابتدايي هم حمالت نصفه و نيمــهاي روي دروازه حريف داشــتند تا اينكه در دقيقه ۲۱ توانســتند به گل برسند. دقيقه ۲۱ پاس خوب وريا غفوري در داخل محوطه جريمه به تيام رســيد و اين بازيكن دروازه سپاهان را باز كرد.

در اين صحنه حركت تيمي قشنگ استقالليها باعث به ثمر رسيدن گل شد و دروازهبان تيم سپاهان چارهاي جز نگاه كردن نداشــت. دقيقه 3۲ سانتر خسرو حيدري روي ضربه كرنر به اســماعيلي رســيد اما شوت اين بازيكن به اوت رفت اما تيم ســپاهان كه از شــرايط ميزباني بهره ميبــرد و نميخواســت ليگ را با شكست به پايان برساند سعي داشت كه گل خورده را جبران كند.

دقيقه 4۲ انصاري از ســمت راست حركــت خوبي را آغاز كــرد و توپ را به علي كريمي رســاند اما ضربــه بازيكن ســپاهان با اختــالف از بــاالي دروازه رحمتي به بيرون رفت. دقيقه ۲3 ضربه علي كريمي به كرنر رفــت اما اين كرنر سودي براي سپاهانيها نداشت.

يكي از دقايق مهم بازي در دقيقه ۶3 براي اســتقالل به وجود آمد. سانتر تيام در دهانه دروازه يك موقعيت خطرناك را ايجاد كرد اما اسماعيلي نتوانست با ضربه سر دروازه حريف را باز كند.

ســه دقيقه بعد اين اميد ابراهيمي بود كه با زدن شوت شانس خود را براي باز كــردن دروازه حريف امتحان كرد اما توپ از كنــار دروازه بيرون رفت. دقايق پاياني نيمه اول سپاهان باحمالت نصفه و نيمه سعي داشت تا دروازه استقالل را باز كند كه باز هــم علي كريمي در اين امر ناموفق بود.

بــازي در اين نيمه بــا همان نتيجه يك بر صفر به نفع اســتقالل تمام شد. اما در نيمه دوم اين تيم سپاهان بود كه بازي را تهاجمي آغاز كرد.

با اينكه نتيجه اين بازي در سرنوشت آنها اثر نداشت اما فشار هواداران و توقع آنها براي برد در اين بازي باعث شــد تا ابراهيم زاده در كنار زمين تكاپو داشــته باشــد ضمن اينكه بازيكنان سپاهان هم نميخواستند فصل بد خود را با شكست به پايان برسانند.

بازيكنان ســپاهان با شــوت سعي در باز كردن دروازه اســتقالل داشــتند امــا راهي به جايي نبردند. در شــرايطي كه تيم ميزبان ســعي داشت بازي را به تساوي بكشد اسماعيلي همتيميهايش را مقابل دروازه سپاهان صاحب موقعيت گل كرد كه در نهايت مدافعان ســپاهان توپ را جمع و جور كردند و اجازه ندادند تيــام به هدف خــود برســد. در دقيقه 7۵كرنــر ارســالي بازيكنان ســپاهان با ضربه سر يزداني همراه شد اما دروازهبان اســتقالل، مهدي رحمتي به خوبي توپ را مهار كرد.

دقيقه ۰۶ شــوت مهرداد محمدي از كنــار دروازه اســتقالل بيــرون رفت. ابراهيم زاده با تعويض شــريفي ســعي كرد كه شرايط بازي را عوض كند. نكته اينجا بود كه شــريفي در هنگام تعويض آنقدر ناراحت بود كه حتي حاضر نشد با همتيميهاي خود دست بدهد و با همان حالت معترض زمين را ترك كرد.

دقيقه 74 حركت بازيكنان استقالل از سمت راســت با ســانتر وريا غفوري همراه شــد اما بازيكنان استقالل از اين موقعيت استفاده نكردند.

دقيقه ۵7 ساســان انصاري موقعيت خود را از دســت داد. در حالي كه شفر عادت داشت نزديك دقايق ۰۸ جباروف را از زمين بيرون بكشــد اما در اين بازي سرمربي آلماني اســتقالل اين بازيكن با تجربه را در زمين نگه داشــت. جباروف در دقيقه ۸۸ شوت خيلي خوبي به سمت دروازه حريــف زد اما عالمه نيز به خوبي اين توپ را دفع كرد.

اســتقالل در روز پايانــي فصــل شانزدهم سپاهان را در اصفهان شكست داد تا با پيروزي ليگ را به پايان برســاند ضمن اينكه شــفر هم آمار خوبي از خود به جاي گذاشت.

اســتقالل با هدايت شــفر فقط به ذوب و پرســپوليس در بازي شــهرآورد رفت باخت و هيچ باخت ديگري نداشت. استقالل در فصل شانزدهم سوم شد ولي هنوز كار مهم اين تيم باقي مانده است.

استقالل در فينال جام حذفي بايد به مصاف خونه به خونه برود و در صورت بــرد قهرمان اين جام خواهد شــد و در بازيهاي آسيايي هم دو بازي مهم مقابل ذوب خواهد داشت.

در لحظــات پاياني اين بازي هم به جاي مامه تيام، شفر مجيد حسيني را به زمين مســابقه فرستاد و به نظر ميرسد كه اين بازيكــن را در فينال جام حذفي بازي دهد.

در حالي كه اســتقالل اصفهان را با برد ترك كرد اما ســپاهان با شكست به كار خود پايان داد تا مســووالن اين تيم براي فصل آتي به فكر ســرمربي جديد باشــند. بعيد بــه نظر ميرســد منصور ابراهيــم زاده كار خود را با اين تيم ادامه دهد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran