Iran Varzeshi

نيمكت ليگ برتريها در انتظار تاييد

سرمربيان 16 تيم ليگ برتري با شرط و شروط متفاوت

- ارسام پورحسيني ‪Arsam Pourhossei­ni‬

سرخابيها با سرمربيان قبلي

تنها تيمهايي كه تقريبا خيالشــان بابــت ســرمربي فصل بعد راحت اســت، سرخابيهاي پايتخت هستند. پرسپوليس كه از قبل قــرارداد برانكــو ايوانكوويچ را تمديد كرده بود و اســتقالل هم ظاهرا به توافق نهايي با شــفر براي تمديد قرارداد رسيده و نگراني بابت اين مساله ندارد. اين در حالي است كه باال رفتن نرخ دالر روي حضور مربيــان خارجي در تيمهاي بزرگ پايتخت تاثيری نداشــته و آنهــا با خيال راحت ميتوانند كار خود را دنبال كنند.

قلعهنویي از عالقه به حضور در ذوب تا شروط عجيب

اميــر قلعهنويي كــه در مدت اخير بارها اعــالم كرده بود شــايد باشــگاه ذوبآهــن مــرا نخواهــد، باالخــره در كنفرانــس خبري قبل از بــازي با نفت تهران از عالقهاش به ماندن در ذوبآهن صحبت كرد: «دوست دارم در ذوب آهن بمانــم. به هر حال يك نهالي اســت كه در اين تيم كاشتهايم و عالقهمند هستيم كه بــه كارمان ادامه دهيــم، البته براي فصل آينده شرايط متفاوت است چرا كه رقابت در ليگ سختتر خواهد شد.»

قلعهنويــي در حالي از عالقهاش براي ماندن صحبت ميكند كه شــرط و شروط زيادي از جملــه باال رفتــن بودجه براي باشگاه ذوبآهن گذاشــته كه اگر محقق نشود به احتمال زياد راهي سپاهان خواهد شد.

خودروسازها با مربيان قبلي

علــي دايي و مجيد جاللــي با نتايج خوبي كه در سايپا و پيكان به دست آوردند بدون شــك گزينه اول اين باشــگاهها­ي خودروســاز بــراي فصل آينده هســتند. پيشنهاد تمديد قرارداد هم به هر 2 مربي شــده اما هنوز در اين زمينه اتفاق رسمي نيفتاده. جاللي در مورد تمديد قراردادش گفتــه: «بــراي امضاي قرارداد با باشــگاه پيكان صحبت كردهام اما هنوز چيزي امضا نشده. بايد بگويم تقريبا برنامهام براي فصل آينده آماده است.»

دايي هم اينچنيــن از آينده صحبت ميكند: «من با ســايپا قرارداد دارم و اگر با من كار كنند مشــكلي نخواهم داشت و ادامه خواهم داد و اگر نخواهند با اين تيم كار نميكنم.»

پارس و سپيدرود به دنبال تمدید قرارداد

پارس جنوبي جم و ســپيدرود رشت تيمهايي بودند كه نخســتين حضورشان در ليــگ برتر را تجربه ميكردند و ماندني شــدند. پارس جنوبي اين فصــل فراتر از انتظــار نتيجه گرفت كه به همين دليل به دنبال تمديد قرارداد مهدي تارتار اســت. البته تارتــار ظاهرا در صورتي خواهد ماند كه مشكالت مالي تيم حل شود تا بتوانند تيم را تقويت كنند و نتايج بهتري بگيرند اما شــرايط سپيدرود رشت فرق ميكند و علي كريمي از يكي، 2 هفته قبل پيشنهاد تمديد قرارداد كادرفني را به باشگاه داده تا زودتر كارهاي الزم انجام شود. به هر حال به نظر ميرسد اين 2 تيم با كادرفني قبلي خود به كارشان ادامه دهند.

خوزستانيها به دنبال ماندن

فراز كمالوند ســال گذشــته وقتي با پيشــنهاد صنعتنفت آبادان مواجه شــد قراردادي 2 ســاله با اين تيم بســت تا آن را آسيايي كند. كمالوند در فصل اول نتايج چنــدان خوبي نگرفت و نتوانســت تيم را با اين همه ستاره آســيايي كند اما ظاهرا منتظر پيشــنهاد تراكتورســ­ازي بود تا به تبريز برگردد اما تغيير مديريت، همه اين احتماالت را از بين برد تا حاال اين سرمربي به دنبــال ادامه كار با زردپوشــان آباداني باشــد: «من با هيچ تيمي مذاكره نكردم. تأكيد ميكنم كه عالقهمند به صنعتنفت آبادان هستم و دوست دارم اينجا بمانم اما بايد شرايط فراهم باشد.»

به نظر ميرسد شرايط هم دارد كمكم مهيا ميشود چون مديريت باشگاه مذاكره با بازيكنان خارجي را براي تمديد قرارداد شروع كرده. سيروس پورموسوي سرمربي فوالد خوزســتان هم با اين تيــم قرارداد 2 ساله دارد كه يك ســال ديگر آن باقي مانده اما عبدا... ويســي سرمربي استقالل خوزستان كه ظاهرا شــانس زيادي براي ماندن در اين تيم ندارد از االن از عالقهاش بــراي ادامه كار صحبــت ميكند: «يكي، دو پيشــنهاد دارم اما هنوز شــرايط اوكي نشده. هر چند دوســت دارم در استقالل خوزستان بمانم چون براي اين تيم زحمت كشــيدم و اين تيم چند سالي است كه به شكل عجيبي اداره شده. دوست دارم كنار بچههــاي تيمم بمانم اما هنوز پيشــنهاد قطعي به من نشده.»

فيروز و قرارداد 3 ساله با گسترش، ساغالم بالتكليف

فيروز كريمي اين فصل با وجود اينكه گســترش فوالد را نبسته بود و در بدترين شــرايط هدايت تيم را به عهده گرفت اما خيلي خوب كار كرد و توانست اين تيم را به نيمه اول جدول برساند. كريمي اگرچه با پيشنهاد تمديد قرارداد مواجه شده اما از قرارداد 3 ســاله صحبت ميكند كه پيش از ايــن از آن خبري نبود: «من با باشــگاه قرارداد ســه ســاله دارم اين قرارداد مؤيد ادامه همكاري و قانونمند بودن آن اســت. ما در باشــگاه كنار همديگر هستيم. عالوه بر اين قرارداد شرايطي را در باشگاه تجربه كردم كه خودم را ملــزم به ادامه همكاري ميبينم در صورتي كه قرارداد وجود داشته باشد هر دو طرف ملزم به اجراي آن هستند اما بحث ما بحث همدلي اســت. همكاري ما فقط براي امســال نيست و در سالهاي گذشــته بوده اما امســال اين همكاري و شــناخت تكميل شــد. دو طرف محسنات يكديگــر را ميشناســيم و بــا اين اوصاف شرايط در سال بعد بهتر هم ميشود.»

گســترش فوالد در حالي قرار است با كريمي ادامه دهد كه تكليف سرمربي ديگر تيم پرطرفدار تبريزي مشــخص نيســت. ســاغالم با تراكتور نتايــج خوبي نگرفته تا باال رفتن نرخ دالر هم شــرايط ماندن او را سخت كند. البته اگر ســاغالم در تراكتور ماند هم تعجب نكنيد.

پدیده و سپاهان تقریبا شبيه هم

پديده مشهد و سپاهان اصفهان شرايط عجيبي دارند. پديده مشــهد هنوز تكليف مالك خود را نميداند و معلوم نيســت به چه كسي واگذار خواهد شد. به همين دليل نميتــوان از االن پيشبينــي كرد كه رضا مهاجري در اين تيم ماندگار خواهد شد يا نه. سپاهان هم شرايطي تقريبا مشابه دارد. گفته ميشــود قرار اســت مديريت باشگاه زردپوش اصفهاني هــم تغيير كند كه اين تغيير بدون شك تكليف سرمربي تيم را هم مبهم خواهد كرد. به اين ترتيب بايد منتظر ماند و ديد اول تكليف مديريت باشگاه چه ميشود و بعد هم سرمربي.

صعودكنندهه­ا با مربيان موفق ادامه ميدهند

هنوز تيمهاي صعود كننده به ليگ برتر مشــخص نشده اما از االن ميشود حدس زد كدام تيمها ميتوانند به ليگ برتر صعود كنند. نفت مسجدســليم­ان محتملتريــ­ن گزينه صعود اســت كه شــايد با محمود فكري در ليگ برتر به كار خود ادامه دهد اما اگر از بين خونه به خونه و نســاجي مازندران، هر كدام بــه ليگ برتر صعود كنند بدون شــك با همــان كادرفني به كار خــود ادامه خواهند داد. البته اگر جواد نكونام ســر از تيم اميد در نياورد.

 ??  ?? هفته پاياني هفدهمين دوره ليگ برتر هم انجام شد اما برخالف هميشه، تكليف سرمربي خيلي تيمها در فصل هجدهم مشخص شده. البته هنوز هيچ قرارداد رسمي تمديد نشده اما مذاكرات نشان ميدهد مديران به گزينه نهايي براي سرمربي فصل بعدشان رسيدند و فقط مانده توافق نهايي كه...
هفته پاياني هفدهمين دوره ليگ برتر هم انجام شد اما برخالف هميشه، تكليف سرمربي خيلي تيمها در فصل هجدهم مشخص شده. البته هنوز هيچ قرارداد رسمي تمديد نشده اما مذاكرات نشان ميدهد مديران به گزينه نهايي براي سرمربي فصل بعدشان رسيدند و فقط مانده توافق نهايي كه...
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran