Iran Varzeshi

چمنيان: ويتنام حريف خطرناكي است

-

تيم نوجوانان در مرحله نهايي قهرماني آســيا با اندونزي، هند و ويتنام همگروه شــد. عباس چمنيان در اين باره ميگويد:«در اين چنــد روز به تنها چيزي كه فكر نميكردم قرعهكشي بود. البته در ذهنم براي آمادگي با سبكهاي مختلف و حريفاني كه با آنها روبهرو ميشويم، طراحي ميكردم اما اينكه چه حريفي به ديدار ما ميآيد تنها مســالهاي بود كه به آن فكر نميكردم. در فوتبال باشــگاهي شما فقط با سبك فوتبال ايراني روبهرو ميشــويد اما در رده ملي تيمها با ســبكهاي مختلفي روبهرو خواهند شــد. در جام جهاني ما با 3 سبك اروپايي، آفريقايي و آمريكاي جنوبي بازي كرديــم و اين ضرورت وجود دارد كه خودمان را آمــاده كنيم. به همين دليل برايم فرقي نميكرد با چه حريفاني بازي خواهيم كرد.»

ســرمربي تيم نوجوانان صحبتهايش را اينگونه ادامه ميدهد: «در رده نوجوانان نميتوان به اســم تيمها توجه كرد و نبايد شــركت آنها در رده ســني بزرگساالن را مد نظر قرار داد. تيمهايي هســتند كه در رده ســني نوجوانان قهرمان ميشوند اما در رده ســني بزرگســاال­ن حتي به جام جهاني راه پيــدا نميكنند. در اين رده حتــي تيمهايي كه نام و نشــان هم ندارند را بايد جــدي گرفت. در ظاهر گروه ايران بســيار ساده است اما ويتنام در يك دهه گذشته پيشرفت زيادي داشته و كالس فوتبالي خود را عوض كرده اســت. آنها در سختكوشــي مثل كره شــمالي و در كار گروهي با تيمي مثل ژاپن برابري ميكنند و آن سبك را مد نظر دارند. ويتنام حريفي سخت و خطرناك خواهد بود.»

چمنيان ميگويد: «طي 2 سال گذشته هم در رقابتهاي قهرماني آسيا و هم در جام جهاني شرايط هند را تعقيب كــردم و از ميزان آمادگي آنها باخبر هســتم. در سالهاي آينده هند به حريفي خطرناك براي همه تيمها تبديل ميشود. اندونزي هم شايد در سطح آســيا باشد اما در رده سني نوجوانان همه حريفان قابل احترام هستند و هر 16 تيم توانستهاند مجوز حضور در اين مرحله را بگيرند. فراموش نكنيد تيمهايي مثل قطر، امارات و عربســتان نتوانســتن­د به اين مرحله صعود كنند. افغانســتا­ن بهعنوان تيم دوم از گروه ما صعود كرد. اين اطمينان را ميدهم كه همه بايد منتظر شگفتيســاز افغانســتا­ن باشيم و آنها مقابل اســتراليا و كره عرض اندام ميكنند. البته مــا هم كار كرديم و به آينده اميدواريم. ما ميخواهيم از عنوان نايب قهرماني دفاع كنيم و هدف ما قهرماني اســت. بايد در اين مســير مقابل هر حريفي پيروز شــويم. ســرمربي تيم نوجوانان همچنان نگران اردوهاي تداركاتي اســت: 2« اردو در قطر و چيــن پيش رو داريم كه در آنها 5 بازي تداركاتي برگزار ميكنيم. ما نياز به 12 بازي تداركاتي داشــتيم كه در اين 2 اردو 5 مسابقه مهيا ميشود. تالش ميكنيم 2 ســفر خارجي ديگر داشته باشــيم و يك تيم را هم به ايران دعوت كنيم تا بازيهاي تداركاتي خوبي انجام دهيم. حريفان در حال تالش هســتند و تداركات خوبي ديدند. ميدانم تيمي مثل افغانســتا­ن تا اين لحظه 15 بازي تداركاتي پشــت سر گذاشته است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran