Iran Varzeshi

برانكو: فقط از بازيهاي اطراف پرسپوليس ميترسم

-

اين حرفها را برانكــو بعد از دومين قهرماني متوالي ليگ برترياش به زبان آورده و از سختيهاي اين قهرماني گفته.

دومین قهرماني؛ سال ســختي را پشت سر گذاشتيم اما انگار قاطعيتمان در قهرماني پاســخگوي نيازهاي برخيها نبود. سعي ميكردند مشكالتي براي ما ايجاد كنند كه خوشــبختان­ه نتوانســتن­د. به هر حال پرسپوليس هيچوقت اينقدر مقتدر نبوده و اين خوشايند خيليها نبود. براي همين اين قهرماني براي ما خيلي شيرينتر اســت. صحبتهاي مســلمان؛ فصل براي ما هنوز جريان دارد و دليلي ندارد االن درباره برخي مسائل صحبت كنم.

قهرمانيهاي به یاد ماندني؛ با دينامو زاگرب همزمان قهرمان ليگ و جام حذفي كرواسي شــديم. فصل بعد در حالي كه 14 امتياز از تيم دوم باالتر بوديم، من از تيم جدا شــدم. ماميچ مدير باشــگاه بود و ما درباره حضور بازيكنان در يك بازي نمايشي فوتسال دچار مشكل شديم و من در حالي كه تيمم قهرمان نيمفصل بود، جدا شدم. بعد از آن دوباره دينامو زاگرب قهرمان ليگ كرواســي شد و به ليگ قهرمانان اروپا هم رفت.

بازي با الجزیره؛ دو بازي بسيار مهم و سخت داريم و بايد برنده شويم وگرنه هر كاري از ابتداي فصل انجــام دادهايم، به درد نميخــورد. البته به بازيكنانم خوشبين هستم چون آنها رضايت من را فراهم كردهاند. من تالشهاي بازيكنانم را ميبينم و متوجه هســتم كه آنها چقدر دوست دارند براي موفقيت تيم بجنگند. از داشــتن چنين بازيكناني احساس غرور ميكنم. بازيكنان باشخصيتي در تيم ما وجود دارند و انتظار دارم در آينده از اين هم باكيفيتتر باشيم.

محرومیت باشگاه؛ از گرشاسبي تشكر ميكنم چرا كه زحمات زيادي براي پرســپوليس كشيد و شخصا 2-3 بار به سوييس ســفر كرد تا اين مشكل را رفع كند. در حالي كه انجام چنين كاري در فوتبال متداول نيســت. همه ما خوشبين هستيم و خوشبينيمان را رها نميكنيم اما همه چيز به رأي نهايي دادگاه بستگي دارد. البته تحت هر شــرايطي ما فصل بعد از اين فصــل قويتر خواهيم بود چرا كه اميد عاليشــاه به تيم اضافه شده و بشــار رسن و احمد نوراللهي هم در اردوي پيــش از فصل با ما خواهند بود. مطمئن باشــيد كه ما حتي ميتوانيم 50 درصد قويتر از امسال باشيم. من از چيزي نميترسم و حتي در حال حاضر خوشحالتر از هميشه هستم.

تلخترین بازي فصل؛ متاســفم كه نتوانستيم شهرآورد برگشت را ببريم. در بازي رفت اســتقالل را شكســت داديم اما در بازي برگشت نتوانستيم به پيروزي برسيم و اين موضوع مرا ناراحت كرد. در نيمه اول آن بازي خيلي تيم بدي بوديم اما در نيمه دوم به حريف اجازه نداديم از 18 قدمش جلوتر بيايد. هر چند ما همه تيمها را در ليگ برتر بردهايم و تيمي نبود كه شكستش نداده باشيم.

تشویق علي كریمي؛ كريمي از بزرگان فوتبال ايران و از مفاخر پرسپوليس است. او در زمين معجزه ميكرد و حداقل چيزي كه اليق اوست، همين حمايتهاي پرشــور و بيدريغ است. كريمي تيمي را كه در حال سقوط بود، نجات داد و براي اين موفقيت آبرو و اعتبار خودش را وسط گذاشت. من به وجود شخصي مثل علي كريمي احســاس غرور ميكنم چرا كه او يك اســتعداد درخشان مربيگري است و اميــدواري زيادي به آيندهاش دارم. از اينكه مردم كريمي را تشــويق ميكردند احساس غرور كردم و لذت بردم كه مردم اينقدر او را دوست دارند چون او همواره رابطه خوبي با مردم دارد كه اين رابطه خوب باعث و باني همين تشويقها است.

ســرمربیگر­ي كرانچار در تیم امید؛ توافق با كرانچار يك موفقيت بزرگ براي فوتبال ايران خواهد بود. او با دو باشگاه قهرمان ليگ كرواسي شده و تيمملي كرواســي را به جام جهاني برده. همچنين موفق شــده تيمملــي مونتهنگرو را به مســابقات يورو ببرد و در ايران هم با سپاهان قهرمان ليگ شد. آيا شما بهتر از او را ســراغ داريد؟ اگر كرانچار مربي تيم اميد ايران شود، مسووالن فدراسيون بايد از خوشحالي پرواز كنند.

نگرانيهاي پروفسور؛ من از بازيهاي اطراف پرسپوليس ميترسم. اسمي از موضوعي نميبرم اما از اين مســاله هراس دارم و نميدانم بايد چه كاري انجام دهم. آنها به ما لطمههايي وارد كردند و تالش ميكردند لطمههاي بيشــتري هم بزنند اما ما قويتر بوديم و آنها را شكست داديم. مطمئنا باز هم تالش ميكنيم و ميجنگيم تا به موفقيت برسيم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran