Iran Varzeshi

يك تير و چند هدف

كمتــر از ده روز تا انتخابات فدراســيون تير و كمــان باقي مانده اما هر چقــدر كه به اين مجمع انتخاباتي نزديك ميشــويم، حرف و حديثها بيشــتر ميشــود و خبرهايي به گوش ميرســد كه باعث ميشود مغز هر شنوندهاي ســوت بكشد كه آيا اين خبرهــا به واقعيتي تكيه دارند

- آزاده پيراكوه ‪Azadeh Pirakouh‬

انتخابات فدراســيون تير و كمان بعد از يك ســال و هشــت ماه تاخير، باالخره قرار است 18 ارديبهشت ماه برگزار شود؛ مجمعي كه با زيركي سرپرست فعلي فدراسيون بارها و بارهــا، مقابل برگزارياش گرفته شــده اما حاال با همت وزارت ورزش قرار اســت برگزار شود اگرچه گويا اين برگزاري هم بيحرف و حديــث نخواهد بود. اتفاقهايي اين روزها در تير و كمان در جريان اســت كه شايد گفته شــود در آســتانه برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيونها طبيعي است اما بخشي از آنچه در تيــر و كمان در حال وقوع اســت، از حد حاشيههاي مجاز فراتر رفته و به نظر ميرسد نياز اســت وزارت ورزش مســائل را پيگيري كند. شــايد بخشــياش بزرگنمايي برخي از كانديداها باشد اما بخشي از مسائل هم قابل انكار نيستند.

يكي از مســائلي كه در آستانه انتخابات فدراسيون تير و كمان ســوال برانگيز شده، ســفرهايي اســت كه صورت گرفتــه يا در برنامه قرار دارد. مدتي قبل مجمع ســاليانه فدراســيون در اصفهان ترتيب داده شــد و غالمرضا شعباني بهار، معاون همگاني وزارت ورزش كه كانديداي اين فدراســيون اســت، بهعنــوان رييــس مجمع به اصفهــان رفت. اتفاقي سوال برانگيز كه با اختصاص رقمي هر چند كم به هياتها، به ميزان ابهامش افزوده شد. با اين حال و با وجود نقدهايي كه به اين رويه مطرح شــد، اين موضوع پاسخ روشني از سوي مســووالن فدراسيون در پي نداشت تا اينكه در دو ســه روز اخيــر، خبر ديگري به گوش رســيد كه اگر اتفاق بيفتد، به هيچ عنوان نميتوان توجيهي برايش پيدا كرد.

گفته شــده كه قرار اســت هياتهاي اســتاني بــه دعــوت محمدعلي شــجاعي سرپرســت فدراســيون تيروكمــان پيش از برگزاري انتخابات براي همانديشي به مشهد بروند. ســفري كه گويا قرار است همزمان با نيمه شــعبان انجام شــود كه اگر اين اتفاق بيفتــد، نميتوان به راحتــي از كنار حرف و حديثهايش گذشــت. قطعا شــان روساي هياتهاي ورزشي كشــور بسيار باالتر از اين اســت كه به خاطر يك ســفر به اصفهان يا مشــهد، بخواهند قلمشان را به سمت گزينه مورد حمايت مسبب اين سفرها بچرخانند اما به هر حال همين كه براي دو سه روز، اعضاي مجمع، با يكي از طرفين رقابت دور يك ميز بنشينند، نكته مهمي اســت كه البته انتظار مــيرود وزارت ورزش ورود كنــد و تصميم ديگري بگيرد.

رضــا كيارســتمي، دبيــر فدراســيون تيروكمــان انجام اين ســفر را تاييد ميكند و به ايســنا ميگويد: «ايــن برنامه ريزي در جريان مجمع اصفهان انجام شــده است. بنا به درخواست روســاي هياتها و به پيشنهاد محمدعلي شجاعي قرار بر اين شد در آستانه انتخابات براي هماهنگي بهتر و همانديشــي روســاي هياتها در خصوص انتخاب رييس آينده اين فدراســيون آنها در مكاني دور هم گرد آيند و با ارائه نظرات خود به جمعبندي نهايي برســند! البته اين گردهمايي به منزله حمايت فدراســيون از يك كانديداي خاص نيست، بلكه تالش فدراسيون بر اين مبناست تا بتواند شــرايطي را فراهم كند كه روساي هياتها در يك فضاي آرام و بدون تنش و با ارائه نظرات خود در خصوص يك كانديدا به تصميم نهايي برسند.»

اين صحبت دبير فدراسيون مهر تاييدي است بر همه شنيدهها اما موارد ديگري را هم بايد اضافه كــرد. بر هيچ كدام از كانديداها و اهالي تير و كمان، پوشــيده نيست كه رييس سابق فدراسيون و سرپرست فعلي كه مدتها به واسطه دو شــغله بودن، بايد فدراسيون را رها ميكــرد، از يك گزينه خــاص حمايت ميكند و ميخواهد فردي را به رياســت اين فدراســيون برســاند كه با او هماهنگ است. پس تاكيد بر اينكه اين نشست براي حمايت از گزينه خاصي برگزار نميشــود، مسالهاي اســت كه خيلي در بــاور نميگنجد و براي اينكــه اين ابهــام باقي نمانــد، بايد در چند روز باقيمانــد­ه، رويه تغيير كند تا هر كســي كه مجمع در موردش به جمع بندي رســيد، رياست فدراسيون را براي چهار سال آينده بر عهده بگيرد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran