Iran Varzeshi

وانگ هائو متخصص شروع بازي است!

-

رييس فدراســيون شــطرنج با تاكيد بر توافــق با گزينه هلندي براي هدايت تيم ملي از مذاكــره با يك مربــي چيني خبر ميدهد كه براي يــك دوره كوتاه0067 دالر دريافت ميكند.

مهــرداد پهلــوانزا­ده در مــورد توافق فدراســيون شــطرنج با «ايوان ســوكولوف» و اينكه قرار اســت او بــه زودي راهي تهران شــود، ميگويد: «از سال گذشته جذب مربي خارجي براي تيم ملي را در برنامه قرار داديم. امسال رويدادهاي مهمي مانند جام ملتهاي آسيا و المپياد جهاني را داريم كه بايد در آنها بهترين نتيجه ممكن كســب شود. به همين دليل با گزينههاي هلندي و اوكرايني مذاكره كرديــم تا هدايت تيم ملــي را به يكي از آنها بسپاريم.»

او با اشاره به اينكه «ايوان سوكولوف» از هلنــد و «يوگني ميروش نيچنكو» از اوكراين گزينههاي مورد نظر فدراســيون بودند، ادامه ميدهــد: «بر اســاس مذاكرات انجام شــده و پاســخهاي دريافتي با ســوكولوف هلندي به توافق رســيديم. وي 22 ارديبهشــت ماه به ايران ســفر ميكند تا مذاكــرات تكميلي بــه صورت حضوري انجام شــود. بر اســاس توافقــات اوليه قرار اســت وي دو هفته كنار مليپوشــان باشــد تا آنها را براي رويدادهاي مهمي كــه داريم، آماده كند. اينكه بعد از آن هم اين همكاري ادامه داشــته باشد يا نه، به مذاكرات تكميلي در تهران بستگي دارد. فعال انتخابمان بــراي هدايت تيم ملي، اين مربي هلندي است.»

رييــس فدراســيون شــطرنج بــا بيان اينكه همزمان مذاكراتــي هم با مربي چيني بــه نام «وانــگ هائو» در حال انجام اســت، به پرسشــی مبني بــر اينكه «اگــر توافق با سوكولوف هلندي قطعي است، مذاكره با اين مربي به چه منظور انجام ميشود؟» پاسخ داد.

او در اين باره ميگويد: «شــطرنج ســه مرحله «شروع بازي»، «وسط بازي» و «پايان بــازي» دارد. طبيعتا هر يــك از اين مراحل اهميت خود را دارد اما شروع بازي خيلي مهم اســت. اين مربي چيني در اين زمينه به روز اســت و تبحر خيلي بااليي دارد. مليپوشان ايران هم به وي اطمينان دارند. تالش زيادي داريم تــا بتوانيم اين مربــي را حداقل براي مدتي كوتاه در كنار مليپوشان داشته باشيم. به هر حال شــروع بازي در هر رقابتي خيلي تعيين كننده اســت و ايــن مربي هم يكي از متخصصان شروع بازي است.»

پهلوانزاده همچنيــن ميگويد: «البته مشــكلي كه براي همكاري با اين مربي داريم به خاطر مبلغ باالي درخواســتي­اش اســت. وانــگ هائو بــراي 12 روز حضــور در كنار مليپوشــان شــطرنج ايران متقاضي 7 هزار و 600 دالر شده اســت. در تالش هستيم تا ايــن مبلغ را كاهش دهيــم و در اين صورت از حضــور اين مربي هم در كنار مليپوشــان استفاده خواهيم كرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran