Iran Varzeshi

سالمت‌نخستين‌حذف‌شده‌كاروان‌ وزنه‌برداري‌در‌اورگنج

-

بي شــك در خصوص عملكرد فني حسين ســلطاني و نوع وزنه زدن اين ملي پــوش جوان در رقابتهاي آســيايي 2018 اورگنج جــاي هيچ حرف و حديثي نيســت چون اين وزنهبردار آنقدر خوب و فني پشت وزنههاي انتخابي كادرفني قرار گرفت و ركوردهاي انتخابياش را يكي پس از ديگري با كمترين نوســان ممكن مهار كرد كه اصال حرفي براي گفتن بــه جز تمجيد و تجليل از ايــن قهرمان آيندهدار باقي نميماند. حقيقتا نوع و نحوه وزنه زدن حســين سلطاني ناخودآگاه ما را ياد زماني مياندازد كه كيانوش رستمي ستاره پرافتخار وزنهبرداري ايران وقتي جوانتر بود در دســته 77 كيلوگرم همينطور بينقص، كم اشــتباه و پرقدرت وزنه ميزد. زماني هم كه به رده سني بزرگساالن رسيد، آنقدر خوب بود و در دنيا درخشــيد كه امروز به يكي از ســتارههاي استثنايي وزنهبرداري جهان تبديل شــده اســت. ســلطاني هم دقيقا همان فاكتورهاي مثبــت و كليدي را درونش دارد و ميتواند با كنترل حواشــي اطرافش خيلي زود جانشيني شايسته باشــد براي رستم وزنهبرداري ايران. به هر روي كميته برگزاري مســابقات آسيايي اگر بدون جانبداريها­ي خاص در خاتمه مسابقات قصد انتخــاب برترين و فنيترين وزنهبردار اين دوره از پيكارهاي آســيايي را داشته باشــد بدون شك اگر از كنار اسم حسين ســلطاني وزنهبردار شايسته كشــورمان بگذرد، قطعا در حق وزنهبرداري آسيا جفا كرده است چون سلطاني با ثبت ركوردي ايدهآل در اين وزن و در اين رده سني، همچنين ثبت 6 حركت صحيح در ميدان مســابقه ثابت كرد كه اگر عادالنه درخصوص انتخاب بهترين و فني ترين وزنهبردار اين دوره از مســابقات تصميم گيري شــود، قطعا نام او ميتواند در صدرليست بهترينهاي اين دوره از مسابقات قرار داشته باشد.

وزنهبردار دختر كشــورمان با عنوان ششمي به رقابت خود در مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان آســيا پايان داد. در ادامه رقابتهاي وزنهبرداري قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا كه در ازبكستان در حال برگزاري است، در رقابتهاي گروه B دسته 69 كيلوگرم نوجوانان دختر، مهديه كاللي با ركورد ورودي 81 كيلوگرم با حريفاني از كشورهاي مغولستان، تايپه، سوريه و هند رقابت كرد. كاللي با ثبت وزنههاي 43 و 47 كيلوگرم در حركت يكضرب در رتبه ششــم قرار گرفت. او در حركت سوم موفق به مهار وزنه 50 كيلوگرمي نشــد. كاللي در حركت دوضرب كارش را با وزنه 50 كيلوگرمي آغاز كرد كه موفق به مهار آن نشــد اما در ادامه وزنههــاي 50 و 55 كيلوگرمي را باالي ســر برد و در نهايت با مجموع 102 كيلوگرم و عنوان ششــمي گروه B به كار خود پايان داد.

وزنهبردار نوجوان ایران در گروه قهرماني آسيا اوت شد

وزنهبــردا­ر نوجوان ايران در عين ناباوري از جدول يك ضرب و مجموع گروه B دســته 85 كيلوگرم قهرماني آسيا حذف شــد. در ادامه مسابقات وزنهبرداري قهرماني نوجوانان آســيا، رقابت گروه B دســته 85 كيلوگرم در حالي برگزار شد كه نماينده ايران در حركت يك ضرب هر سه وزنه خود را انداخت تا بدين ترتيب با حذف خود از گردونه مســابقات شــوك بزرگي به كاروان وزنهبرداري ايران وارد كند. امير حسين سالمت در حركت يك ضرب دو بار وزنه 126 كيلوگرم را انداخت و در حركت سوم هــم وزنه 127 كيلوگرم را نتوانســت مهار كند تا بديــن ترتيب از جدول يك ضرب و مجموع حذف شود. او به دليل آســيب ديدگي از ناحيه آرنج در حركت دوضرب شركت نكرد. محمد توفيق پوزش ديگر نماينده ايران در اين گروه توانست وزنههاي ‪126 ،121‬ و 128 كيلوگــرم را مهار كند و در يك ضرب در گروه B اول شد. در دوضرب نيز او ركورد 151 كيلوگرم را ثبت كرد و با ركورد مجموع 279 كيلوگرم در اين گروه ســوم شــد. علي يوسف از عربستان با ركورد 127 يك ضرب، 157 دوضرب و مجموع 284 كيلوگرم نفراول گروه B شــد. ليم كانگ از كره جنوبي با ركورد 126 يك ضرب، 154 دوضرب و مجموع 280 كيلوگرم در گروه خود دوم شــد. سالمت نخستين وزنهبردار ايراني اســت كه در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرماني آسيا 2018 اوت ميشود. قطعا اين اتفاق شوك تلخ و غيرقابل جبراني براي كاروان وزنهبرداري نوجوانان است كه دركورس رقابت براي كسب قهرماني آسيا با ازبكها رقابت شانه به شانه دارند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran