Iran Varzeshi

ساره ميتواند افتخاراتش را افزایش دهد

-

در پايان مســابقات انتخابــي تيم ملي تكواندوي مــردان براي مســابقات قهرماني آسيا كه روز گذشــته در خانه تكواندو برگزار شد، نفرات اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا معرفي شــدند. مسابقاتي كه با حوادث زيادي همــراه بود و در نهايت هم تركيب تيم ملي از دل همين حوادث بيــرون آمد. در مهمترين حــوادث رخ داده ابوالفضــل يعقوبي و محمد كاظمي مقابل رقباي خود شكســت خوردند تا به اين ترتيب تركيب تيم ملي را از دســت بدهند. بعد از برگزاري ايــن انتخابي، آرمين هاديپور، فرزان عاشورزاده، سروش احمدي، اميرمحمد بخشــي و مهدي خدابخشــي به تركيب تيم ملي براي مسابقات قهرماني آسيا راه يافتند.

در نخســتين مســابقه اين انتخابي و در وزن -58 كيلوگــرم، فرزان عاشــورزاد­ه ابتدا توانســت محمد كاظمــي را 10 بر 9 از پيش رو بردارد تا براي فيكس شدن در تركيب تيم ملي، رقيب محمدحسين پلنگافكن در بازي دوم شود. عاشورزاده توانست 3 بر يك رقيب دوم خــود را هم شكســت دهد و فيكس تيم ملي شود.

در وزن -54 كيلوگــرم، ابراهيم صفري و آرميــن هاديپور در حالي بــه مصاف هم رفتنــد كه تا ثانيــه 40 راند ســوم كه بازی صفر بر صفر در جريان بود، به دليل مشــكل سيســتم الكترونيكي با نظر سرمربي تيم ملي بازی مجددا برگزار شــد كه هاديپور توانست با حســاب 11 بر 10 به پيروزي برســد و در تركيب تيم ملي قرار بگيرد.

در وزن -68 كيلوگرم ابوالفضل يعقوبي با حســاب 12 بر2 مقابل اميرمحمد بخشي تن به شكست داد تا بخشي با مجموع دو پيروزي در وزن چهارم به عضويت تيم ملي درآيد.

در وزن -63 كيلوگــرم نيــز ســروش احمدي و اميرحســين محمدخانلو به مصاف هم رفتند كه در پايان، احمدي با حساب 20 بر 18 حريف خود را شكست داد و به تركيب تيم ملي رسيد.

در حســاسترين مبــارزه نيــز مهدي خدابخشــي و عرفــان ناظمــي در وزن -80 كيلوگرم مقابل هم روي شــياپچانگ رفتند كه اين بازي در پايان پنج راند 5 بر 5 مساوي شد تا تكليف اين بازي را راند طاليي مشخص كند. خدابخشي توانست در اين راند ناظمي را شكست دهد و عضو تيم ملي شود.

پيش از اين و در جريان مســابقات جام فجر تكواندو، اميرحســين ساســان در وزن پنجم، پوريا عرفانيان در وزن هفتم و ســعيد رجبي در وزن هشــتم به تركيب تيم ملي راه يافته بودند. ميرهاشــم حسيني از چهرههاي شــاخص تيم ملي هم در مسابقات جام فجر شكست خورده بود و نتوانست در تركيب تيم ملي به قهرماني آسيا اعزام شود.

نكته مهم انتخاب تركيب تيم ملي براي قهرماني آســيا اســت. اين نفرات تقريبا تمام داشــتههاي تكواندو هســتند كه به قهرماني آســيا اعزام ميشوند اما يك ســوال اساسي مطرح اســت كه بعد از بازگشــت از قهرماني آســيا فرصت چنداني براي بازيهاي آسيايي باقي نميماند و مشخص نيست كه كادر فني براي اين بازيها چه ميخواهد انجام بدهد؟

نتايج بازيهاي آسيايي براي همه كاروان ورزشــي ايران مهم اســت و به نظر ميرسد بايــد از قبل براي آن برنامهريزي شــود. حاال اگر قرار باشــد كادر فني بعد از قهرماني آسيا باز هم انتخابي بگذارد آيا اين همه مســابقه و فشــار باعث خستگي و تحليل قواي جسماني مليپوشــان نميشــود؟ به نظر ميرسد اين وضعيت نميتواند كمــك زيادي به تيم ملي كند. مسابقات قهرماني آسيا 3 تا 5 خرداد در ويتنام برگزار ميشود و به طور طبيعي بعد از بازگشــت از اين رقابتها چند هفتهاي را تيم بايد به استراحت بپردازد و اين يعني از دست دادن زمان براي شناســايي كردن تيم اعزامي به جاكارتا كه ميتوانــد بر كار تيم تاثيرگذار باشد.

ســايت كميتــه بينالمللــ­ي پارالمپيك با انتشــار تصويري از ساره جوانمــردي به گزارشــي در خصوص رقابتهــاي جهانــي پاراتيرانـ­ـدازي پرداخته است. به گزارش سايت كميته ملي پارالمپيك، اين رقابتها از چهارم ماه مه 14( ارديبهشــت) در چئونگجو كره جنوبي آغاز ميشود. سايت كميته بينالمللــ­ي پارالمپيــ­ك در خصوص برخي از برترين پاراتيراند­ازان گزارشي را ارائــه كرده و پيشبينــي كرده كه جوانمــردي ميتوانــد در رقابتهاي جهاني به افتخــارات پارالمپيكي خود اضافه كند. در بخشــي از اين گزارش كه مربوط به جوانمردي اســت، آمده: «ســاره جوانمــردي در بازيهــاي پارالمپيــ­ك 2016 ريــو بهعنــوان نخســتين زن ايراني معرفي شــد كه در رشــته تيراندازي موفق به كســب مدال طال شــده اســت. او در تفنگ بــادي 10 متر مدال طــال را برگردن آويخــت. اگرچه «آيســگول پهلوانلر» از تركيــه ميتواند جوانمــردي را در رقابتهاي جهاني به چالش بكشد. وي در بازيهاي پارالمپيك 2016 ريو به مدال برنز رسيد اما سپتامبر گذشته در اوسيك كرواسي موفق شد جوانمردي را در تفنگ بادي 10 متر شكست داده و عنوان قهرماني را از آن خود كند.»

بر پايه گــزارش ســايت كميته بينالمللــ­ي پارالمپيــ­ك، جوانمردي همچنيــن در ايــن رقابتهــا «اولگا كووالچوك» اوكراينــي را نيز پيشرو دارد. او در بازيهــاي پارالمپيــ­ك به مدال نقره رســيد اما با تجارب بسيار گام به رقابتهاي جهاني ميگذارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran