Iran Varzeshi

اشكان در انتظار تاييد كي روش

14 دقيقه بازي براي حضور در جام جهاني كافي است؟

-

برخورد گرم با رييس شوراي المپيك آسيا شيخ احمد وارد تهران شد

شــیخ احمد الفهد الصباح رییس شوراي المپیك آسیا به همراه حسین المســلم دبیرکل این شــورا وارد تهران شــدند تا با حضــور در کمیته ملي المپیك با مســووالن ورزش کشورمان دیدار کنند. شــیخ احمد با استقبال ســیدرضا صالحي امیري رییس کمیته ملي المپیك وارد این کمیته شــد. نصرا... سجادي سرپرســت کاروان ایران در بازيهاي آسیایي نیز در مراسم استقبال حضور داشت که برخورد گرمي با حسین المسلم داشت. شیخ احمد در ســفر دو روزه خود به تهران با وزیر ورزش و رؤســاي فدراسیونها دیدار خواهد داشت.

شيخ احمد از شخصيتهاي مهم و تاثيرگذار آسيا است صالحي اميري: آكادمي ملي المپيك ميزبان كنگرهها ميشود

رضــا صالحي امیري رییس کمیته ملي المپیــك خبر از میزباني قریب الوقــوع ایران در کنگرههــا داد. صالحي امیري در جمــع خبرنگاران اظهار داشــت: آنچه مهم است اینکه شــیخ احمد از شــخصیتهاي مهم و تاثیرگذار آســیا اســت، او رویکــرد مثبتــي بــراي کمك بــه ورزش ایران دارد.

وي افــزود: مذاکرات خوبي بــا دبیرکل و سرپرســت کاروان صــورت گرفــت. بحثهاي مثبتــي داشــتیم. اینکــه تقاضــا کردیــم در رویدادهــا هــم داخــل و هــم مناطــق آزاد میزبانــي داشــته باشــیم بــا برخــورد مثبت همراه بود. رییس کمیته ملي المپیك، خاطرنشان کرد: در نشست امروز با مسووالن آسیا موافقت شد که آکادمي ملي المپیك در منطقه و غرب آسیا مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند کنگرهها را میزباني کند. نکته دیگر اینکه از شــیخ احمد خواســتیم نشست هیأت رییسه شوراي المپیك آســیا در ایران برگزار شود که قبال هم این اتفاق رخ داده و آخر اینکه از جانب شــوراي المپیك آســیا براي توسعه ورزش قهرماني آمادگي الزم صورت گرفت. امشب شیخ احمد با مدیران ارشد و اجرایي جلسه دارد.

وي افزود: امروز هم شــیخ احمد با معاون اول رییس جمهور و روساي فدراســیون­ها جلســه خواهد داشت که به شــناخت ورزش قهرماني کمك ميکند.

صالحــي امیري در پاســخ به این ســوال که تغییر اوزان در کشــتي و وزنهبــردا­ري را چطــور ميبیند، عنوان کرد: اجازه بدهیــد مذاکره کنیم اما میزباني امروز ميتواند کمك کند.

ورزش بايد دور از سياست باشد شيخ احمد: با تالش كفاشيان و ایافسی راه حل ميزباني پيدا ميشود

شــیخ احمد الفهد رییس شوراي المپیك آســیا تاکید کرد ورزش باید دور از سیاست باشد. شیخ احمد الفهد که به ایران سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: دلیل ســفرم به ایران این بود که به صالحي امیري تبریك بگویــم. او کل خانواده ورزش ایران را کنار هم قرار داده و حضورش آغاز راه روشني براي همه ورزش ایران است.

وي افــزود: دوران طالیي ورزش ایران را خواهیــم دید ما صحبتهاي خوبي داشتیم. ایران قرار اســت کاروان بزرگي را به بازيهاي آسیایي اعزام کند.

رییس شــوراي المپیك آســیا در ادامه درباره مشــکالت میزبانيهای­ي که در آســیا وجود دارد، از جمله مســابقات فوتبال جام باشگاههاي آسیا و راهکارش براي حل این مشــکل تصریح کرد: زماني که در ایافســی بودم، نميپذیرفتم کســي در خانهاي غیر از خانه خودش مســابقه دهد و میزبان باشــد. معتقدم ورزش باید خارج از سیاست باشد. همکاران ما در ایافسی و همینطور کفاشیان نایب رییس ایافسی تالش ميکنند راه حل مناسبي پیدا کنند.

وي در پایــان گفت: قوانین مشــخصي وجــود دارد که همــه باید از آن پیــروي کننــد. اگــر این اتفــاق رخ ندهد جرائم مشــخصي برایشــان در نظــر گرفتــه ميشــود و اگر همینطــور ادامــه یابد مشــکالت وجود خواهد داشت.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran