Iran Varzeshi

عملكرد برخي نوجوانان قابل قبول نبود

-

سرمربي تيمهاي پایه وزنهبرداري:

حميد رشــيدي، ســرمربي تيمهاي پايه وزنهبرداري با تحليل شرايط وزنهبردارا­ن نوجوان و جوان بعد از اتمام رقابتهاي آسيايي ازبكستان تاكيد دارد خودش هم از عملكرد فنــي برخي از وزنهبردارا­ن نوجوان و نتايج ثبت شده در اين دوره از رقابتها راضي نيست.

او با اشاره به نتايجي كه در مسابقات قهرماني آسيا ثبت شده، ميگويد: «خيلي از كشــورهاي آسيايي در حال رشد هســتند، مانند عربستان، چين تايپــه، كره جنوبي و ويتنــام. همچنين اكثر تيمها بــه دنبال گرفتن كاپ قهرماني تيمي هســتند و مربيان هــم به گونهاي در مســابقه برنامهريزي ميكنند كه ريســك حذف شدن ورزشكارشان كمتر باشــد و بتواند امتياز بگيرد.»

ســرمربي تيمهاي نوجوانان و جوانان در پاســخ به اين پرســش كه انتظاراتي كه از تيم نوجوانان در مسابقات قهرماني آسيا داشتيد، برآورده شــد يا خير؛ تاكيد ميكند: «در برخي اوزان بله امــا در برخي اوزان نه. دســته 85 كيلوگرم رضايــت من را جلب نكرد. پيشبينــيا­م براي امير حسين سالمت در يكضرب مدال طال و حداقل نقره و در مجموع هم برنز بود اما نتوانست در يكضرب وزنههايش را بزند. نظرم براي «محمد توفيق پــوزش» هم در دو ضرب حداقل طال و نقره يكضرب بود كه او وزنه 161 كيلوگرم را از پشــت سر انداخت، در حالي كه هيچ وقت اين اتفاق برايش رخ نميداد و نقره دوضرب را گرفت و در نهايت چهارم شــد. همچنين در دســته 69 كيلوگرم عباس فخر زارع حركت دوم را خيلي راحت از دست داد.»

رشــيدي در خصوص وضعيت فني و عملكــرد وزنهبردارا­ن نوجوان ميگويد: «تيم نوجوانان با اين شــرايط حتما خيلي كار دارد تا به شرايط آرماني برســد. ما هم در اين سه، چهار ماه باقيمانده تا رقابتهاي جهاني و بازيهاي المپيك نوجوانان برايشــان برنامه داريم. هدفم اين اســت كه انگيــزه نوجوانان را بارور كنم. دغدغهاي كه فدراســيون و من داريم اين اســت كه اين نوجوانان را در ســالهاي آينده هم ببينيم. خيلي مسائل از انگيــزه وزنهبــردا­ر گرفته تا امكانات و مكان تمرينــي در اين مورد كه وزنهبردار در قهرماني بماند و رشــد داشته باشد، تاثير دارد. البته قطعا ما چارهاي جز تمرين و ممارســت بيشــتر براي كسب موفقيت در مسابقات مهم جهاني و المپيك نوجوانان نداريم.»

براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran