Iran Varzeshi

ركوردهاي الليگا

-

ركوردها براي شكسته شدن هستند امــا برخي از آنهــا زمانــي طوالني دوام ميآورند تــا جايي كه به نظر ميرســد شكستني نيستند. ســايت روزنامه ماركا به فصل 2017-2018 از اين جهت نگاه كرده است.

فصل بدون باخت؟ بارســلونا از ركورد 38 مسابقه بدون باخت رئال سوســيداد كــه در دو فصل 1979-1980 و 1978-1979 به دست آمده عبــور كرده و ميتوانــد به آمار بي سابقه يك فصل بدون شكست در فوتبال اسپانيا برسد.

مسابقهاي با 9 گلزن والنسيا 6 بر 3 رئال بتيس را شكست داد در مســابقهاي كه به خاطر داشتن 9 گلزن متفاوت ماندگار شد.

البتــه قبــل از اين هم دو مســابقه چنين شرايطي را داشــته اما اگر پنالتي سرخيو لئون گل شده بود، در تاريخ الليگا بيسابقه بود.

بدون خطا رئال سوســيداد بازي خارج از خانه خود با ماالگا را در حالي به پايان رســاند كه حتي يك خطا هم مرتكب نشده بود. از زمان آمارگيري در فصل 2003-2004 چنين اتفاقي نيفتاده بود.

روند بدون برد لوانته و دپورتيووال­كرونيا ركوردي به دست آوردند كه آرزو ميكردند كاش رقم نميخورد. هــر دو تيم طوالنيترين روند بدون برد تاريخ خود را تجربه كردند و 15 بازي برنده نشدند، هر دو در اين مدت 3 امتياز به دســت آوردند. السپالماس هم ركورد نامطلوبي داشت و 11 بازي خانگي خود را باخــت؛ تيم جزايــر قناري براي همين سرافكنده به دسته دوم ميرود.

بازيكنان بارسا در آستانه الكالسيكو همراه خانوادههاي­شان در يك ميهماني شام شركت كردند.

دفاع سويا ســويا در اين فصل در چهار بازي 5 گل خــورده؛ 5 بر صفر برابر رئال مادريد، 5 بــر 3 مقابل رئال بتيس، 5 بر يك برابر ايبار و 5 بر 2 برابر اتلتيكوماد­ريد(باخت 5 بر صفر به بارسلونا در فينال جام حذفي را حساب نكرديم).

تحول لوانته پاكو لوپس از وقتــي به لوانته آمده، اين تيم را متحول كــرده و از 24 امتياز ممكــن 19 امتيــاز گرفته. اگــر با ورود اين مربي ليگ شــروع ميشــد، اين تيم والنســياي­ي ســهميه ليــگ قهرمانان را می گرفت اگر نگوييم مدعي قهرماني بود! استاد يك بر صفر اتلتيكوماد­ريد اســتاد بردهاي يك بر صفر است و تا به حال 253 بار در ليگ به چنين پيروزي دست يافته، اين ركوردي دست نيافتني محسوب ميشود.

مسي، سلطان ضربه آزاد ضربه ايســتگاهي به بارســلونا دادن واقعا خطرناك است چون ليونل مسي هر فصل بهتر ميشــود. او در اين فصل شش گل از ايــن ضربات زده و بــا ركورد قرن بيست و يكمي رونالدينيو برابر شده.

يان اوبالك يــان اوبــاك دروازهبان لهســتاني اتلتيكوماد­ريد تا اينجاي فصل در خانه تنها 4 گل دريافت كرده و ركورد قبلي باشگاه يعني 7 گل را بهبود بخشــيده اما ركورد كلي در اختيــار كوردوبا در فصل -1965 1964 و پونته ودرا در فصل 1968-1969 است با تنها دو گل خورده خانگي. بدترين شروع آالوس در الليــگا ميماند اما بدترين شروع تاريخ خود را داشت، آنها پنج بازي اول را باختند بدون اينكه گلي بزنند. هفتمين فصل مسي با حداقل 30 گل مسي در مسير يك پيچيچي ديگر اســت و براي هفتمين بار متوالي حداقل 30 گل براي بارسلونا زده، كاري كه هيچ بازيكن ديگري انجام نداده است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran