Iran Varzeshi

مالك سپيدرود، كريمي را سر كار گذاشت

دستورالعمل هشت مادهاي براي محدود كردن كادر فني

-

در اين روزهايي كه تيمها خســتگي ليگ هفدهم را از تن بيرون ميكنند، سپيدرود همچنان درگيريهاي خودش را دارد. سوت پايان فصل كه به صدا درآمد، از ســوي مديريت باشــگاه سپيدرود به علي كريمي پيغام رســيد كه برنامههايت براي ليــگ هجدهم را ارائه كن. البته آقاي ســرمربي پيش شــرط ارائه برنامه را اطــالع از رقم دقيق بودجه فصل آينده باشــگاه اعالم كرد اما بدون توجه به خواســته او، باشــگاه همچنان منتظر دريافت برنامه كادر فني نشسته و اعالم كرده كه ميخواهد تاييديه اين برنامه را از كميته فني بگيرد.

عجيبتر از اصرار مالك باشگاه براي برنامه گرفتن از كريمي اما آن دستورالعمل 8 مادهاي است كه بهعنوان اصول و سياستگذاري باشگاه معرفياش كرده و از علي كريمي خواست برنامههاي پيشنهادي خود را در اين چارچوب بنويسد. دستورالعمل­ي ناپخته كه موارد محدود كننده قيد شــده در آن ميتوانــد علي كريمي و باشــگاه را دوباره به چالش بكشد؛ به ويژه آن يكي دو بندي كه حتي جذب بازيكن را مستلزم تاييد كميته فني دانسته و از كنار گذاشتن بازيكنان پا به سن گذاشته فصل پيش گفتهاند.

هشــت شرطي كه باشــگاه سپيدرود پيش روي علي كريمي گذاشته، اينهاست؛ يك: ملحوظ داشــتن سياست انقباضي و مديريت هزينــه و اداره اقتصادي تيم. دو: استفاده از منابع انســاني مجرب بومي در كادر فني (اختيار عقد قرارداد با دو دستيار ســرمربي در چارچوب سياســتهاي مالي باشــگاه به عهده سرمربي اســت.) سه؛ استفاده از منابع انساني مجرب و داراي شرايط فني بومي و حتيالمقــد­ور جوانگرايــ­ي هدفمند در تيم. چهــار: حفظ بازيكنان باكيفيت و تجديدنظر در انعقاد قرارداد با بازيكنان پا به ســن گذاشته فصل گذشــته. پنج: ارائه برنامه مدون آمادهســاز­ي بر مبناي حداكثر دو اردوي داخلي پيشفصل و ميانفصل خارج از اســتان. شش: صائب بودن نظرات كميته فني باشــگاه در فرآيند قــرارداد بازيكنان و كادر فني. هفت: الزام به پاسخگو بودن كادر فني در بازههاي زماني مشخص به كميته فني باشگاه. هشــت: ارائه فهرست بازيكنان توسط سرمربي و تاييد اين فهرست بر اساس اولويت اول تا سوم توسط كميته فني.

حال آنكه حتي بعد از انتشــار اين دستورالعمل هم علي كريمي گفت چون اعضاي كميته فني و هيات مديره هنوز مشــخص نشدهاند، برنامههايش را ارائه نخواهد كرد. در عوض، خواهان برگزاري جلسهاي دو نفره با مالك باشــگاه شــد؛ آنهم فقط در تهــران. علي كريمي از ســاعت 8 صبح ديروز به هتل آزادي رفــت اما انتظارش براي ديدار با جواد تنزاده (مالك باشــگاه سپيدرود) ســرانجامي نداشت چرا كه او يكي از دوستان خود را به جلسه فرستاده بود. به همين دليل جلسهاي برگزار نشــد تا شــايعهها از پايان همكاري علي كريمي با ســپيدرود بگويند.

البته كريمي گفته كه به قرارداد دو سال و نيمهاش پايبند است و اگر بخواهند بركنارش كنند، بايد به او غرامت بدهند اما شايعهها ادعا كردهاند كه تنزاده هم ميخواهد با استفاده از فرمولي كه تازگيها مد شده، علي كريمي را به بهانه نداشتن مدرك درجه يك مربيگري كنار بگذارد اما اين درســت برعكس خواســته رييس هيات فوتبال استان گيالن است.

الماسخاله گفته سپيدرود كه 3 ميليارد بدهي داشته به باشگاهي با ۰3 ميليارد بدهي تبديل شــده و از مالكانش خواســته كه اگر توان اداره اين باشــگاه را ندارنــد، هر چه زودتر اعالم كننــد چرا كه افراد ديگري هســتند كه ميخواهند و البته ميتوانند به اين باشگاه كمك كنند. اين ميتواند خبر خوبي براي هواداران جادوگر و سپيدرود باشد چرا كه يكسري شايعهها گفتهاند حاميان علي كريمي حاضرند باشگاه ســپيدرود را بخرند و براي آن هزينه كنند. البته اين حرفهاي رييس هيات فوتبال گيالن نكته مهم ديگري هم در خود دارد و آن، اين است كه او خواهان دخالت بيشتر اداره كل در نحوه اداره باشگاه شده و اين ميتواند مالك سپيدرود را محدودتر كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran