Iran Varzeshi

استقالل بايد اعتبار فوتبال خوزستان باشد

مرفاوي: یك روز باید بهعنوان سرمربي به اهواز بر ميگشتم

-

پیشبیني جدایي ویسي از استقالل خوزستان اصال كار سختي نبود اما فکرش را هم نميكردیم كه مسووالن باشگاه به این زودي جانشین او را معرفي كنند. حال آنکه تنها یك هفته پس از پایان فصل، صمد مرفاوي بهعنوان سرمربي جدید استقالل خوزستان معرفي شد و مدیرعامل این باشگاه ميگفت كه او را از فهرست سه نفرهاي كه نام پرویز مظلومي و كوروش بختیاريزاد­ه هم در آن نوشته شده بود، برگزیدهاند. انتخاب مرفاوي را اگر چه خیليها به نقد كشیدهاند اما خودش امیدوارانه وعده داده كه استقالل خوزستان را از جایگاه رقتانگیز فعلي ميرهاند و به این تیم اعتبار ميدهد. حضورتان در استقالل خوزستان خیلي غیرمنتظره بود؛ از قبل توافق كرده بودید؟ نه اما خيلي زود به توافق رسيديم. من خوزستاني هستم و خوشحالم شرايطي فراهم شــده كه در يك تيم خوزســتاني فعاليت كنم. فوتبال، عشق مردم خوزستان است و آنها واقعا دلخوشي ديگري ندارند. از ته قلبم خوشــحالم كه قرار است براي آنهــا كار كنــم و اميــدوارم بتوانم كاري برايشان انجام بدهم. اما شما تیمي را تحویل گرفتهاید كه بدترین فصل خود را پشــت سر گذاشت و به سختي در لیگ برتر ماند. ميدانــم كار ســختي را بــه عهده گرفتهام. توقع از استقالل خوزستان باالست چون هوادار زياد دارد و آنها دوســت ندارند تيمشــان فصل آينده هــم اينجاي جدول باشد. در اين شرايط، واقعا كار دشواري دارم اما باالخره يك روز بايد بهعنوان سرمربي به خوزستان برميگشتم. اينجا خانه من است. صادقانه بگويم، آمدهام تا دينم را به فوتبال خوزســتان ادا كنم و براي رســيدن به اين هدف، روي كمك هواداران واقعي استقالل خوزستان حساب كردهام.

حضور دوباره در فوتبال خوزستان چه حسي به شما ميدهد؟

هنوز كه به اهــواز نرفتهام. مذاكره و بقيه كارهــا را هم در تهران انجام داديم اما به شــدت خوشــحالم از اين همكاري و خيلــي هم بــه آينده و بــه نتيجه كارم خوشبين هستم.

حتي با وجود آن همه مشــکالت مالي؟ یعني نگران نیستید كه بيپولي شما را هم فراري بدهد؟

با گروه صنعتي اســتقالل خوزستان صحبــت كرديم و قولهايــي دادند كه فصل آينده تيم شرايط بهتري داشته باشد. من هم خيلي خوشبينم كه مشكالت مالي فصل پيش تكرار نشــود تا با كمــك بازيكنان و هواداران يك تيم قابل قبول ببنديم و از اعتبار فوتبال خوزســتان كه حاال چهار تيــم در ليگ برتر دارد، دفاع كنيم. اســتقالل با اين همه هوادار بايد اعتبار فوتبال خوزستان باشد.

در اســتقالل خوزستان هم قرار است با همان دســتیاران قدیمي و همیشگيتان كار كنید؟

خوشبختانه االن مثل زماني كه در تيم صبا فقط دو روز براي انتخاب همكارانم وقت داشتم، نيست و به اندازه كافي فرصت دارم كه فكر كنــم و بهترينها را انتخاب كنم. ميخواهم كساني را به اهواز ببرم كه توانايي كمك كردن به فوتبال خوزســتان را داشته باشند. كساني كه حساسيتهاي استقالل و فوتبال خوزستان را درك كنند و با شرايط آنجا غريبه نباشند.

قرار است استقالل خوزستان را به چه جایگاهي برسانید؟

نميگويم چــه رتبــهاي خواهيم داشــت اما ميخواهيم استقالل جايگاهي در خور و شايسته فوتبال خوزستان داشته باشــد. البته قولي ندادهام امــا هدفم اين است كه در مسير پيشرفت حركت كنيم.

چه دورنمایــي از تیم جدیدتان دارید؟

تا كارم را شــروع نكنم، نميتوانم حرفــي بزنم اما ســعي ميكنم تيم خوبي ببندم و خيلي اميدوارم كه نتيجه بگيريم. بايد زودتر شرايط تيم و بازيكنان را ارزيابي كنم تا مشــخص شــود كــدام بازيكنان ميتوانند به ما كمك كنند و چه بازيكناني بايد جذب كنيم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran