Iran Varzeshi

دژاگه پا به توپ شد

-

۹3 روز تا آغاز جام جهاني باقی مانده و تيم ملي براي رقابت با مراكش، اسپانيا و پرتغال كارش را به طور رسمي آغاز كرده اســت، آن هم در شــرايطي كه به دليل برگزاري مرحله يك هشــتم نهايي ليگ قهرمانان آســيا تنها 5 بازيكن در روزهاي ابتدايي در تيم ملي تمرين خواهند كرد.

كارلوس كيروش كه از سال گذشته چنين وضعيتــي را پيشبيني ميكرد از فدراســيون خواست تا با ارســال نامه به كنفدراســي­ون فوتبال آسيا، تصميمگيران

AFC را قانــع كند تا زمــان مرحله يك هشــتم ليگ قهرمانان را تغيير بدهند تا تيمهاي آســيايي حاضر در جام جهاني با خيال راحت برنامههاي آمادهسازي خود را پيش ببرند اما كنفدراســي­ون فوتبال آسيا اين پيشنهاد را نپذيرفت تا مشكل بزرگي براي تيمهاي آسيايي به ويژه ايران -كه با 3 تيم در مرحله يك هشتم ACL حضور دارد- ايجاد شود.

كيروش در آخريــن مصاحبه خود تاكيد كرد كه اين مشــكلي نيســت كه مســببش تيمهاي باشــگاهي يا مربيان اين تيمها باشــند، بلكه خالق اين مشكل كنفدراسيون فوتبال آسيا بوده است.

در ايــن وضعيت تيم ملي از ديروز با مهدي ترابي، علي قليزاده، علي كريمي، محمدرضــا خانزاده و اشــكان دژاگه (كه مراحل آخر ريكاوري خود را پشــت ســر ميگــذارد) براي حضــور در جام جهاني به طور رسمي اســتارت زد و اين به طور قطــع كار كيروش را در هميــن ابتدا با دشواريهاي زيادي روبهرو ميكند. دژاگه پــس از ۲8 روز حاال ميتواند تمرين خود را با توپ آغاز كنــد و به اين ترتيب اميد زيــادي ميرود تا او در جــام جهاني تيم ملي را همراهي كند.

البته قرار اســت به مــرور بازيكنان ديگــر هم به تيــم ملي اضافه شــوند اما مطمئنا دســت كــيروش بــراي بازي با ازبكســتان كامال بسته اســت و او مجبور است با نفرات بســيار محدودي تيم ملي را به مصاف اين تيم آســيايي بفرســتد. از يــك طرف بازيكناني كــه درگير ليگ قهرمانان آســيا هســتند پس از ۲ بازي رفت و برگشــت نياز به استراحت دارند و نميتواننــ­د به طور كامــل تيم ملي را در ديدار برابر ازبكســتان همراهي كنند و از طرف ديگر بــازي تيمهاي همه بازيكنان لژيونر تا آن زمان به پايان نرســيده و اين دو موضوع، محدوديتهاي زيادي را براي كيروش در ديدار با ازبكســتان به وجود خواهــد آورد. اتفاقي كه در آســتانه جام جهاني ميتوانــد تيم ملي را دچار چالش كنــد و در رونــد آمادگي ايــن تيم تاثير بگذارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran