Iran Varzeshi

لطفا با شفر هماهنگ باش

-

سيدرضا افتخاري حق دارد بابت قهرماني اســتقالل در جــام حذفي خوشحال باشــد اما او بهعنوان فردي كه ســالها در ورزش بوده نبايد در چنين مواقعي احساســاتي شــود و حرفهاي خالف واقع به زبان بياورد. افتخاري بعد از قهرماني استقالل در جام حذفي با ســوالهاي متعددي از سوی خبرنگاران مواجه شد كه يكي از اين پرســشها اختصاص داشت به نحوه عقد قرارداد با شفر و آقاي مدير در البهالي پاسخهاي خود مدعي شد كه شــفر در قراردادش شــرط كرده مادامي كه او مدير باشد به اين قرارداد پايبند بماند! منظــور افتخاري دقيقا اين بود كه اگر از مديرعاملي استقالل كنار گذاشته شود شــفر هم خواهد رفــت. يك روز بعد از ايــن اظهارات شــفر در برنامهاي تلويزيوني حضور يافــت و پرسشــگران آن برنامه كه مانند همه اصحاب رسانه از اظهارات افتخاري درباره شــرط شفر متعجب شــده بودند موضوع را از ســرمربي اســتقالل پرسيدند تا از صحت ماجرا مطلع شــوند كه شــفر وقتي شنيد افتخــاري چنين صحبتي كرده كامال تعجب شــد و به مجري برنامه اعالم كرد كه بايد با آقاي مديرعامل درباره اين موضوع حرف بزند.

پاســخ شــفر كامال نشــان داد كه هيــچ اطالعــي از موضوعاتي كه افتخاري به زبان آورده و ادعا كرده او ماندنش در استقالل را منوط به تداوم حضور آقاي مديرعامل دانسته، ندارد. نتيجه تناقضگوييه­ا شد انتقادهاي گســترده در رسانهها عليه مديرعامل اســتقالل آن هم تنها يك روز بعد از قهرماني در جام حذفــي! اينكه چرا مسووالن باشــگاه استقالل بخصوص افتخاري كــه در راس امور قرار دارد با اين اظهارات نسنجيده سوژه دست رســانهها ميدهد تا عليهاش مطالبي بنويســند نشــان ميدهد كــه آقاي مدير هنوز قاعده بازي در اســتقالل را به خوبي نميشناســد و الزم است كه قدري در حوزه مديريت باشــگاه اســتقالل تجربيات بيشتري به دست آورد.

افتخــاري عملكــرد بــدي در اســتقالل فصل جاري نداشته و بهتر اســت با سياســتگذا­ريهاي كالمي مطلوبتر اينگونه خودش را در معرض برخــي نقدها قرار ندهد. بدون شــك آنچه موجــب تكرار ايــن قهرمانيها ميشود در درجه اول صداقت رفتاري با اصحاب رســانه است وگرنه چنانچه قرار به تداوم چنين رويهاي باشــد هر روز رســانهها به انتقــاد از مديرعامل استقالل ترغيب خواهند شد كه در اين شرايط كار براي تصميمگيران باشگاه استقالل سخت و دشوار میشود. البته ممكن اســت اساســا موضوع جدايي افتخــاري از اســتقالل چنــدان هم بيپايه و اساس نباشد و آقاي مدير از احتمال جدايياش بو برده باشد اما هر اندازه هم كه ايــن موضوع به واقعيت نزديك باشــد افتخاري بايد از خودش خودداري بيشتري نشان دهد و ماجرا را احساسي نكند. به هر حال اگر قرار باشد افتخاري از استقالل برود با توجه به ارتباطهــا­ي خوبي كــه او با بدنه دولت دارد احتماال فردي به استقالل ميآيد كه با افكار و عقايد او همســو باشد. احتمال جدايي به دليل بار سنگين مالي استقالل؟ امــا از ســويي دربــاره جدايي افتخاري از استقالل شايعات ديگري هم به گوش ميخورد كه جالب توجه اســت. برخي جريانهاي نزديك به باشگاه اســتقالل مدعياند كه دليل جدايي احتمالي افتخاري از استقالل ناتوانــي در تامين بودجه فصل آينده اســت. ظاهرا افتخاري بعــد از عقد قرارداد ســنگين با شفر به اين نتيجه رســيده كه نميتواند از عهده مخارج اين اســتقالل برآيد و به همين دليل خودش پيشــنهاد جدايي را به سران ورزش ايــران داده كــه قرار اســت پيرامون اين موضــوع تصميمگيري شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran