Iran Varzeshi

اسم بده، بازيكن تحويل بگير

حسن زماني: شفر هيچ محدوديتي در جذب بازيكن ندارد

-

ماجراي استقالل در نقل و انتقاالت اين فصل بسيار جذاب و تماشايي خواهد بود به اين دليل که سران اين باشگاه بودجه بسيار مناسبي را براي جذب بازيكنان جديد تامين کردهاند و قصد دارند ستارههاي ليگ را يكي پس از ديگري به خدمت بگيرند. با بودجهاي که در باشگاه استقالل وجود دارد قطعا سيل ستارهها به سمت اين باشگاه سرازير خواهد شد و استقالل با تيمي بهتر از آنچه در فصل هفدهم ديديم، در فصل هجدهم ظاهر خواهد شد. دليل چنين سياستي رسيدن به قهرماني در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا است. مديران باشگاه استقالل عزم خود را جزم کردهاند تا هر طور شده ستاره سوم را هم روي پيراهن اين باشگاه حك کنند. آيا آنها موفق به انجام چنين کار بزرگي خواهند شد؟ آيا باشگاه استقالل در چنين مسيري گام خواهد برداشت؟ آيا استقالل رويايي خواهد شد؟ بعد از نقل و انتقاالت همه چيز روشن خواهد شد.

مديران باشگاه اســتقالل براي بستن يك تيم سفت و محكم عزم و ارادهاي مثالزدني دارند و ميخواهند يكي از بهترين تيمهاي ســالهاي اخيــر را پديد آورند. تمديد قــرارداد با وينفرد شــفر در واقع آغاز راهي بود كه به بستن تيمي پرستاره منتهي ميشود. سران باشگاه استقالل قصد دارند بعد از اين هم با عقد قراردادهاي تازه همه را شگفت زده كنند و بازيكناني به خدمت بگيرند كه در رساندن استقالل به قهرماني آسيا گرهگشــا باشــند. به احتمال زياد با اين برنامه ريزي كه در باشگاه استقالل شكل گرفته، تيمي پرستاره پديد خواهد آمد و احتماال استقالل به هيبــت همان تيمي بازخواهد گشــت كه فصل دوازدهم ديديم. تيمي كه انبوهي از ستارهها در آن حضور داشــتند و عالوه بر قهرماني در ليگ برتر، در ليگ قهرمانان آســيا هم تا مرحله نيمه نهايي باال رفت.

البته رســيدن اســتقالل به جايگاه رفيع فصل دوازدهم ليگ برتر كه در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا نيز نتايج خيرهكنندها­ي به دست آورد، ارتباط مســتقيم دارد بــا نتيجه بازي با ذوبآهن. بدون شك اگر اســتقالل در بازي با اين تيم به موفقيت برسد زمان كافي در اختيار خواهد داشــت تا براي ادامه اين بازيها خودش را به لحاظ نفري تقويت كند. حسن زماني عضو تاثيرگذار هيات مديره باشــگاه استقالل كه در سياســتگذا­ريهاي كالن اين باشــگاه نقشــي كليدي بازي ميكند درباره بســته شدن تيمي رويايي براي فصل آينده اطمينان كافي ميدهد. زماني در اين بــاره حرفهايي ميزند كه جالب توجه اســت: «ما ميخواهيم به ستاره سوم در آســيا برســيم. وقتي هدف اين اســت بنابراين بايد براي بســتن تيمي قدرتمنــد اقدام كنيم. خوشبختانه شــرايط براي بســته شدن چنين تيمي براي فصل آينده وجود دارد و ما به دنبال ساختن تيمي در سطح باال هستيم.»

از زماني پرســيديم كه آيا شفر محدوديتي براي جذب بازيكنان جديد خواهد داشت كه او اين پاسخ را داد: «شفر هيچ محدوديتي در جذب بازيكن ندارد. از او خواستيم فقط اسم بازيكنان مدنظرش را به باشگاه بدهد تا ما در سريعترين زمان ممكن اقدام كنيــم. نميخواهيم زمان را از دســت بدهيم. ميخواهيم ســريع وارد عمل شويم و اين موضوع را به آقاي شفر هم گفتهايم كه هيچ دغدغهاي نداشــته باشــد. بازهم تاكيد ميكنم كه هدفگذاري ما رسيدن به ستاره سوم اســت و در اين راه كامال جدي هستيم.» اينكه مديران باشــگاه به شفر اختيار تام دادهاند تا نام هر بازيكني را كه مدنظرش است به باشگاه اعالم كند، خود بيانگر وضعيت مالي مناسبي است كه در باشگاه استقالل وجود دارد. به احتمال فراوان كار نقل و انتقاالت باشــگاه استقالل بعد از بازي با ذوبآهن شــروع ميشــود. در واقع از اواخر هفته آينده بايد شــاهد عقد قراردادهاي تازه در اين باشــگاه باشيم و استقالل را در مسير جذب بازيكنان جديد ببينيم.

زماني بــه اهميت بازي بــا ذوبآهن هم اشــاره ميكند تا مشــخص شــود كه مديران باشگاه اســتقالل تا چه اندازه روي قهرماني در آســيا تاكيد دارند: «ما با ذوبآهني بازي داريم كه يكي از بهترين تيمهاي حال حاضر فوتبال ايران محســوب ميشود. خوشــبختان­ه ذوبآهن جزو آن دسته تيمهايي است كه دنبال بســتن بازي نميرود و اســتقالل هميشه مقابل چنيــن تيمهايي راحتتر فوتبال بازي ميكند. اميدوارم با درايت كادرفني از پس اين بازي بربياييم. مــا در اين بازي تيام را هم نداريم كه مهره باارزشــي اســت اما شك نداريم كه آقای شــفر ميتواند گزينه مناسبي را به جاي ايشان در تركيب اصلي قرار دهد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran