Iran Varzeshi

در روسیه هم حقیقي داريم؟

-

عليرضــا بيرانوند پيــش از حضور در پرســپوليس در تيم نفت نيز بــه تيم ملي دعوت ميشــد اما هنوز بــه چهرهاي ثابت تبديل نشــده بود. در مرحله اول مقدماتي جــام جهاني بيرانوند از ســاير دروازهبانه­ا بيشــتر بــه ميدان رفــت ولي حضــور در پرسپوليس به او كمك كرد تا اين دروازهبان در مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني در هر 10 مسابقه به صورت ثابت وارد زمين شود و آمار ٩ كلين شــيت را از خــود به يادگار بگذارد و تنها مقابل سوريه 2 بار گل خورد. همين نمايشها و كســب 2 عنوان قهرماني پياپي با پرسپوليس سبب شده تا بيشترين شــانس حضور در تركيب ثابت تيم ملي را بيرانوند داشته باشد. با اين حال جام جهاني ميدان ديگري است، بخصوص كه كي روش نشان داده اهل غافلگير كردن است.

كي روش در فهرســت نهايي تيم ملي نام عليرضا بيرانوند و رشيد مظاهري را قرار داده امــا يك نام غريبــه و البته يك رقيب جدي نيز به اين فهرســت اضافه شده است. كي روش در مســير جام جهانــي گلرهايي نظير لك و حســيني را هم زير نظر داشــت ولي در نهايــت ترجيح داد اميرعابدزا­ده را با خود به جام جهاني ببــرد و همين تصميم، اينكــه بيرانوند در جام جهاني هم دروازهبان ثابت باشد، او را با ابهام مواجه كرده است.

عابدزاده با پشــتوانه روزهاي خوب در ماريتيمو كه با كســب رتبــه هفتمي ليگ پرتغال براي او خاتمه يافته، به تركيب نهايي تيم ملي رســيده ولي در ســوي ديگر نيز 2 دروازهبان آماده اين روزهاي فوتبال ايران از تيمهاي اول و دوم جدول رده بندي ميآيند كه نمايش بسيار خوبي داشتهاند. بيرانوند اما با دريافت 15 گل در 30 مســابقه و ثبت 5 كلين شيت در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شــرايط بهتري دارد و نسبت به مظاهري از شانس بيشتري برخوردار است.

با تمام اين تفاســير كي روش ممكن است مانند جام جهاني برزيل در جام جهاني روســيه نيز به تغييرات پياپــي خود در اين پست مهم ادامه بدهد و اين بار عابدزاده 25 ساله نقش حقيقي 26 ساله را در جام جهاني برزيل بازي میكند و البته شــايد هم رشيد مظاهري شــگفتي دروازه تيم ملي باشــد. يادمان باشــد با توجه به خاطرات 2014 در اين پست هيچ قطعيتي وجود ندارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran