Iran Varzeshi

سابريستها در بين چهار تيم برتر دنيا

-

خبرهاي خوب و موفقيتهاي شمشيربازي در سال 7۹ همچنان ادامه دارد. بعد از مدالهاي شــيرين و جذاب شــاگردان فخــري در بخش انفرادي ســابر، حاال نوبت به بخش تيمي رسيده تــا در رده بندي جهان بدرخشــد و به باالترين ردهبندي تاريخ خود برسد.

سابريســته­اي ايران در هفتهها و ماههاي اخيــر، با دو مدال ارزشــمند پاكدامن و عابديني در رقابتهــاي جهاني خوش درخشــيدند و به موفقيتهاي بزرگشان ادامه دادند. حاال اما نوبت به جايگاه كلي و تيمي ســابر ايران اســت كه به باالترين ميــزان تاريخ خود برســد و در جايگاه چهارم بهترين تيمهاي دنيا قرار گيرد.

در جديدترين ردهبندي جهاني فدراســيون شمشــير بازي تيم ملي اسلحه ســابر ايران براي نخســتين بار به رده چهارم جهان صعود كرده و بيش از گذشــته خودش را در ميان بزرگان دنيا جــا داده. پس از پايان رقابتهاي شمشــيرباز­ي جايزه بزرگ مادريد اســپانيا كه تيم ملي اسلحه ســابر ايران بهعنوان هشتمي جهان دست يافت، فدراســيون جهانــي شمشــيرباز­ي جديدترين ردهبندي سال 8۱0۲ را اعالم كرد كه در اين رده بندي تيم ملي شمشــيرباز­ي اسلحه سابر ايران با يك پله صعود در رده چهارم قرار گرفت.

تيم ملي شمشــيرباز­ي اســلحه سابر ايران براي نخســتين بار در تاريــخ در جمع چهار تيم برتر ردهبندي جهاني قرار گرفته است. همچنين در ايــن ردهبندي تيمهاي كــره جنوبي، ايتاليا و مجارســتان به ترتيب در جايگاههاي اول تا سوم قرار دارنــد و تيمهاي بزرگي همچون روســيه، آلمــان، آمريكا و فرانســه پس از ايــران در اين ردهبندي ديده ميشوند.

تيــم ايران در رويدادهاي گذشــته خود در رقابتهاي ســابر قهرماني جهــان و جام جهاني، در بخش تيمي به مدال و ســكو هم دســت پيدا كرده اما رسيدن به جمع سه تيم برتر دنيا در رده بندي نهايي، نياز به ادامه حضور در تورنمنتهاي اصلي و البته كسب امتياز حضور در يك چهارم و حتي نيمه نهايي دارد. امتيازهايي كه ميتواند در آينده، تيم پيمان فخري را به جمع ســه تيم برتر دنيا برساند و شــايد هم روزي در صدر تيمهاي دنيا قرار بگيرد.

رشــد عجيب و غريب و باورنكردني ســابر ايران در سه چهار ســال اخير نشان ميدهد كه ديگــر هيچ اتفــاق و نتيجهاي دور از دســترس سابرستهاي ايران نيست و در بازيهاي آسيايي، رقابتهاي قهرماني جهــان و بازيهاي المپيك ميشود انتظار هر نتيجهاي را داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran