Iran Varzeshi

تصميم آخر زيدان

-

رئال مادريد چهــار روز تا فينال ليــگ قهرمانــان اروپا فاصلــه دارد و اگرچــه زينالدين زيدان اســتراتژي خود را براي اين بــازي انتخاب كرده اما يك تصميم نهايي در آســتانه سفر به پايتخــت اوكراين باقي مانده. مربي فرانســوي بايد تصميم بگيرد در كنار كريســتيان­و رونالدو از ميان گرت بيل، ايســكو و كريــم بنزما كــدام دوتا را انتخاب كند.

مي توان فصــل 2017-2018 را براي رئال مادريد فاجعه بار دانســت، عملكرد اين تيم در الليگا تقريبا شرم آور بوده، اگر بازيكنــان اين تيم را در نظر بگيريم. در عين حال ميتوانند با پيروزي در ورزشگاه NSC اليمپيسكي فصل خود را جبران كنند.

زيدان بايد بهترين تركيب را براي تيمش پيــدا كند. بيل بــه موقع فرم خوبي پيدا كرده و حاال يكي از مدعيان قرارگرفتن در تركيب اصلي اســت در حالي كه بنزما همچنان در پيداكردن چارچوب دروازه رقبا مشكل دارد. عقل ميگويــد بازيكن تيم ملــي ولز را به جاي مهاجم جامانده تيم ملي فرانسه انتخاب كند اما بنزما يكي از ســربازان مورد اعتماد هافبك ســابق يوونتوس اســت. ايســكو هم در فينــال 2017 كارديف فرصت بازي پيدا كرد و اگرچه فصل پرفراز و نشيبي داشته، ميتواند دوبــاره در فينال بازي كند. بازيســاز سابق ماالگا ميتواند به تيم كمك كند اما وقتي ليورپول مالك توپ نيســت، خطرناكتر اســت. پرسينگ پردردسر يورگن كلوپ شــايد زيــدان را مجبور كند با اســتفاده از بازي مستقيم گرت بيل، به او بازي بدهد. هرچه ســفيدها تالش كنند مالكيت توپ را نگه دارند، بيشــتر در خطر هســتند و در چنين شرايطي كارايي ايسكو كمتر ميشود.

همچنين اگر چه بنزما در گلزني چنــدان موفق نبوده امــا با حضورش ميتواند به درخشــش رونالدو كمك كند و بــراي او فضا به وجود آورد. اگر زيدان با سيســتم 4-4-2 بازي كند، بيــل و بنزمــا در تركيــب اصلي قرار ميگيرند و ايســكو دوباره به نيمكت ميرود. بازيكن سابق تاتنهام در آخرين بــازي الليگا مقابل ويارئال گل زد و به نظر ميرســد اعتماد به نفس خود را باز يافته باشد با وجود داستانهايي كه دائما درباره جدايي تابستاني او مطرح ميشود. او نتوانست مقابل بايرنمونيخ در ســانتياگو برنابئو در تركيب اصلي قــرار گيرد اما وضعيت حــاال متفاوت است. او گل ميزند و اين همان چيزي اســت كه مدافع عنوان قهرماني اروپا برابر يك تيــم با خط حمله فوقالعاده به آن نياز دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran