Iran Varzeshi

ژابي آلونسو: ليورپول ميتواند رئال را ببرد

-

ژابي آلونســو ميگويد ليورپول ميتواند رئال مادريد را شكســت دهد و قهرمان شــود به شــرطي كه با فشــار بازي در فينال ليگ قهرمانان كنار بيايد. آلونســو كه در تركيب هر يك از دو فيناليست امسال ليگ قهرمانان پنج سال بازي كرده در ســال 2005 با ليورپول و در سال 2014 با رئال قهرمان اين جام شده.

رئال در چهار ســال قبل سه بار به فينال رسيده اما ليورپول حتي يك بازيكن ندارد كه در چنين بازي بزرگي حاضر شــده باشد، فقط مربي تيــم، يورگن كلوپ در ســال 2013 با بوروسيادور­تموند به بايرنمونيخ باخته است.

آلونســو در يــك مصاحبــه ويدئويي با خبرگزاري فرانسه گفت: «ليورپول بايد خيلي خوب آماده شود چون رئال تجربه فوقالعادها­ي دارد در حالــي كــه همه بازيكنــان ليورپول نخســتين فينال ليــگ قهرمانــان را تجربه ميكنند و بايد با جنبه احساســي و هيجاني بــازي كه به اندازه جنبه فنياش اهميت دارد، كنار بيايند. اگر تعادل مناســبي بين هيجان و انگيزه پيدا كنند، ميتوانند موفق شوند.»

آلونســو فكر ميكند ليورپــول بايد يك بــازي كامل انجام دهد تا شانســي براي غلبه بر رئال داشــته باشــد هرچنــد خطرناكترين خط حمله اروپا در اختيار اين تيم اســت. سه تا از چهــار گلزن اول اين فصل ليگ قهرمانان بازيكن ليورپول هستند، محمد صالح و روبرتو فيرمينو با 10 گل و ســاديو مانــه با 9 گل و جلوتر از همهشان، كريســتيان­و رونالدو با 15 گل اســت: «هر وقت فضا پيدا كنند، رئال بايد كنترل كند. آنها خيلي خوب از وســط زمين راهي براي حمله پيــدا ميكنند، با پاسهاي كوتــاه همديگــر را عالي پيــدا ميكنند، در كارهاي تركيبي فوقالعادها­ند. رئال هم در حال تاريخســاز­ي است، آنچه در چند سال اخير به دست آوردهاند، كمي قبلتر غيرممكن به نظر ميرسيد. زيدان خيلي خوب رئال را مربيگري كرده و كاري كرده كه بازيكنان او را باور كنند. او احترام و تحسين كامل من را دارد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran