Iran Varzeshi

سفر مديربرنامه­هاي بوفون به پاريس

-

احتمــال انتقــال جانلوئيجي بوفــون، ســنگربان افســانهاي يوونتوس و تيم ملــي ايتاليا به پاريســنژر­من بيــش از پيش قوت گرفته اســت چرا كه مدير برنامه و وكيل او روز دوشــنبه به پاريس سفر كردهاند تا با اين باشگاه مذاكره كنند. هفته پيش بود كه فاش شــد پیاسجی به بوفون 40 ساله قراردادي دوساله پيشنهاد داده اســت اما پروسه انتقال كاپيتان ســابق بانوي پير به پارك دپرنس خيلي سريعتر از چيــزي كه تصور ميشــد در حال پيشروي است چرا كه لوكا ميراندا وكيل و ســيلوانو مارتينا مدير برنامههاي بوفون به پاريس ســفر كردهاند تا مقدمات انتقال او به فرانسه را فراهم كنند. طبق اعــالم منابع ســايت ،ESPN نمايندگان بوفــون مذاكراتي را با آنتــرو انريكه، مدير ورزشــي پیاسجی آغاز كردهاند.

ظاهرا عالوه بــر قراردادي دو ســاله بــراي حفاظــت از دروازه پاريسنژرمن، به بوفون پيشــنهاد ايفاي نقش بهعنوان سفير جام جهاني 2022 قطر هم داده شده است و گفته ميشود او تا چنــد روز آينده تصميمش براي پيوســتن به پاريسيها را به صورت علنــي اعالم ميكند. بوفون روز دوشــنبه در حاشيه بازي خداحافظــي آندرهآ پيرلو درباره رفتنش به فرانســه گفت: ؟PSG« قبــل از گرفتــن هر تصميمي الزم اســت يك هفته در آرامش همه چيز را بررســي كنم. گرفتــن چنين تصميماتي آســان نيســت. در ســن 40 سالگي شما نميتوانيد تصميمي شتابزده بگيريد.»

نيكو كواچ بهعنوان مربي بايرن مونيخ انتخاب شــد و قرار اســت به دنبال فتح هفتميــن بوندسليگاي پياپي براي بايرن باشــد اما او در چه وضعيتي راهي بايرن ميشود؟

ديلي‌ميــل-‌هري‌كين‌در‌جام‌جهاني‌بازوبنــد‌كاپيتاني‌تيم‌ملي‌انگليس‌ را‌به‌دســت‌مي‌بندد‌و‌به‌اين‌ترتيــب،‌جوان‌ترين‌كاپيتــان‌انگليس‌در‌ تاريــخ‌جام‌هاي‌جهاني‌م ‌يشــود.‌در‌تصويــر،‌مهاجم‌42‌ســاله‌تاتنهام‌ (راســت)‌را‌در‌كنار‌ســاوت‌گيت،‌مربي‌تيــم‌ملي‌انگليــس‌مي‌بينيد.

كروات يا آلماني؟

ســران بايرن كــه در جســتوجوي جانشــين يــوپ هاينكس بودند هميشــه ميگفتند يك مربي آلماني ميخواهند. پس چطور يك مربي اهل كرواســي به نيمكت بايرن رسيد؟ كواچ در واقع در برلين متولد و بزرگ شده است. والدين او از نژاد كروات و اهل بوســني و هرزگووين بودهاند كه در آن هنگام جزوي از يوگســالوي بود. به اين ترتيب كواچ ميتوانست براي تيمهاي ملي آلمان، كرواســي و بوسني بازي كند. به هر حال كواچ گزينهاي عالي براي بايرن خواهد بود.

در خانه با هرتا

نيكــو و بــرادرش در حومه ودينگ شهر برلين بزرگ شدند، جايي كه ژروم و كوين پرينس بواتنگ هم در آنجا پرورش يافتند. هرتا ســلندوف يكي از نخستين باشگاههاي برادران كواچ بود. اين باشگاه بازيكناني مانند پير ليتبارسكي، آنتونيو روديگر، جان بروكس و كريستين سيگه را هم پرورش داده بود. كواچ البته نخستين بازي حرفــهاياش را در بزرگترين تيم شــهر، هرتا برلين انجام داد. او 242 بار با پيراهن هرتا بازي كرد.

طرفدار رومنيگه

كواچ از كودكي طرفدار بايرن مونيخ و كارل هاينس رومنيگه بود و به اين ترتيب پوستري از او را روي ديوار اتاقش زده بود؛ فردي كه در آينده رييس او ميشد. كواچ پس از پنج ســال حضور در باير لوركوزن و هامبورگ، سرانجام در سال 2001 و در 29 ســالگي به آرزويش رسيد و به بايرن پيوست. او در نخســتين فصل حضورش فاتح جام بين قارهاي شــد و در سال بعد هم دوگانه بوندسليــگ­ا و جام حذفي را فتح كرد. اين نشــان ميداد كه انتقال او موثر بوده اســت. البته در بايرن قهرماني بهندرت نيست اما بازگشت بازيكن سابق بهعنوان مربي در اين باشگاه بهندرت اتفاق ميافتد: كواچ تنها سومين فردي است كه هم بازيكن بايرن بوده و هم مربي. دو نفر قبلي فرانس بكنباوئر و يورگن كلينزمن هستند. او البته نخســتين مربي كروات بايرن نيســت و زالتكو چايكوفســك­ي و برانكو زبچ، دو مربي هســتند كه پيشتر هدايت بايرن را به عهده داشتهاند.

استفاده از بالها

سيستم محبوب كواچ در فرانكفورت

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran