Iran Varzeshi

بازيكنان استقالل در انتظار تمديد قرارداد تيام

-

بســياري از بازيكنان استقالل در انتظار تمديــد قرارداد تيام هســتند! چرايــش را بايــد در تاثيــرات عميق تداوم حضور ايــن بازيكن در وضعيت فني اســتقالل فصل بعد جســتوجو كــرد. معموال بازيكنانــ­ي كه ميبينند باشگاههاي خواهان آنها اقدام به خريد يا تمديد قــرارداد ســتارهها ميكنند خود نيز بــراي حضــور در آن تيم يا تمديد قــرارداد خود بيشــتر ترغيب ميشــوند. اين وضعيتي است كه غالبا در تيمهاي ايران بــه وجود آمده و در سالهاي گذشــته نيز شاهد بوديم كه حضور ســتارهها در نخستين روزهاي نقل و انتقاالت در يك تيم تا چه اندازه در حضور ديگــر بازيكنان تاثير مثبت ميگذارد.

در اســتقالل اين فصل همه چيز حــول محوريت مامه تيــام ميگذرد. بازيكنــي كــه توانســت در كمترين زمان ممكن به ســتاره تابناك آسمان استقالل بدل شود و نگاهها را به سمت خــود بچرخاند. بدون شــك اگر تيام در استقالل باشــد حتي بازيكناني كه از تيمهاي خارجي پيشــنهاد دريافت كردهاند نيز ممكن اســت در استقالل فصل بعد حضور داشــته باشند چراكه تداوم تيام در استقالل به احتمال زياد اين تيم را به ســمت و سوي قهرماني در ليــگ ســوق خواهــد داد. تيام به حدي در اســتقالل تاثيرگذار است كه در هميــن دو بازي اخير اســتقالل به وضوح تاثيرگــذا­رياش را ديديم. تيام در بازي رفت مقابــل ذوب آهن غايب بود كه اســتقالل بازي را باخت اما در بازي برگشــت حضور داشت و يك تنه 3 گل به ذوبيها زد تا اســتقالل عالوه بر صعود به جمع 8 تيم برتر قاره آسيا انتقام ســختي از حريف ايراني خود در ليگ قهرمانان آســيا بگيرد. در وصف تيام هرچه بگوييم كم اســت اما نبايد نكتــه مهم ديگــري را در قبــال اين بازيكن به دســت فراموشــي بسپاريم. ميزان دســتمزدي كه تيام براي فصل بعــد از اســتقالل ميگيرد نيــز تاثير بســيار عميقــي در تعيين دســتمزد ديگر بازيكنان خواهد داشــت و اكنون برخي از دانه درشــتهاي اســتقالل قــرارداد خود را با اين باشــگاه تمديد نكردهاند تــا وضعيت قــرارداد تيام با اســتقالل مشخص شــود. تيام نيز به دليل شــروطي كه در قــرارداد خود با اســتقالل گذاشــته ميتواند هر زمان كه خواست با پرداخت مبلغ 200 هزار دالر استقالل را ترك كند.

اين بازيكن با پيشــنهاد سنگيني از باشگاه الهالل عربستان مواجه است و بعيد به نظر ميرسد كه در استقالل فصل هجدهم حضور داشته باشد. تيام از كشوري فقير به اين سطح از فوتبال رسيده و بدون شــك دريافت چنين مبالغي ميتواند معيشتش در آينده را به خوبي تاميــن كند. به همين دليل بعيد اســت كه او را در استقالل فصل بعد ببينيم كه اگــر چنين اتفاقي رخ دهد ممكن اســت بازيكناني كه براي ترك استقالل مردد هستند در نهايت تصميم به جدايي بگيرند. البته ماندن تيام هم در اســتقالل براي مسووالن ايــن باشــگاه پرهزينه خواهــد بود و همانطور كه گفته شد مبلغ دستمزدي كه اســتقالل براي اين بازيكن تعيين ميكند بازيكنــان ديگر بخصوص آنها كه ســابقه حضور در تيــم ملي دارند را به سمت و ســوي افزايش دستمزد خود ميبــرد كه اقدامــي منطقي به نظر ميرســد. بــه هرحال تيــام اين روزها براي اســتقالل نقش يك ناجي را ايفا ميكند و بدون شــك قهرمان شدن اســتقالل فصل بعد گره خورده به حضور اين بازيكن و ممكن اســت ادامهدار شــدن حضور او در استقالل مشــكالتي از اين دســت را كه ديگر بازيكنان نيز خواهــان افزايش حقوق خود شــوند براي اســتقالل به همراه داشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran