Iran Varzeshi

وريا مثل رامين، مثل طارمي

كــیروش خــط زدن وريا غفورى از تیم ملی را اينطور توجیه كرده: «تغییر پســت اين بازيكن در اســتقالل از دفاع راســت به وينگر راســت.» اين توجیه محكمهپســن­دى براى خط زدن يكی از بهترين بازيكنان لیگ و آمادهترين دفاع راســت فوتبال ايران در ماههاى گذشــته نیســت.

-

-1 روزبه چشــمى در اســتقالل هــم در دفاع مركزی بازی كرده و هم هافبك دفاعى. اگر كىروش در هر يك از اين 2 پســت روزبه چشــمى را به بازی بگيرد، با پست او در باشگاهش تداخل دارد.

-2 مهدی طارمــى در الغرافه يك مهاجم هدف اســت. او حتى در پرسپوليس هم در خط حمله بازی مىكرد. كى روش اما در تيم ملى از طارمى در پست بال چپ اســتفاده مىكند. آيا او درباره پســت بازی طارمى و تغييــر آن با اين بازيكن و باشــگاه الغرافه مكاتبه كرده؟ آيا او را به اين دليل از فهرســت نهايى خط زده؟

-3 پســت بازی كريم انصاری فرد در تيم ملى تغييــر كرده. او از چند ماه قبل به يك هافبك ميانى تبديل شده و كىروش روی او در اين منطقه از زمين حســاب باز كرده. انصاری فــرد در المپياكوس يك مهاجم هدف بــود و در خط حمله بازی مى كرد. آيا تفاوت پســت او - در المپياكوس و تيم ملى - نبايد باعث خط خوردن او از تيم ملى شــود؟ او با وريا چه تفاوتى دارد؟

۴- برسيم به رامين. او در باشگاهش دفاع راست نيســت. براي بال راست هم كيروش 3 بازيكن ديگر به نامهاي عليرضــا جهانبخش، مهدي ترابي و كريم انصاري فــرد را در اختيار دارد. پــس منطق دعوت رامين چيست؟ اوســتنده پس از هفتههاي نخست، اعتقاد به رضاييان بهعنوان دفاع راســت را از دســت داد. ۴3 بازي آخر رامين را بررســي كنيم: 17 بازي غايب. 9 بــازي تعويضي به زمين آمــده كه 6 بار از دقيقه 80 بــه بعد بوده. از اين ۴3 بازي آخر، فقط 3 بازي ثابت دفاع راســت بوده. با چه كارنامهاي: اخراج مقابــل لوكرن، پاس گل به خودي و بالفاصله تعويض مقابل موســكرون. ضمن اينكه رامين رضاييان در 2 بازی آخر خود برای اوستنده، دفاع چپ اين تيم بود. فيلم بازیهای رضاييان نيز موجود است. اين اما باعث نشد كىروش روی نام رضاييان قلم قرمز بكشد.

به نظر مىرسد صحبتهای كىروش درباره خط زدن وريا غفوری بيشتر شبيه يك توجيه است تا يك دليل محكم. بهتر اين بود كــه كىروش در اين باره صحبتــى نميكرد و حذف نام وريــا را پای ناآمادگى

به نظر میرسد صحبتهاى كیروش درباره خط زدن وريا غفورى بیشتر شبیه يك توجیه است تا يك دلیل محكم. بهتر اين بود كه كیروش در اين باره صحبتی نميكرد و حذف نام وريا را پاى ناآمادگی و هر چیزى كه فكرش را میكرد ميگذاشت. شايد آن وقت بیشتر قانع میشديم.

و هر چيزی كه فكرش را مىكرد ميگذاشــت. شايد آن وقت بيشتر قانع مىشديم. آخرين خط خورده يك مصدوم است؟

طبق قوانين فيفا هر تيم ميتواند 23 بازيكن را به جــام جهاني اعزام كند. به همين دليل اين روزها گمانهزني درباره آخرين بازيكني كه از فهرســت ۴2 نفره كيروش حذف ميشــود، بسيار است. برخي بر اين باورند كه وضعيت اشكان دژاگه، مسعود شجاعي و اميــد ابراهيمي با توجه بــه مصدوميتي كه با آن دســت و پنجه نرم ميكنند به طور كامل مشــخص نشده و شــايد كيروش به همين خاطر ۴2 بازيكن را به اردوي تركيه برده. عدهاي نيز معتقدند در خط دفاع كيروش هنوز به خواســتهها­يي كه مد نظرش است دست پيدا نكرده و به خاطر ترديدهايي كه دارد يــك نفر اضافه به اردو بــرده و از جمع مدافعان تيم يك بازيكن را خط ميزند. بازيكني كه شــايد نام او محمدرضا خانزاده باشــد. با اين حال بازي با تركيه، يونان و ليتواني مشخص ميكند آخرين بازيكني كه جام جهاني روســيه را از دســت ميدهد چه كسي است. ارزاني: بازي براي ايران يا استرالیا تفاوتي نداشت

برت فان مارويك ســرانجام گوي ســبقت را از كيروش ربود تا با دعوت از دانيل ارزاني به فهرســت 35 نفره اســتراليا و ســپس انتخاب او بــراي اردوي اروپايــي و قــرار دادن در جمــع 26 بازيكن منتخب پروســه حضور اين بازيكن تكنيكــي در فوتبال ايران منتفي شــود. چند روز بعد از تجربــه اردوهاي ملي ارزاني ايــن صحبتها را به زبان آورده: «آرزويم بازي در رده ملي بود و تفاوتي هم برايم نداشت كه بخواهم بــراي زادگاهم ايران بازي كنم يا براي كشــوري كه در آن بزرگ شــدهام و پيشرفت كردهام. از همين رو وقتي به تيم ملي اســتراليا دعوت شــدم فهميدم كه بايد روياهايم را با اين تيم دنبال كنم. من تمام دوران فوتبالــم تا به امروز را در اســتراليا گذراندم و رويايم حضور در تيم ملي و تجربه جام جهاني است. از همين رو حاال كه گام اول برداشته شده در هفتههاي آينده تمام تالشم را انجام ميدهم تا اتفاقات زيباتري براي خودم رقم بزنم، اتفاقاتي كه ميتواند طرفداران را نيز شگفتزده كند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran